Entä mahtaisko kellään löytyä "viriosia" joutilaana kyseiseen mottiin?
Itseasiassa en ole koskaan ollu näitten kanssa missään tekemisissä aikaisemmin

En henkilökohtaisesti pidä 351W konetta hyvänä saatika sitten järkevänä vaihtoehtona 64½:een. Koska tuo lisäpaino keulalla ei aiheuta muuta kuin ongelmia auton käsiteltävyyteen. Jos tehon lisäksi vältämättä haluaa kasvattaa kuutiotilavuuta niin 289 stroukattuna esim 331cid tai 347cid on ehdottomasti parempi ja järkevämpi vaihtoehto. Eikö noin 250-300 heppainen 289 olisi jo riittävä kadulle ja muihinkin rientoihin?Jone kirjoitti:Tietenki se 351 kone ois varmaan hyvä ja järkevin vaihtoehto, mutta...
Tämä olikin hyvä pointti.457 kirjoitti:En henkilökohtaisesti pidä 351W konetta hyvänä saatika sitten järkevänä vaihtoehtona 64½:een. Koska tuo lisäpaino keulalla ei aiheuta muuta kuin ongelmia auton käsiteltävyyteen.Jone kirjoitti:Tietenki se 351 kone ois varmaan hyvä ja järkevin vaihtoehto, mutta...
Tuosta linkistä löytyy useampiakin arvauksiaJukka kirjoitti:Tämä olikin hyvä pointti.457 kirjoitti:En henkilökohtaisesti pidä 351W konetta hyvänä saatika sitten järkevänä vaihtoehtona 64½:een. Koska tuo lisäpaino keulalla ei aiheuta muuta kuin ongelmia auton käsiteltävyyteen.Jone kirjoitti:Tietenki se 351 kone ois varmaan hyvä ja järkevin vaihtoehto, mutta...
Minkälaisia painoeroja noilla moottoreilla (289-302-351)on?
Alumiiniosillahan saa painoa pois mutta kuinka paljon eli onko varmaa tai punnittua tietoa?
Auton punnittu paino on 1324kg. Painojakauma on 56% etuakselilla 44% taka-akselilla ristipainojen ollessa luokkaa 52% oikea 48% vasen. Punnittu paino sisältää noin 30 kg polttoainetta. Todellinen kilpailutilanteen mukainen painon, johon kuuluu auton ja 50 kg polttoaineen lisäksi 85kg:n painoinen kuljettaja ja 5kg kilpavarusteita. Kokonaispainoksi tulee 1434kg. Painojakauma pysyy samana, sillä kuljettajan istuin sijaitsee lähes painopisteen kohdalla mutta ristipainot lähes 50 % / 50%Mosse kirjoitti:Itse en pidä sitä painoa niinkään ongelmana, mutta tilan puute ...tuttaa...
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg ,Mikäs Jyrillä on jakauma?
Tai joku muu, ajattelin etttä Jyri on käynyt puntarissa..
Omani punnittu täydellä tankilla...457 kirjoitti:Auton punnittu paino on 1324kg. Painojakauma on 56% etuakselilla 44% taka-akselilla ristipainojen ollessa luokkaa 52% oikea 48% vasen. Punnittu paino sisältää noin 30 kg polttoainetta. Todellinen kilpailutilanteen mukainen painon, johon kuuluu auton ja 50 kg polttoaineen lisäksi 85kg:n painoinen kuljettaja ja 5kg kilpavarusteita. Kokonaispainoksi tulee 1434kg. Painojakauma pysyy samana, sillä kuljettajan istuin sijaitsee lähes painopisteen kohdalla mutta ristipainot lähes 50 % / 50%Mosse kirjoitti:Itse en pidä sitä painoa niinkään ongelmana, mutta tilan puute ...tuttaa...
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg ,Mikäs Jyrillä on jakauma?
Tai joku muu, ajattelin etttä Jyri on käynyt puntarissa..