Keltainen vikavalo

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Pecca1960
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Loka 2025, 17:53
Auto: Mustang GT 2008, 4,6

Keltainen vikavalo

Viesti Kirjoittaja Pecca1960 »

Mustang GT 2008 4,6.
Keltainen vikavalo syttyy muutaman ajokerran jälkeen. Viaksi testeri kertoo Lean, eli käy liian laihalla.
1) Ilmamassa mittarin olen muutamaan kertaan putsannut oikealla sprayllä
2) Bensan seassa on ollut tankin verran ja nyt toinen menossa SPT , punainen pullo suuttimien pesuainetta.
3) Oireilu alkoi, kun pesin ja öljysin läpivirtaussuodattimen.
4) hankin uuden K&N parasta laatua putsasin ilmamassa mittarin ja kuittasin valon ja taas syttyy.
5) auto ei oireile mitenkään tasainen tk ja ei nyvi ja kulkee nätisti.

Tulppa tai puola tuskin on koska sanoo, että on laihalla. Ilmoittaisi varmaan jollain muulla vialla jos sylinterissä ei bensa palaisi.
Mitenhän Lambda anturi vika oireilee.

Sama läpivirtaussuodatin ollut 5 vuotta tosin tänä aikana ajettu vain 20 000 km ??

Älli loppuu!!!
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Keltainen vikavalo

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

paa vakio takas, pelaako sillä
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Pecca1960
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Loka 2025, 17:53
Auto: Mustang GT 2008, 4,6

Re: Keltainen vikavalo

Viesti Kirjoittaja Pecca1960 »

Autossahan on ollut samanlainen k&N vapaavirtaussuodatin minulla ollessaan jo 5 vuotta ja aiemmin olen kerran sen pessyt ja öljynnyt n 2 vuotta sitten. Silloin ei ongelmia. Nyt tein saman samanlaisen pesun ja öljyämisen niin kun valo syttyi niin paikallinen jenkkiautokorjaamo sanoi heti, että johtuu suodattimen öljyämisestä ja kyllähän siinä ilmamassamittarissa oli öljyä kun sen irroitin ja puhaltelin spraylla puhtaaksi.
Näin maalaisinsinöörin järjellä pohdiskelen, että laihan seoksen aiheuttaa liian vähäinen polttoaine tai liiallinen ilma seoksessa. Varmaan uusi laadukas K&N suodatin laskee liian paljon ja helposti ilmaa koneeseen. Tuota ei kai voi säätää minkään Bilteman 30 euron vikadiagnoosilaitteen avulla?
Siinäpä faktaa.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Keltainen vikavalo

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

oon ollut alalla reilu 30 v, itse pysyn erossa vapaavirtaus tms suodattimista. Niin monta kertaa sen koittanut kun ottaa suodattimen irti ja pyyhkäisee sormella putken sisäpintaa, niin hiekka, joka on päässyt läpi, ihan tuntuu sormissa.(Yksi koeajamani auto oli ihan selvästi harva ja tehoton, uudesta asti ollut Mountune sarja, ja sitä ei normikorjaamoilla huolleta vaan skipataan) Jos filtteri sekaa seoksen se todennäköisesti virtaa eri lailla kuin vakio ja jos vikavalo syttyy niin auton oman boksin sopeutumisraja ei riitä vaan tarvitaan säätö, eli softaa tarttee korjata. Ei onnistu millään testereillä.
joissakin putsarikotelo ja imurakenne on niin tukkoinen että teho saattaa nousta. Mutta ei siihen silti kannata huonoa suodatusta laittaa.
viewtopic.php?t=21687
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Vastaa Viestiin