SN95 alustaprokkis

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Pappacosworth kirjoitti: 07 Kesä 2024, 23:54 Jos ne ei katkee niin ne vaan lässähtää. Focukseen ostin tästä syystä H&R jouset, katsotaan onko paremmat. Mach1 jouset olis hyvä vaihtoehto jos Ford vielä tekis vanhempiin varaosia.
Onko Vogtlandeista (made in Saksa) kokemusta? Niitä olisi suht helposti saatavilla.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
fenix
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Huhti 2013, 03:14

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja fenix »

Menisiköhän jouset takuuseen?

Joskus Eibacheissa oli miljoona km. takuu.
Tuolla mainitaan 5v.
https://www.race.fi/fi/product/44798a/eibach-prokits

https://eibach.com/warranty
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja ToniH »

On ne jo vanhemmat kuin 5v, vaikka kilsoja ei olekaan juuri mitään. Ne tais olla mulla varastossakin pari v ennen asennusta tjsp.
Viimeksi muokannut ToniH, 11 Kesä 2024, 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Juttelin tuon Vogtlandin kanssa. Niilläkään ei ole TüV-papruja vanhojen jenkkiautojen jousiin. Mutta, voivat pyynnöstä kirjoittaa autokohtaisen "valmistajan julistuksen", jossa spesifioidaan ne jouset ja auto ja kerrotaan, että ne on tarkoitettu justiinsa yhteen. Jousityyppikohtaisia speksejä eivät anna kuin suoraan viranomaisille liikesalaisuuksiin vedoten, eli tietopyynnön pitää tulla katsastajalta tai Trafilta, joten moisen voi varmasti unohtaa. Pitäis olla tuttu katsuri, joka viitsii auttaa ja sellaista minulla ei ole.

Tänään otin ja tarkistin Eibachit ja kyllä ne on poikki. Ihan se alin lenkki on murtunut irti. Periaatteessa.... ;) noi kyllä toimisi ihan täysin, jos siistisi rälläkällä sen katkenneen kohdan ja maalaisi uudelleen ja takas.
Viimeksi muokannut ToniH, 13 Elo 2024, 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Meillä meni kolmisen vuotta einbahcin jousien kanssa. Toinen puoli seitsemässä palassa....yhtään en katsuria syytä...
Onneksi oli omat etujouset vielä kotona ja niistä kierros pois ja taitavat olla paremmat ajaa kuin nuo einpahhit.
Kiinan poika puristaa ihmispaskasta mitä vaan kauppamies pyytää....
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Pertti kirjoitti: 12 Kesä 2024, 00:00 Meillä meni kolmisen vuotta einbahcin jousien kanssa. Toinen puoli seitsemässä palassa....yhtään en katsuria syytä...
Onneksi oli omat etujouset vielä kotona ja niistä kierros pois ja taitavat olla paremmat ajaa kuin nuo einpahhit.
Kiinan poika puristaa ihmispaskasta mitä vaan kauppamies pyytää....
Tuollaista se on, aina kannattaa olla tarkkana kuka omistaa merkin.
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Vogtlandit tulivat nopiaan Saksanmaalta, olivat täällä jo ennen juhannusta eli reilu viikko sitten. Tilasin jostain tuning-liikkeestä ja suoratoimitettiin Vogtlandilta. Nyt vielä odottelen niitä uretaani-isolaattoreita ja sitten asennus. Pitäisköhän noi spreijata mustiksi niin ei tarttis selitellä katsurille, ehkä? :wink:

Kuva
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Vogtlandit on mullakin alla nyt. Käyn pyöränsuuntauksessa, ja toimitan myyjäliikkeen kuitin, missä näkyy sopivuus, nämä pitäisi riittää, jos katsuri ymmärtää. Kurikan harrasteystävällisestä katsuripaikasta kerrottiin, että usa-malliin ei tarvi tuv-lappua, vaan riittää suuntaustodistus, ja jokin lappu sopivuudesta. Mullekkin Vogtilta tyrkytti maksullista todistusta.
:krooh:
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Moi, asennan tänään parhaillaan niitä Vogtlandeja etupäähän. Kesäloma- ja reissut sekä huonot säät viivästyttivät hommaa. Tulee samalla putsailtua etualustaa ja ruosteita veks. Nyt istun ja venailen, että ruosteensuojamömmöt kuivuu ja sitten takas kasaan.

Mulla on muuten ajokiellossa, joten periaatteessa ei voisi käyttää kulmansäädössä ennen näyttöä. Mielenkiintoinen dilemma, mitäköhän katsuri sanoo?

Laitoitko isolaattoreita 1. ollenkaan tai 2. kumpaankin päähän tai 3. vain toiseen päähän? Edellisessä setissä ei ollut ollenkaan ja jossain videolla laittoivat vain alapäähän. Harmikseni en löytänyt uretaani-isolaattoreita sopivalla toimituksella mustana eli värimaailman ihan sekaisin mutta minkäs teet? ;)

Ps. multa eivät pyytäneet mitään maksua todistuksesta eivätkä tyrkyttäneet vaan itse sitä pyysin. Sensijaan pyysivät anteeksi, kun sen toimitus kesti pari pv. Liekö syy se, että tilasin jouset jostain Saksalaisesta varaosaputkasta mutta toimitus tuli suoratoimituksena Vogtlandilta?

Auto parhaillaan paloina pihalla:
Kuva
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Juu,laitoin alkuperäiset isolaattorit, ylhäälle kumilätkä, ja alhaalle tuli vaan sellaset "letkunpätkät" Nää Vogtit on kyllä hyväntuntuiset, ei ole sitä kivirekimäisyyttä. 8)
:krooh:
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Okei, laitan sitten minäkin. :peukku: Tossa Prothanen kitissä on alapäähän se letkunpätkä ja ylös lätkä. Aika pehmeen oloista uretaania.

Niinkuin tähän tyyliin, Vogtland und Das Eibach Scheisse Kit:

Kuva
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Rupesin tässä miettimään, että kun pitää kuitenkin elvytellä toinen käsijarruvipu niin voisin kyllä vaihtaa huomenna takajousetkin - vaikka ne takapään Eibachit ovatkin vielä yhtenä palana. Takajouset on senverran helppo vaihtaa, että menisi siinä sivussa vähällä vaivalla. Jos joudun noi uudet jouset muutoskatsastamaan niin olisi sekin sitten koko auton osalta hoidettu. Plus jos näissä on ajettavuudessa eroa vrt Eibachit niin sekin voisi olla plussaa.

Se on muuten hassu juttu, että etualatukivarsissa ei ole jousikupissa ensimmäistäkään reikää mistä vesi tai hiekka pääsisi valumaan ulos. Kupin pohjat ihan ruosteessa ja varmaan 2dl soraa siellä pohjalla. Jousen alin kiekka ei edes näkynyt kuin osin sieltä soran seasta. :?

Ps. kävin heittämässä lenkin, kun sain etupään kasaan. Joo, hyvän tuntuiset jouset! 8)
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: SN95 alustaprokkis

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Tykkään kyllä noista Maximumin säädettävistä takatukivarsista. :peukku: Ruuvaa ne ala-asentoon ja sitten irrottaa iskarin alapään niin jousi mahtuu ulos ja uusi sisään siitä välistä irrottelematta mitään muuta, vaikka kummassakin päässä isolaattorit.

Ekaan takajouseen meni työkalujen keräilyn kanssa ja takajarruakin renklatessa (käsijarru ei pelaa) 30min ja toinen meni jo alta vartissa eikä sekään ollut täyttä urakointia koko aikaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Vastaa Viestiin