460 rakentelua.
460 rakentelua.
Tietoa vailla.
Aihiona nyt parikin venekäytössä ollutta joista molemmista pari kiertokankea katkennut.
C9 alkuiset vakiokanget.
Saisin näistä kahdesta tehtyä yhden ehjän moottorin, mutta onko riski että vaiva uusiutuu?
Kattila on nyt tulossa katuautoon, eli rasitukset paljon pienempiä.
Nokkana compin 274xe eli kierroksia tulee ottamaan.
En ole vielä purkanut kumpaakaan yksilöä sen enempää, eli tietoa mitä osia on käytetty tai miten kasattu, ei ole.
Aihiona nyt parikin venekäytössä ollutta joista molemmista pari kiertokankea katkennut.
C9 alkuiset vakiokanget.
Saisin näistä kahdesta tehtyä yhden ehjän moottorin, mutta onko riski että vaiva uusiutuu?
Kattila on nyt tulossa katuautoon, eli rasitukset paljon pienempiä.
Nokkana compin 274xe eli kierroksia tulee ottamaan.
En ole vielä purkanut kumpaakaan yksilöä sen enempää, eli tietoa mitä osia on käytetty tai miten kasattu, ei ole.
Re: 460 rakentelua.
Toivottavasti Fastback näkee viestisi.
Re: 460 rakentelua.
Onneksi täältä löytyy vanhoja keskusteluja.niidtä oppii jo paljon.
Mun piti eka laittaa keulille 302+c4
Mutku nämä isot tuli sopivasti myyntiin niin minkäs teet.
No, avattiin toinenkin yksilö ja seuraavia havaintoja.
Nokka akseli lähtenyt sortumaan yhdestä kohtaa eli vaihtoon menee.
Mietin jos pistäisi rahaa menemään ja laittaisi rullanokan.
Männät on tasapää speed pro mallia venttiilikoloilla.niitä tarvii ainakin yhden ellei kaksi uutta.
Veivi oli rikkonut myös yhden sylinterin halki ja tässä on nyt vaihtoehtona siirtää nämä männät tuohon toiseen lohkoon tai sitten laittaa putki.
Toisessa lohkossa on kuoppamännät mutta niitäkin puuttuu pari.
Ne lienee alkuperäisosia.
Tässä jokatapauksessa tarvitaan toimintatonneja, eli viestiä jos kovasti olisi ehjälle rullanokka 302 koneelle käyttöä, ja siihen perään sit 69 mallin c4.
Saakohan mistään valmiina ahdin imusarjaa 460 koneeseen?
Kiiltävä blower olis se lopullinen härski silaus.
Mitään kilpuria en ole nyt tekemässä vaan lelua hauskanpitoon.
Mun piti eka laittaa keulille 302+c4
Mutku nämä isot tuli sopivasti myyntiin niin minkäs teet.
No, avattiin toinenkin yksilö ja seuraavia havaintoja.
Nokka akseli lähtenyt sortumaan yhdestä kohtaa eli vaihtoon menee.
Mietin jos pistäisi rahaa menemään ja laittaisi rullanokan.
Männät on tasapää speed pro mallia venttiilikoloilla.niitä tarvii ainakin yhden ellei kaksi uutta.
Veivi oli rikkonut myös yhden sylinterin halki ja tässä on nyt vaihtoehtona siirtää nämä männät tuohon toiseen lohkoon tai sitten laittaa putki.
Toisessa lohkossa on kuoppamännät mutta niitäkin puuttuu pari.
Ne lienee alkuperäisosia.
Tässä jokatapauksessa tarvitaan toimintatonneja, eli viestiä jos kovasti olisi ehjälle rullanokka 302 koneelle käyttöä, ja siihen perään sit 69 mallin c4.
Saakohan mistään valmiina ahdin imusarjaa 460 koneeseen?
Kiiltävä blower olis se lopullinen härski silaus.
Mitään kilpuria en ole nyt tekemässä vaan lelua hauskanpitoon.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 460 rakentelua.
Ulaa lohkot ettei ole syöpynyt pilalle...
Re: 460 rakentelua.
Jatketaan tarinaa.
Löysin käypäsen c6 askin joka purettaessa paljastui rempatuksi.
Tämä harvinaisella mel kuorella mutta käy kyllä 385 lohkon perään.
Siihen löytyi myös sopivasti tci turbiini muistaakseni noin 3500-4000 stallilla.
Koneeseen löytyi sopivasti täydellinen yläkertapaketti kaasutinta lukuunottamatta.
Ford racing super cobra jet alukannet ja niille sovitettu victor imusarja.
Kohta tarvis tehdä taas päätöksiä mikä alakerta tähän tulee.
Kovasti miettinyt 545 valmista rotating assemblyä.
Semmoisesta paketista saattaa sen 700 konia irrota alle 8000 kierroksen.
Löysin käypäsen c6 askin joka purettaessa paljastui rempatuksi.
Tämä harvinaisella mel kuorella mutta käy kyllä 385 lohkon perään.
Siihen löytyi myös sopivasti tci turbiini muistaakseni noin 3500-4000 stallilla.
Koneeseen löytyi sopivasti täydellinen yläkertapaketti kaasutinta lukuunottamatta.
Ford racing super cobra jet alukannet ja niille sovitettu victor imusarja.
Kohta tarvis tehdä taas päätöksiä mikä alakerta tähän tulee.
Kovasti miettinyt 545 valmista rotating assemblyä.
Semmoisesta paketista saattaa sen 700 konia irrota alle 8000 kierroksen.
Re: 460 rakentelua.
Ennen kuin lyöt noin isoja rahoja kiinni, niin katso tuota Antin kommenttia. Vesikäytössähän ei ole syylaria, vaan jäähdytysvesi kiertää järvestä/merestä, eli ei mitään ruostumisenestoaineita.
Re: 460 rakentelua.
Kyllä tässä on parempaa lohkoa etsitty.
Itseasiassa ostin koko lincolnin elintenluovuttajaksi mutta se osoittautui erittäin halvasta hinnastaan huolimatta niin siistiksi ja hyväkuntoiseksi ettei millään raaski purkaa....
Mitähän uudet alumiinilohkot kustantaa?
Itseasiassa ostin koko lincolnin elintenluovuttajaksi mutta se osoittautui erittäin halvasta hinnastaan huolimatta niin siistiksi ja hyväkuntoiseksi ettei millään raaski purkaa....
Mitähän uudet alumiinilohkot kustantaa?
Re: 460 rakentelua.
Noissa venekoneissa kyllä käytetään myös lämmönvaihtimia jolloin itse moottorissa kiertää ihan glykoliseos.
Re: 460 rakentelua.
Parikin nokkaa varattuna.257/265 jolle mainosasteet 286/294
Ja toisena 234/244 mainosasteet 312/322
Jälkimmäinen kuulemma kireämpi.
Noi kannet virtaa luokkaa 330cfm
Vähä tuntuu et 460 on pieni alakerta niille katukäyttöön.
Omaa kokemusta on 461 pontiacista ja 572 opelin isolohkosta.
Ei sitä iskutilavuutta päihitä mikään.
Ja toisena 234/244 mainosasteet 312/322
Jälkimmäinen kuulemma kireämpi.
Noi kannet virtaa luokkaa 330cfm
Vähä tuntuu et 460 on pieni alakerta niille katukäyttöön.
Omaa kokemusta on 461 pontiacista ja 572 opelin isolohkosta.
Ei sitä iskutilavuutta päihitä mikään.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 460 rakentelua.
Nykyään ehkä, mutta aiemmin vähemmän. 460 koneet venekäytössä eivät liene niitä uusimpia. Kannattaa ehdottomasti ulata sylinterit ennen kun rupeaa laitamaan koneistuksiin rahaa. (Vaikkei olisikaan ollut venekäytössä, mutta muuten tuntematon historia koneella)
Uudet lohkot on tietty uusia

Re: 460 rakentelua.
Miten vakavaa se syöpyminen sitten venekäytössä on?
Olen ymmärtänyt ettei suomen merialueen vesi edes ole kovin suolapitoista.
Enempi kiinnostaisi vinkit tehokkaan 460 moottorin rakentamiseen, mutta niitä ei ole tullut.
Olen ymmärtänyt ettei suomen merialueen vesi edes ole kovin suolapitoista.
Enempi kiinnostaisi vinkit tehokkaan 460 moottorin rakentamiseen, mutta niitä ei ole tullut.
Re: 460 rakentelua.
No tässä on ainakin linkki erään jenkin rakentelusta.
http://www.reincarnation-automotive.com ... mance.html
http://www.reincarnation-automotive.com ... mance.html