-65 Kytkintä ja vauhtipyörää?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Gyrde
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 21:54
Auto: -65 Mustang HT 302+t10

-65 Kytkintä ja vauhtipyörää?

Viesti Kirjoittaja Gyrde »

Muutamaan asiaan kaipaisin tietoa kokeneemmilta harrastajilta

Auto on -65 HT mustangi

Moottori v8 302cid vm.70-71
Vaihdelaatikko Borg Warner t10-h-1 4 vaihteinen
Vauhtipyörä C30E 6380 B 28oz?
Hammaskehä 160th
Kytkinlevy halk. 264mm
Paineasetelma 3-käpäläinen

Eli ongelmana oli siis kulunut hammaskehä ja sen myötä laatikko jne. romut purettu nyt pois. Samalla uusittava hieman ravistava kytkin.

Kysymys 1
Saako Suomesta tähän uutta hammaskehää ja onko nykyisin vastaava malli 157th?

Kysymys 2
Saako jostain uutta vauhtipyörää hammaskehineen?
Oli melko lasittunut ja urilla, joten pikku siivun saisi ottaa pois.

Kysymys 3
Mikä kytkin tässä kuuluisi/kannattaa olla? Ja mistä kannattaa hankkia? Minusta tuo on 10,5"

Kysymys 4
Mikä startti tähän yhdistelmään pitäisi sopia?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: -65 Kytkintä ja vauhtipyörää?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Gyrde kirjoitti: 04 Joulu 2023, 22:38 Muutamaan asiaan kaipaisin tietoa kokeneemmilta harrastajilta

Auto on -65 HT mustangi

Moottori v8 302cid vm.70-71
Vaihdelaatikko Borg Warner t10-h-1 4 vaihteinen
Vauhtipyörä C30E 6380 B 28oz?
Hammaskehä 160th
Kytkinlevy halk. 264mm
Paineasetelma 3-käpäläinen

Eli ongelmana oli siis kulunut hammaskehä ja sen myötä laatikko jne. romut purettu nyt pois. Samalla uusittava hieman ravistava kytkin.

Kysymys 1
Saako Suomesta tähän uutta hammaskehää ja onko nykyisin vastaava malli 157th?

Kysymys 2
Saako jostain uutta vauhtipyörää hammaskehineen?
Oli melko lasittunut ja urilla, joten pikku siivun saisi ottaa pois.

Kysymys 3
Mikä kytkin tässä kuuluisi/kannattaa olla? Ja mistä kannattaa hankkia? Minusta tuo on 10,5"

Kysymys 4
Mikä startti tähän yhdistelmään pitäisi sopia?
157 hampainen on vakio

Minulla oli kanssa hammaskehän kanssa ongelmia, kun startissa oli automaatin nokkakappale, joka laski startin hammaspyörän kolauttamaan vauhtipyörää. Käänsin hammaskehän, eli kävin jossain irrottamassa kehän ja sitten himaan ja hammaskehä uuniin ja vauhtipyörä pakastimeen. Kolahti kerralla paikalleen ja sillä ajeltiin pari vuosikymmentä vuotta.

Uutena https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 48&jsn=547

Tuossa voisi olla kytkinpaketti
https://www.usparts.fi/varaosahaku/zoomu7346-1a

Starttina manuaaliin tarkoitettu startti.
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 52&jsn=651
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: -65 Kytkintä ja vauhtipyörää?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ah, well, it's not well documented, but the 157 and 160 are the same. Or to be more precise, the small wheel was originally equipped with a 160T gear, which was later replaced with a 157T gear. Everything remained the same, but each tooth got a few thousandths thicker.

The 164 is actually a larger diameter. These were not seen in Mustangs until 1968.

A 164 flywheel will not fit inside a 157/160 bellhousing.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
FB69
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 04 Tammi 2005, 16:06
Paikkakunta: Kangasala

Re: -65 Kytkintä ja vauhtipyörää?

Viesti Kirjoittaja FB69 »

Moi

MInulla olisi juuri tuollainen samalla numerolla varustettu käytetty vauhtipyörä, jossa on 160 hampainen hammaskehä kiinni. Pinta ei ole urilla.

Soita, jos kiinnostaa. Terv Jorma Penttilä, Kangasala 040 7710889
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: -65 Kytkintä ja vauhtipyörää?

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Täältä löytyy vauhtipyörä ja kytkin uusi harrastaja ystävälliseen hintaan.
Heitä yv jos kiinnostaa.
Vastaa Viestiin