Ford Mustang 2.3l turbo 74

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Tume
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Kesä 2023, 02:52

Ford Mustang 2.3l turbo 74

Viesti Kirjoittaja Tume »

Moro moro, osaako viisaammat neuvoa turbon hukkaportin letkujen kanssa. Tosiaan autona on 74 malli mustangi jossa pace Carin airesearch m10 turbo, kytkettynä kaasarin imusarjaan. Kuuluuko kyseisen turbon hukkaportin toimia tosiaan imu periaatteella joka otetaan imusarjan lähdöstä ja kaasuttimelta?
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Ford Mustang 2.3l turbo 74

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Letku tulee imusarjaan, jolloin se saa ylipainetta, kun turbo toimii.
Kun turbon paine nousee annettuun rajaan, aukeaa hukkaportti ja päästää liiat pois.
Imulla ei ole merkitystä hukkaportille. Aukeaa ylipaineesta ja jousi sulkee.
Jousivoimaa säätämällä saa muutettua ahtopainetta.
Kai se näin on Mustangissakin.....
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Tume
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Kesä 2023, 02:52

Re: Ford Mustang 2.3l turbo 74

Viesti Kirjoittaja Tume »

Tosiaan tossahan on ylä ja ala lähdöllä hukkaportin kello, molemmat imuun kiinni. Jos ei ole niin ei näköjään vedä hukkaporttia auki/kiinni. Ilmeisesti itse hukkaportin kellon kalvo on hajonnut koska suhina ja pieni ujellus kuuluu kellon luota.
Vastaa Viestiin