8 vai 6 sylinterii??

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Handel1
Tulokas

8 vai 6 sylinterii??

Viesti Kirjoittaja Handel1 »

Moi. Oon hankkimassa Mustangia, niin olis mukava kuulla mielipiteitä kasin koneesta versus kutonen.
Kiitos etukäteen vastauksista. 👍
Arto65FB
Superpölöttäjä

Re: 8 vai 6 sylinterii??

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tähän on vaikea vastata kohteliaasti.
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

V8 on moottori ja kutonen on ....kutonen :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
CO = häkä
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja CO = häkä »

Ja riippuu vieläpä siitä tuleeko auto puhtaasti harraste käyttöön, vai joka päiväiseen ajoon 8) ...
Koska en ite osannu päättää, niin mullon molemmat :lol:
-69 Ht / 302 4v HO / Toploader / 8" / aito suomiauto
-12 Coupe V6 Premium, Grabber Blue
mikko-setä
Hiljaisempi
Auto: Ford Mustang GT '95

Viesti Kirjoittaja mikko-setä »

Olen todennut että autossa:
4 sylinteriä on liian vähän, 6 sylinteriä on sopivasti, 8 sylinteriä on liian vähän :D
IronHorse
Mega-addikti

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Kutonen on kolme/neljäsosa mootori.
Mustang -67HT
LSHT
Mega-addikti
Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze

Viesti Kirjoittaja LSHT »

Yritä päästä koeajamaan kumpaakin vaihtoehtoa, niin osaat itse sanoa. Vanhojen ja ihan uusien kutoskoneiden välillä on valtavia eroja niin kuin kasienkin välillä. Eroista suurin on takuulla siinä, miltä juuri kyseinen kone saa sinut tuntemaan. Jos jokin tuntuu huonolta, älä valitse sitä, vaan ota se, joka vetää suupielet sopivasti ylöspäin.

T. Minä

Siirrän tämän keskustelun jossain vaiheessa parempaan sijaintiin, kunhan vain ehdin keskittyä asiaan.

T. Ylläpito
Powered by Kiromax
FFreak
Aina äänessä
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Minkä ikäistä olet katsellut?
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Jarzu
Hiljaisempi
Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

Itse valitsin 3.7 L V6:n, koska taloudellinen ja enemmän kuin riittävästi tehoa cruisailuun ja käyttöautoiluun. Myös verot olivat pienemmät. Oikeastaan ainoa pikku menetys V8 -äänet, mutta nekin saa riittävän möreäksi putkistolla 👌. Ao. konetta myös kehuttu yhdeksi parhaimmaksi ja luotettavimmista Fordin koneista...
Mppa
Hiljaisempi
Auto: Ford Mustang GT S197 Colorado Red Coupe '05

Viesti Kirjoittaja Mppa »

Anteeksi jyrkähkö mielipiteeni, mutta kyllä ei sellaisen henkilön pitäisi Mussella ajaa, joka miettii tosissaan siihen kutoskonetta.

Miksi ihmeessä siinä pitäisi olla kutonen? Mikäli olet hankkimassa ympärivuotista käyttöautoa -> älä osta Mustangia, vaan osta Corolla. Mussella sitten kesät, mikäli pito ei riitä, älä taaskaan osta Mustangia. Ei tämmöiset autot vaan yksinkertaisesti ole halpoja pitää eikä ajaa, edes sillä kutosella, oikeasti. Kukin toki tyylillään, mutta kyllä koko homma jää aivan petting-tasolle, mikäli siinä ei ole kasia.

PS. Ei, putkistolla ei saa lisää sylintereitä.
Mustang GT '05 Colorado Red Coupe
ex. Thunderbird LX '94
Late
Aina äänessä
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T

Viesti Kirjoittaja Late »

Mä olen nyt ajanut 22 vuotta neloskoneisella Amerikan Fordilla, ensin 88 Turbo Tbird ja juuri tulee kymmenen vuotta täyteen 84 Mustang SVO:lla. Kummassakin siis 2,3 litran turboahdettu nelonen. Olen tykännyt enkä ole kasia kaivannut, välissä oli muutaman vuoden perinteinen kasikoneinen coupe Mercury, mutta vaihdoin tuohon Musseen kun oli enemmän mun juttu. Ja viime aikoina Mussekin on saanut olla tallissa kun tuli hankittua ja entisöityä lapsuuden nostalgian puuskassa kasarin Audi 100. Hymy korvissa silläkin kruisallut vaikka on ihan lussu käyttikseenkin verrattuna.

Hittoakaan sita muilta kannattaa kysellä, ostat juuri sellaisen minkä SINÄ haluat. Käyt vaan huolella tutkimassa vaihtoehtoja niin tiedät mistä on kyse. Itsellehän näillä harrastevehkeillä on tarkoitus hyvää fiilistä aikaansaada.
Late

-84 Mustang SVO
Mppa
Hiljaisempi
Auto: Ford Mustang GT S197 Colorado Red Coupe '05

Viesti Kirjoittaja Mppa »

No näinhän se tietysti on, kaikki tekevät omat ratkaisunsa ja itselle nimenomaan se auto hankitaan. Molemmat koneet kuitenkin ovat aivan perusluotettavia ja helpohkoja korjatakin tarvittaessa, melko yksinkertaista tekniikkaa verrattaen euroopan vastaaviin vehkeisiin.

Toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä, mutta onhan tämä tämmöinen klassinen tunteita herättävä aihe, niinkuin autoilu yleensä ja näistä vehkeistä puhuttaessa mielestäni pitääkin olla. Autoilu on ennen kaikkea tunnetta ja fiilistä. Sen perusteella uskalla väittää, että mikäli saat käsiisi saman auton samalla rahalla kutos- ja kasikoneella ja pääset koeajon jälkeen valitsemaan, ei kukaan valitse kutosta. Kutonen valitaan ihan muista syistä, olettaen siis että ko. autosta on kasi saatavilla.

Minun mielestäni Mustangissa kuuluu olla V8, mutta se on vain minun mielipide 🙂.
Mustang GT '05 Colorado Red Coupe
ex. Thunderbird LX '94
JooSexSex
Addikti
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Mahtoikohan alkuperäisen kysymyksen esittäjä päätyä sittenkin mopariin, kun jäi viestit yhteen. Ainakin niissä porukoissa myös slant sixejä arvostetaan.
"Kuutonen on KONE", sanoi Teppo Tuumacid aikoinaan. Itselläni 16 vuotta tulossa täyteen tuon kuutoskoneisen rättärin kanssa ja siihen en kasia kaipaa. Äänimaailma on täydellinen, kun pakoputkisto ja äänenvaimennus toimii - eli hiljainen.
Kasia kaivatessani voin toki ottaa vauhtiperän alle ja nauttia 4/3-moottorista. Tänä kesänä kaikilla taas ajettu, vaikka eniten kilsoja tuli neloskoneiseen "jenkkirassiini". Joten vastaisin kysyjälle, että '18 sylinterii'. Mutta sekin vain minun mielipide. Yksi tykkää tädistä ja toinen sedästä.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Pertti
Mega-addikti
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ympärivuotiseen ajoon manuaalivaihteinen, niin ei ole pito-ongelmia.
Meillä Rouva ajaa kaikki ajot 96-mallisella Cobralla, eikä se sen kummallisempaa ole kuin korollallakaan.....luultavasti, kun ei ole kokemusta korollasta.
Tuosta Cobrasta on kokemusta toistasataa tuhatta ja pari nastarengassettiä.
Automaatti soveltuu huonommin talviajoon lukollisessa tehokkaassa autossa, mutta pitävällä kelillä se on kyllä paljon mukavampi kuin tarkasti vaihdeltava manuaali.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Sörsselssön
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja Sörsselssön »

Kasi. Enämpi on mieluisampi.

Kuva
1995 GT manuaali
Vastaa Viestiin