
Mitä öljyä perään??
Mitä öljyä perään??
Moro ! -66 mussen 8 perään ( lukoton) olis tarkotus vaihtaa öljyt , mitä sinne uskaltaa laittaa?? 

Re: Mitä öljyä perään??
Thanks
huomenna vaihtuu litkut perään.

- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mitä öljyä perään??
Asian vierestä, miten usein pitäs peräöljy vaihtaa? Entäs manuaali T-10:n? Kilometrejä ei kyllä tule kesässä kuin pari tuhatta...
Mä laitan friction modifier lisäaineen aina perään uuden öljyn kyytipojaksi kun on lukko.
Mä laitan friction modifier lisäaineen aina perään uuden öljyn kyytipojaksi kun on lukko.
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Mitä öljyä perään??
SN95 ('94) Owners Manualin huolto-ohjelmassa peräöljyn vaihto on 100tmls/160tkm tai jos perä on käynyt veden alla.
Ei ota kantaa ajotyyliin/olosuhteisiin.
Tuskin haittaa jos useammin vaihtaa, eikä varsinkaan jos käy radalla kurmottamassa.
Eri ikäkauden tuotteilla voi olla eri ohjeet.
Ei ota kantaa ajotyyliin/olosuhteisiin.
Tuskin haittaa jos useammin vaihtaa, eikä varsinkaan jos käy radalla kurmottamassa.
Eri ikäkauden tuotteilla voi olla eri ohjeet.
Re: Mitä öljyä perään??
Jatketaanpas tähän samaan topicciin jatkokysymys öljyn määrästä eli vaihtelin sn95 gt - 95 perään öljyä. Laskin vanhat pois irrottamalla takakannen ja kuivasin rätillä perän pohjalta loput öljyt mitä ei itsestään valunut, kansi kiinni ja täyttämään, laitoin castrol syntrax 75W - 140 limited slip öljyä kaksi litran purkillista, (tähän ei ilmeisesti tarvinne erikseen enää lisäainetta lisätä sekaan?) niin täyttöaukosta ei kyllä alkanut tulla öljyä vaikka siellä tuo kaikki 2 litraa on sisällä, eli varsinainen kysymys onko tuo 2 litraa nyt riittävä määrä vaikka ei tulvinutkaan täyttöaukosta ulos? Kun mitä laskin noita määriä jos käyttää noita '' jenkkiöljyjä" eli noin 9,5 dl purkkeja ja lisäksi lisäainetta joka tais olla reilun 1dl niin eihän noittenkaan täyttö määrä ylitä kokonaisuudessa 2 litraa?
Re: Mitä öljyä perään??
Juu ei tässä ongelmaa/epäselvyyttä ollut entisen öljyn tyhjennyksen suhteen vaan täyttömäärässä, Hakalaperformancelta kysäsin myös ja kerkesin saada aamupäivästä vastauksen että tilavuus on 2.5 litraa.
Re: Mitä öljyä perään??
Oil Capacities
The following are estimations of oil capacities for your new Currie 9-inch and RockJock® axle assemblies. Extreme pinion angles, as well as aftermarket components (such as diff covers) may drastically change the unit’s capacity.
Currie 9-inch (non-F9).......................2.84 liters / 3 qts
Currie F9 3” or 3.25” tube..................3.79 litres / 4 qts
Currie F9 3.5“, 4” or 4.5” tube.............4.73 liters / 5 qts
8“ Ford.....................................2.37 liters / 2.5 qts
8.8” Ford..................................2.37 liters / 2.5 qts
12 Bolt GM...............................2.37 liters / 2.5 qts
RockJock 44 front.................1.42 liters / 1.5 qts
RockJock 44 rear..................1.89 liters / 2 qts
RockJock 60 front.................2.37 liters / 2.5 qts
RockJock 60 rear..................2.37 liters / 2.5 qts w/ inner seals, 2.37 liters / 2.5 qts w/o inner seals
RockJock 70 front.................2.84 liters / 3 qts
RockJock 70 rear..................2.84 liters / 3 qts w/ inner seals, 3.31 liters / 3.5 qts w/o inner seals
If you have a fritction (clutch) type differential, posi traction additive must be used in addition to this oil.
The following are estimations of oil capacities for your new Currie 9-inch and RockJock® axle assemblies. Extreme pinion angles, as well as aftermarket components (such as diff covers) may drastically change the unit’s capacity.
Currie 9-inch (non-F9).......................2.84 liters / 3 qts
Currie F9 3” or 3.25” tube..................3.79 litres / 4 qts
Currie F9 3.5“, 4” or 4.5” tube.............4.73 liters / 5 qts
8“ Ford.....................................2.37 liters / 2.5 qts
8.8” Ford..................................2.37 liters / 2.5 qts
12 Bolt GM...............................2.37 liters / 2.5 qts
RockJock 44 front.................1.42 liters / 1.5 qts
RockJock 44 rear..................1.89 liters / 2 qts
RockJock 60 front.................2.37 liters / 2.5 qts
RockJock 60 rear..................2.37 liters / 2.5 qts w/ inner seals, 2.37 liters / 2.5 qts w/o inner seals
RockJock 70 front.................2.84 liters / 3 qts
RockJock 70 rear..................2.84 liters / 3 qts w/ inner seals, 3.31 liters / 3.5 qts w/o inner seals
If you have a fritction (clutch) type differential, posi traction additive must be used in addition to this oil.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä öljyä perään??
Latemodel Restoration luokittelee taas tilavuudeksi 2 qts. Ota näistä nyt sitten selvää, vaikka onkin yksinkertainen asia...
https://lmr.com/products/mustang-fluid- ... -1994-1998
https://lmr.com/products/mustang-fluid- ... -1994-1998
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Mitä öljyä perään??
Niinpä
itsekin alunperin tuosta latemodel restorationsta katoin noita määriä ja aattelin että nuo nyt varmaan pitää kutiaan ja ostin vaan 2 litran pönikkää että riittävät, mutta pitää hommata vielä lisäpurkki
Re: Mitä öljyä perään??
No onpas toisiaan monenlaista tietoa näistä.
Niinpäs näkyy korjaamokäsikirja sanovan vajaa 2 litraa.
Sitten taas noilla sivuilla sanotaan että silloin määrä oikea kun täyttöreiästä tulee ulos
http://www.f150hub.com/maintenance/8.8- ... rvice.html

Sitten taas noilla sivuilla sanotaan että silloin määrä oikea kun täyttöreiästä tulee ulos
http://www.f150hub.com/maintenance/8.8- ... rvice.html
Re: Mitä öljyä perään??
Veikkaisin että mun autossa kun ostin sen johtui molempien puolien vetarin stefojen vuoto juuri ylitäytöstä.
Kettu 
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mitä öljyä perään??
Mulla on muistikuva helposta ohjeesta: "työnnä sormi reikään, kun pikkuisen taivuttaa sormenpäätä, sen pitää osua öljyyn".
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mitä öljyä perään??
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mitä öljyä perään??
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Mitä öljyä perään??
Olen funtsinut, että olisi kiva jos perän öljynvaihdot voisi hoitaa vain proput avaamalla. Onkos tullut laitettua perään propullisia alumiinikoppia? Kokemuksia?
Partsista löytyisi Proformin koppa, mutta ko. made in china -merkkihän ei ole mikään laatumerkki. Tosin, koppa nyt ei ole mitenkään korkeaa teknologiaa, joten lieneekö kuitenkin toimiva keksintö?
Jenkeistä toki löytyy vaikka mitä mutta merkkituotteet aika tyyriitä (ml. rahdit ja muut kulut), esim.: Ford Performance -kansi
Ja ebaystä tai amazonista saa todella halpoja kopioita mutta voipi joutua tappelemaan, että saa paikalleen ja/tai ovat tiiviitä.
Tuo "girdle" -ominaisuus eli laaperipukkien tuki ei nyt varmaan perus katukäytössä realisoidu kovin kummosiksi eduksi mutta eipä siitä haittakaan varmaan ole. Omasta perän täysrempasta lienee alle 5000km, joten sinänsä...
Ainiin, ja onko joku Red Linen peräöljyistä suoraan näihin sopivaa vai joutuuko yleensä lisäämään lisäainetta? Muistaakseni mulla on varastossa Shock proofia ja jotain toista - täytyypä tutkia onko niissä mainostettu kitkanmuunninta.
Partsista löytyisi Proformin koppa, mutta ko. made in china -merkkihän ei ole mikään laatumerkki. Tosin, koppa nyt ei ole mitenkään korkeaa teknologiaa, joten lieneekö kuitenkin toimiva keksintö?
Jenkeistä toki löytyy vaikka mitä mutta merkkituotteet aika tyyriitä (ml. rahdit ja muut kulut), esim.: Ford Performance -kansi
Ja ebaystä tai amazonista saa todella halpoja kopioita mutta voipi joutua tappelemaan, että saa paikalleen ja/tai ovat tiiviitä.
Tuo "girdle" -ominaisuus eli laaperipukkien tuki ei nyt varmaan perus katukäytössä realisoidu kovin kummosiksi eduksi mutta eipä siitä haittakaan varmaan ole. Omasta perän täysrempasta lienee alle 5000km, joten sinänsä...

Ainiin, ja onko joku Red Linen peräöljyistä suoraan näihin sopivaa vai joutuuko yleensä lisäämään lisäainetta? Muistaakseni mulla on varastossa Shock proofia ja jotain toista - täytyypä tutkia onko niissä mainostettu kitkanmuunninta.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73