Auttakaapas hieman tyhmää....
Ongelma on seuraavanlainen..puskee jäähdyttimestä nesteet pihalle.
Oma epäily on että vesi pyrkii kiertämään väärinpäin... Eli pumppu pyrkii työntämään alakautta syyläriin. Eikös se ole mahdollista jos on väärä vesipumppu? Käsittääkseni on kahta eri versiota olemassa... Kertokaa toki heti jos puhun omiani.
Eli jos termostaatti on pois niin kestää pidempään ennenkuin puskee vedet pihalle mutta jos termari on paikallaan niin ei saa syyläristä korvaavaa nestettä tilalle ja pumppu pyrkii tyhjentämään lohkon nesteestä... Ja kaikki tämä tapahtuu muutamassa minuutissa tyhjäkäynnillä. Letkut on pinkeet välittömästi kun laittaa käyntiin jos syylärin korkki on kiinni.
Lohko on siis 302 mallia.
Epäilen että on vahingossa tullut laitettua 289 pumppu ja jakopää koppa.Vaikka osia tilateessa ilmoitin kyllä että kone on 302.. 60 lopulta tai 70 alusta.. mutta kori on 64..saattanut lähettäjälle käydä virhe vuosimalleissa.
Kaikki vinkit tervetulleita..
Vesipumppu ongelma
- LSHT
- Mega-addikti
- Viestit: 630
- Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vesipumppu ongelma
Jos en väärin muista, niin vuodesta 79 alkaen vesipumppu on pyörinyt jotenkin dorkasti takaperin. Vuodesta 66 alkaen vesipumput on olleet takalevyllisiä malleja. Sellaisen pystyy kyllä asentamaan vanhempaankin jakokoppaan, mutta lopputulos on kehno.
Termarilla on ehdottomasti paikkansa koneessa, eli älä jätä sitä pois. Jos vesi ei kierrä kunnolla, voi kanavissa olla aika paljonkin kaikkea paskaa, mutta samaa kamaa voi olla myös syylarissa.
Vesiletkulla huuhtelemalla sontaa saa pois. Muista, ettei kylmää vettä sovi laittaa kuin kylmään koneeseen, ettei lohko halkea.
Ja tämän viestin jälkeen asioista oikeasti kunnolla tietävät voivat kertoa neuvonsa.
Termarilla on ehdottomasti paikkansa koneessa, eli älä jätä sitä pois. Jos vesi ei kierrä kunnolla, voi kanavissa olla aika paljonkin kaikkea paskaa, mutta samaa kamaa voi olla myös syylarissa.
Vesiletkulla huuhtelemalla sontaa saa pois. Muista, ettei kylmää vettä sovi laittaa kuin kylmään koneeseen, ettei lohko halkea.
Ja tämän viestin jälkeen asioista oikeasti kunnolla tietävät voivat kertoa neuvonsa.
Powered by Kiromax
Re: Vesipumppu ongelma
Kiitti vastauksesta. Sainkin jo toiseltakin kautta vahvistuksen siehen että "oikeat" osat on kyllä paikallaan... Syyläri todennäköisin ongelman aiheuttaja. Hyvä niin jos sen huuhtelulla selviää.
Re: Vesipumppu ongelma
Itsellä oli uuden koneen kanssa lämpöongelmaa alussa. Syyksi paljastui liian lähelle jäähdytintä ite tekemäni takalevy-sähköflekti rakennelma. Tyhjäkäynnillä kuumeni hetkessä, ajoa sieti hyvin. Purkasin ilman virtausta rajoittavan viritelmän pois, laitoin mekaanisen flektin takas ja ongelmat poistui.