Mercury Caprit?
Valvoja: Ville K
Mercury Caprit?
Paljonkohan on suomessa fox-koppaisia mercury capreja, yli vai alle kymmenen? Varmaan ei ole tulleet suomeen maahantuojan kautta,luultavammin muuttoautoja? Yhdellä kerholaisellahan on projekti, tiedetään. Capreja on muuten valmistettu 79-86 noin 300,000 ~350,000 riippuen lähteestä kun taas 79 valmistettiin mustangeja 330,000 ~369,000.
Go tell Alice....
Toinen Capri minkä tiedän, löytyy Suomussalmelta. Nykyään vaan pahasti mustangin näkönen.
Kuva löytyy kerhon galleriasta '79 kohdalta.

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Mihinköhän sen Suomussalmen Caprin takavalot ovat joutuneet? Mercstang, tiedätkö? Etelä-Suomalaisen projektin takavalot on mulla Upossa...on ainakin mielestäni varsin hyvän näköiset, alkoi jotenkin ne vakiovalot jo kyllästyttää.
Ahs, kaikki ei ehkä tiedä Caprin takavaloja, todistetusti suht harvinaiset. Ohessa kuva, valoissa tosin on raidoissa hopeanväriset kapeat teipit, kuuluisivat olla mustat - teipit taitavat lähteä tähiaikoina.

Ahs, kaikki ei ehkä tiedä Caprin takavaloja, todistetusti suht harvinaiset. Ohessa kuva, valoissa tosin on raidoissa hopeanväriset kapeat teipit, kuuluisivat olla mustat - teipit taitavat lähteä tähiaikoina.

*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Hmm mm... tuollaiset valot omaan foksiin.. mmm....Pony kirjoitti:Mihinköhän sen Suomussalmen Caprin takavalot ovat joutuneet? Mercstang, tiedätkö? Etelä-Suomalaisen projektin takavalot on mulla Upossa...on ainakin mielestäni varsin hyvän näköiset, alkoi jotenkin ne vakiovalot jo kyllästyttää.
Ahs, kaikki ei ehkä tiedä Caprin takavaloja, todistetusti suht harvinaiset. Ohessa kuva, valoissa tosin on raidoissa hopeanväriset kapeat teipit, kuuluisivat olla mustat - teipit taitavat lähteä tähiaikoina.
Täys mustat, ilman peitelinssejä jne..
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Mercury Caprit?
Niin on, mulla nääs. Nytkun tuo on purettu kokonaan osiksi, niin kaikin puolin pikkunippeleitä myöten seon Mustangi. Lukuunottamatta noita kylki levityksiä, ja keulapalaa. Taitaa tuostakin tulla joskus tulevaisuudessa Vannapii Mustang näköinen...Aku_81 kirjoitti:Yhdellä kerholaisellahan on projekti, tiedetään.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Mercury Caprit?
Tuosta oli meillä jotain puhetta potnialla viimeksi, ralliautohan olit siitä tekemässä mutta minkäs tekniikan siihen laitat? Vai vieläkö mietinnässä?JXA-26 kirjoitti:Niin on, mulla nääs. Nytkun tuo on purettu kokonaan osiksi, niin kaikin puolin pikkunippeleitä myöten seon Mustangi. Lukuunottamatta noita kylki levityksiä, ja keulapalaa. Taitaa tuostakin tulla joskus tulevaisuudessa Vannapii Mustang näköinen...Aku_81 kirjoitti:Yhdellä kerholaisellahan on projekti, tiedetään.
Go tell Alice....
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Ralliin tuon piti alunperin tulla (F-ryhmään) mutta AKK.n kanssa on väännetty kättä sääntökirjasta, ja turpaan tuli.
Fox Mustangiin on olemassa A-ryhmän luokitustodistus, sääntökirja tunnistaa r.A.ssa ralliin ja radalle erikseen rengas taulukot sekä painotaulukot. Mutta r.N säännöissä moottorin tilavuus ralleissa on rajattu 3.0, josta se kummitteleen etelleen r.A. Ryhmään F moottorin koon mukaan painot loppuvat myös 3.0
Sitten luulin löytäneeni kirjasta porsaan reijjän... Taas postia AKK:
s.339 "AKK voi erityistapauksissa sallia voimassaolevan luokituksen käytön ja tehdä kansallisia luokituksia"
Voiko Akk.lta anoa hyväksyntää (-79 -93) Mustangille F-ryhmään ? Luokitustodistuksen nr. A-5140 tai A-5266.
Kumminkin kyse on puhtaasti harrastuksesta, ei veri suussa voitosta ajamisesta. Näyttävyyttä ennen kaikkea !
Ja vastaus oli tyly...
Keskustelin asiasta myös rallin lajipäällikön kanssa, eikä hänenkään mielestä ole mitään syytä myöntää erivapauksia ralliin. Kyseisellä autolla voi kilpailla rallisprintissä Special Saloon virityssäännöllä.
AKK.n mukaan saan ajaa ähvässaä jos saan tiputettua 302.sen litratilavuuden kolmeenlitraan. Tarvii siis poistaa vain vähän yli 3 mäntää... MUTTA SILTI tuo rakennetaan r.F sääntöjen mukaan, koska silloin tuolla on mahdollisuus päästä myös radalle ja ralliin 0-autona...
Nii... siitä tekniikasta. Moottori tulee 302, ja kaikki muu sovellettua tekniikkaa.

Fox Mustangiin on olemassa A-ryhmän luokitustodistus, sääntökirja tunnistaa r.A.ssa ralliin ja radalle erikseen rengas taulukot sekä painotaulukot. Mutta r.N säännöissä moottorin tilavuus ralleissa on rajattu 3.0, josta se kummitteleen etelleen r.A. Ryhmään F moottorin koon mukaan painot loppuvat myös 3.0
Sitten luulin löytäneeni kirjasta porsaan reijjän... Taas postia AKK:
s.339 "AKK voi erityistapauksissa sallia voimassaolevan luokituksen käytön ja tehdä kansallisia luokituksia"
Voiko Akk.lta anoa hyväksyntää (-79 -93) Mustangille F-ryhmään ? Luokitustodistuksen nr. A-5140 tai A-5266.
Kumminkin kyse on puhtaasti harrastuksesta, ei veri suussa voitosta ajamisesta. Näyttävyyttä ennen kaikkea !
Ja vastaus oli tyly...
Keskustelin asiasta myös rallin lajipäällikön kanssa, eikä hänenkään mielestä ole mitään syytä myöntää erivapauksia ralliin. Kyseisellä autolla voi kilpailla rallisprintissä Special Saloon virityssäännöllä.
AKK.n mukaan saan ajaa ähvässaä jos saan tiputettua 302.sen litratilavuuden kolmeenlitraan. Tarvii siis poistaa vain vähän yli 3 mäntää... MUTTA SILTI tuo rakennetaan r.F sääntöjen mukaan, koska silloin tuolla on mahdollisuus päästä myös radalle ja ralliin 0-autona...

Nii... siitä tekniikasta. Moottori tulee 302, ja kaikki muu sovellettua tekniikkaa.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- mercstang
- Aktiivi
- Viestit: 112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95
musse67 kirjoitti:Toinen Capri minkä tiedän, löytyy Suomussalmelta. Nykyään vaan pahasti mustangin näkönen.Kuva löytyy kerhon galleriasta '79 kohdalta.
Niin, kovastihan tuo on mustangin näköinen. Ulkoiset muutokset oli tehty osittain ennen minua, en tiedä miten lie alkuperäisten osien käynyt? Muuten olen sitten kohta käynytkin auton itse läpi.
Auton rakentamisen aloittanut kaveri on kyllä tiedossa, mutta kovin vaikeasti tavoitettavissa, ja tietoihin mitä sieltä on saatu on suhtauduttava suurella varauksella. Juttelin tässä taannoin verhoilijan kanssa, jolla alkuperäiset penkit, oviverhoukset jne ... ovat uudelleen verhoiltuina, edelleen,( jätetty sinne -91), oli jäljestänut "veikkoa" kolme vuotta ennen kuin katosi jäljiltä. Olisin kamoja jopa ostatellut, muttei aikonut vielä luovuttaa, vaan etsii edelleen.