Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
MTi
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Loka 2021, 22:43
Auto: Mustang 66 HT 347/ C4
Paikkakunta: Mikkeli

Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech

Viesti Kirjoittaja MTi »

Moi

Autosta voimalinja remontissa ja samalla kun sarjat ja putket on irti ajattelin nekin uusia.
vanha sarja on 1,5" primääreillä ja 2"putkilla
Kone on 347 suht hengittävällä yläkerralla (holley 750, victor jr, tric flow kannet TW170cc ja nokkana trick flow 283/291)
Eli nyt olisi kotimaasta saatavilla Hooker 6111 1,625 primääreillä tai flowtec 12102 1,5 primääreillä. Hintaeroa noilla on n.600€ eli pistää pakosta miettimään tuota edullisempaa.
Oma näkemyt on että putkisto ja sarjat voi olla nyt ahdistava tekijä, varsinkin kun on pientä ruttua sarjoissa yms.

Kokemuksia kaivataan:
Antaako Hooker paremman maavaran? meneekä helpommin paikoillee? onko tuolla poikkipinnalla kuinka suuri merkitys tuon koneen toimivuuteen.

ps. kilpaa ei ajeta, mutta kovaa pitäisi päästä. eli optimoidaan nyt pikkuhiljaa kaikki kohilleen.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

En osaa sanoa muuta, että Foxiin laitoin Flowtechit, oli halvat ja sen huomas.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

MTi kirjoitti: 30 Joulu 2021, 11:51 Moi

Kokemuksia kaivataan:
Antaako Hooker paremman maavaran? meneekä helpommin paikoillee? onko tuolla poikkipinnalla kuinka suuri merkitys tuon koneen toimivuuteen.
Hookerin Super Compit taisi olla mulla ja ne meni kyllä matalalle ja osumaa ottivat kun oli kutosen etujouset ja 195/60/14 etufillarit.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Minä laittaisin sun koneen speksejä katsoen isommat primäärit. Ja katselin että jääkö nuo kannetkin vähän pieneksi jo 🤔 347 pumppaa jo aika lailla enemmän tavaraa läpi.
Avatar
MTi
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Loka 2021, 22:43
Auto: Mustang 66 HT 347/ C4
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech

Viesti Kirjoittaja MTi »

Topias74 kirjoitti: 31 Joulu 2021, 21:26 Minä laittaisin sun koneen speksejä katsoen isommat primäärit. Ja katselin että jääkö nuo kannetkin vähän pieneksi jo 🤔 347 pumppaa jo aika lailla enemmän tavaraa läpi.
Näin ajattelin itsekin sarjojen suhteen. Ja ainahan se jostain ahdistaa. Myöhemmin sitten motti irti ja tarkistus, kun ei ihan tiedä miten tehty. Kattellaa kansia sittwn siinä samalla
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

MTi kirjoitti: 31 Joulu 2021, 22:08
Topias74 kirjoitti: 31 Joulu 2021, 21:26 Minä laittaisin sun koneen speksejä katsoen isommat primäärit. Ja katselin että jääkö nuo kannetkin vähän pieneksi jo 🤔 347 pumppaa jo aika lailla enemmän tavaraa läpi.
Näin ajattelin itsekin sarjojen suhteen. Ja ainahan se jostain ahdistaa. Myöhemmin sitten motti irti ja tarkistus, kun ei ihan tiedä miten tehty. Kattellaa kansia sittwn siinä samalla
Toi Topiaksen kommentti oli hyvä, luin uudestaan osalistan. Holley 750 ja Vihtori ovat isommille kierroksille kuin mitä 170cfm kansi pystyy. Eli nokka mukaan spekseihin. Jos mieto nokka, niin 750 ja Vihtori vaan tuhlaa bensaa. Jos jyrkkä nokka, niin kannet estää tehontuoton vaikka tuhlaa bensaa.
Avatar
MTi
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Loka 2021, 22:43
Auto: Mustang 66 HT 347/ C4
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech

Viesti Kirjoittaja MTi »

Arto65FB kirjoitti: 01 Tammi 2022, 01:00
MTi kirjoitti: 31 Joulu 2021, 22:08
Topias74 kirjoitti: 31 Joulu 2021, 21:26 Minä laittaisin sun koneen speksejä katsoen isommat primäärit. Ja katselin että jääkö nuo kannetkin vähän pieneksi jo 🤔 347 pumppaa jo aika lailla enemmän tavaraa läpi.
Näin ajattelin itsekin sarjojen suhteen. Ja ainahan se jostain ahdistaa. Myöhemmin sitten motti irti ja tarkistus, kun ei ihan tiedä miten tehty. Kattellaa kansia sittwn siinä samalla
Toi Topiaksen kommentti oli hyvä, luin uudestaan osalistan. Holley 750 ja Vihtori ovat isommille kierroksille kuin mitä 170cfm kansi pystyy. Eli nokka mukaan spekseihin. Jos mieto nokka, niin 750 ja Vihtori vaan tuhlaa bensaa. Jos jyrkkä nokka, niin kannet estää tehontuoton vaikka tuhlaa bensaa.
kiitos arviosta. Antaa vastauksen myös pakosarja asiaan, eli isompi parempi!
Nokka on mainos asteiltaan 283/291 ja 0,5"nostolla 221/225 (TFS-51402000)
Kun konetta aletaan enempi kopeloimaan, niin pitää miettiä mitä tekee. Ottaako virtaavammat kannet vai ottako pienempää kaasaria yms.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Muistaakseni velipojan mussessa tuli myös yläkierroksille lisää voimaa kun laittoi putket 2 tuumaisesta 2,5 tuumaiseen. Konetta oli jo aiemmin viritetty. 2 tuumaiset pakoputket ahdisti isommilla kierroksilla.

Paljon on tullut katsottua moottorin virityksistä ja dynotuksista videoita ja niistä pääsee aika hyvin jyvälle mitä eri muutokset tuovat lisää voimaa. Mutta niissä täytyy ottaa huomioon että koneissa ei ole mitään apulaitteita kiinni ja pelkät pakosarjat paikoillaan.
Mm Richard Holdenerin videot ovat hyviä katsottavia.
Vastaa Viestiin