Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech
- MTi
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 28 Loka 2021, 22:43
- Auto: Mustang 66 HT 347/ C4
- Paikkakunta: Mikkeli
Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech
Moi
Autosta voimalinja remontissa ja samalla kun sarjat ja putket on irti ajattelin nekin uusia.
vanha sarja on 1,5" primääreillä ja 2"putkilla
Kone on 347 suht hengittävällä yläkerralla (holley 750, victor jr, tric flow kannet TW170cc ja nokkana trick flow 283/291)
Eli nyt olisi kotimaasta saatavilla Hooker 6111 1,625 primääreillä tai flowtec 12102 1,5 primääreillä. Hintaeroa noilla on n.600€ eli pistää pakosta miettimään tuota edullisempaa.
Oma näkemyt on että putkisto ja sarjat voi olla nyt ahdistava tekijä, varsinkin kun on pientä ruttua sarjoissa yms.
Kokemuksia kaivataan:
Antaako Hooker paremman maavaran? meneekä helpommin paikoillee? onko tuolla poikkipinnalla kuinka suuri merkitys tuon koneen toimivuuteen.
ps. kilpaa ei ajeta, mutta kovaa pitäisi päästä. eli optimoidaan nyt pikkuhiljaa kaikki kohilleen.
Autosta voimalinja remontissa ja samalla kun sarjat ja putket on irti ajattelin nekin uusia.
vanha sarja on 1,5" primääreillä ja 2"putkilla
Kone on 347 suht hengittävällä yläkerralla (holley 750, victor jr, tric flow kannet TW170cc ja nokkana trick flow 283/291)
Eli nyt olisi kotimaasta saatavilla Hooker 6111 1,625 primääreillä tai flowtec 12102 1,5 primääreillä. Hintaeroa noilla on n.600€ eli pistää pakosta miettimään tuota edullisempaa.
Oma näkemyt on että putkisto ja sarjat voi olla nyt ahdistava tekijä, varsinkin kun on pientä ruttua sarjoissa yms.
Kokemuksia kaivataan:
Antaako Hooker paremman maavaran? meneekä helpommin paikoillee? onko tuolla poikkipinnalla kuinka suuri merkitys tuon koneen toimivuuteen.
ps. kilpaa ei ajeta, mutta kovaa pitäisi päästä. eli optimoidaan nyt pikkuhiljaa kaikki kohilleen.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech
En osaa sanoa muuta, että Foxiin laitoin Flowtechit, oli halvat ja sen huomas.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech
Hookerin Super Compit taisi olla mulla ja ne meni kyllä matalalle ja osumaa ottivat kun oli kutosen etujouset ja 195/60/14 etufillarit.
Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech
Minä laittaisin sun koneen speksejä katsoen isommat primäärit. Ja katselin että jääkö nuo kannetkin vähän pieneksi jo
347 pumppaa jo aika lailla enemmän tavaraa läpi.
- MTi
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 28 Loka 2021, 22:43
- Auto: Mustang 66 HT 347/ C4
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech
Näin ajattelin itsekin sarjojen suhteen. Ja ainahan se jostain ahdistaa. Myöhemmin sitten motti irti ja tarkistus, kun ei ihan tiedä miten tehty. Kattellaa kansia sittwn siinä samalla
Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech
Toi Topiaksen kommentti oli hyvä, luin uudestaan osalistan. Holley 750 ja Vihtori ovat isommille kierroksille kuin mitä 170cfm kansi pystyy. Eli nokka mukaan spekseihin. Jos mieto nokka, niin 750 ja Vihtori vaan tuhlaa bensaa. Jos jyrkkä nokka, niin kannet estää tehontuoton vaikka tuhlaa bensaa.
- MTi
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 28 Loka 2021, 22:43
- Auto: Mustang 66 HT 347/ C4
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech
kiitos arviosta. Antaa vastauksen myös pakosarja asiaan, eli isompi parempi!Arto65FB kirjoitti: ↑01 Tammi 2022, 01:00Toi Topiaksen kommentti oli hyvä, luin uudestaan osalistan. Holley 750 ja Vihtori ovat isommille kierroksille kuin mitä 170cfm kansi pystyy. Eli nokka mukaan spekseihin. Jos mieto nokka, niin 750 ja Vihtori vaan tuhlaa bensaa. Jos jyrkkä nokka, niin kannet estää tehontuoton vaikka tuhlaa bensaa.
Nokka on mainos asteiltaan 283/291 ja 0,5"nostolla 221/225 (TFS-51402000)
Kun konetta aletaan enempi kopeloimaan, niin pitää miettiä mitä tekee. Ottaako virtaavammat kannet vai ottako pienempää kaasaria yms.
Re: Pakosarjojen Ero Hooker/Flowtech
Muistaakseni velipojan mussessa tuli myös yläkierroksille lisää voimaa kun laittoi putket 2 tuumaisesta 2,5 tuumaiseen. Konetta oli jo aiemmin viritetty. 2 tuumaiset pakoputket ahdisti isommilla kierroksilla.
Paljon on tullut katsottua moottorin virityksistä ja dynotuksista videoita ja niistä pääsee aika hyvin jyvälle mitä eri muutokset tuovat lisää voimaa. Mutta niissä täytyy ottaa huomioon että koneissa ei ole mitään apulaitteita kiinni ja pelkät pakosarjat paikoillaan.
Mm Richard Holdenerin videot ovat hyviä katsottavia.
Paljon on tullut katsottua moottorin virityksistä ja dynotuksista videoita ja niistä pääsee aika hyvin jyvälle mitä eri muutokset tuovat lisää voimaa. Mutta niissä täytyy ottaa huomioon että koneissa ei ole mitään apulaitteita kiinni ja pelkät pakosarjat paikoillaan.
Mm Richard Holdenerin videot ovat hyviä katsottavia.