Dynoilta Part 2
Valvoja: Ville K
Dynoilta Part 2
Hei!
Taitaa olla oikea paikka tälle ilmolle!
Eli kuten moni muistaa, 14.06.-04 järjestettiin pienimuotoinen dynoilta Helsingin Ammattikorkeakoulun autolabrassa. Sain vihdoin ja viimein sekä varmistettua paikan että houkuteltua järjestäjät paikalle. Joten siis otetaan homma uusiksi?!
Aika: Tiistaina 03.08.-04, 15.00-20.00
Paikka: Stadian Autolaboratorio (Kalevankatu 43, 00180 Helsinki)
Tarkoituksena on mitata illan aikana noin 10 autoa tehodynossa. Lisäksi tällä kertaa olisi mukava päästä tutkimaan uudemman (93 ->) Mustangin sähköjärjestelmää (ruisku, obd, vikakoodit jne.) mahdollisuuksien rajoissa, käytettävissä olevalla testerillä. Myös muiden autojen mittaus Bosch-moottoritesterillä pitäisi onnistua.
Mittaukseen ovat tervetulleita kerhon jäsenten omistamat, moottoriltaan EI vakiot, rakennellut Mustangit. Eli ajatuksena saada kaikille hyödyllistä tietoa erilaisten viritysten toiminnasta ja tuloksista. Tietenkin myös tieto oman auton tehoreservistä kiinnostaa monia...
Lisäkysymyksiä voi esittää vapaasti vaikkapa tällä palstalla! Samoin alustavaa ilmoittautumista voisi harrastaa tällä palstalla. Moni on jo ilmaissut halukkuutensa mutta varmistus kaikilta olisi paikallaan! Paikalle kannattaa saapua kimppakyydein jne, sillä parkkitila koulun pihassa ei ole kummoinen (ehkä noin 15 autoa). Paikalle voi tulla myös ihmettelemään tapahtumien kulkua, turvallisuusseikat huomioiden...
Tervetuloa viettämään hauskaa iltaa!
Tomi K
PS: Vielä pieni muistilista mittaukseen tultaessa:
Tarpeeksi polttoainetta!
Tarkista öljyt (myös laatikko) ja vedet sekä luonnollisesti vuodot!
Automaateilla, kick-down pois käytöstä!
Taitaa olla oikea paikka tälle ilmolle!
Eli kuten moni muistaa, 14.06.-04 järjestettiin pienimuotoinen dynoilta Helsingin Ammattikorkeakoulun autolabrassa. Sain vihdoin ja viimein sekä varmistettua paikan että houkuteltua järjestäjät paikalle. Joten siis otetaan homma uusiksi?!
Aika: Tiistaina 03.08.-04, 15.00-20.00
Paikka: Stadian Autolaboratorio (Kalevankatu 43, 00180 Helsinki)
Tarkoituksena on mitata illan aikana noin 10 autoa tehodynossa. Lisäksi tällä kertaa olisi mukava päästä tutkimaan uudemman (93 ->) Mustangin sähköjärjestelmää (ruisku, obd, vikakoodit jne.) mahdollisuuksien rajoissa, käytettävissä olevalla testerillä. Myös muiden autojen mittaus Bosch-moottoritesterillä pitäisi onnistua.
Mittaukseen ovat tervetulleita kerhon jäsenten omistamat, moottoriltaan EI vakiot, rakennellut Mustangit. Eli ajatuksena saada kaikille hyödyllistä tietoa erilaisten viritysten toiminnasta ja tuloksista. Tietenkin myös tieto oman auton tehoreservistä kiinnostaa monia...
Lisäkysymyksiä voi esittää vapaasti vaikkapa tällä palstalla! Samoin alustavaa ilmoittautumista voisi harrastaa tällä palstalla. Moni on jo ilmaissut halukkuutensa mutta varmistus kaikilta olisi paikallaan! Paikalle kannattaa saapua kimppakyydein jne, sillä parkkitila koulun pihassa ei ole kummoinen (ehkä noin 15 autoa). Paikalle voi tulla myös ihmettelemään tapahtumien kulkua, turvallisuusseikat huomioiden...
Tervetuloa viettämään hauskaa iltaa!
Tomi K
PS: Vielä pieni muistilista mittaukseen tultaessa:
Tarpeeksi polttoainetta!
Tarkista öljyt (myös laatikko) ja vedet sekä luonnollisesti vuodot!
Automaateilla, kick-down pois käytöstä!
Suzuki DR 650 RSE -93
Dynoilta Part 2
Heh, kuka uskaltaa aloittaa ilmoittautumisen...?
Laitetaan nyt sitten pienen haasteen muodossa ekat:
Eli Marko keltaisella 67 FB:llä, JYX uudelleen (?), Jari punaisella 90:llä (blower?!?), viimeksi epäonnistunut 67 "bullit" FB, Kimi 68 GT:llä??
Pitääkö edelliset paikkansa ja ketä muita on tulossa?! Päivä lähenee...
Tomi

Laitetaan nyt sitten pienen haasteen muodossa ekat:
Eli Marko keltaisella 67 FB:llä, JYX uudelleen (?), Jari punaisella 90:llä (blower?!?), viimeksi epäonnistunut 67 "bullit" FB, Kimi 68 GT:llä??
Pitääkö edelliset paikkansa ja ketä muita on tulossa?! Päivä lähenee...

Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Dynoilta Part 2
Niin kyllähän tälläsiä on kiva järkätä! Kun on mahdollisuus ja sopivasti suhteita sinne ja tänne.
Niin ja saa olla samalla mukana toiminnassa ja harrastaa amerikkalaisia täysin rinnoin! Itsellä kun ei ole vara omaan vielä pitkään aikaan...
Tomi
PS: Kuten edellisessäkin tapahtumassa, videokamera ikuistaa vedot... Edellisen kerran videot on kohta saatavilla...!

Niin ja saa olla samalla mukana toiminnassa ja harrastaa amerikkalaisia täysin rinnoin! Itsellä kun ei ole vara omaan vielä pitkään aikaan...

Tomi
PS: Kuten edellisessäkin tapahtumassa, videokamera ikuistaa vedot... Edellisen kerran videot on kohta saatavilla...!
Suzuki DR 650 RSE -93
Tarkoitus oli että tulen, tarttis vaan noita tulpanjohtoja uusia ja ehkö öljyjö vaihdella -> ei mitenkään kerkiä.
No, on sitä tuossa kunnossa ennenkin dynottu.
Ainoa mikä haraa oikeasti hanttiin on selkä tällä hetkellä, perhana kun ei saa mitään asentoo mikä ei särkis
Katsotaan, teen parhaani että saavun paikalle.
No, on sitä tuossa kunnossa ennenkin dynottu.
Ainoa mikä haraa oikeasti hanttiin on selkä tällä hetkellä, perhana kun ei saa mitään asentoo mikä ei särkis

Katsotaan, teen parhaani että saavun paikalle.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
Jyxillä pystyisi nyt todentamaan sen, paljonko on Flow-X:llä vaikutusta. ja loppuisi arvuuttelu taas näiden pakoputkiratkaisujen suhteen. Mitään muuta kun ei ole siihen tehty. Jokaisen korvaan asennetussa soundidynossa todennäköisesti lukemat on paremmat...
Upolla olisi mahdollista testata kaksi eri kaasarivaihtoehtoa (250:n 1V ja myös 2V->1V adapterilla 2.8 V6:n 2-kurkkuinen), mutta vähän pientä näpertelyä sekin on ja tuskin montaakaan heppaa on saavutettavissa. Dyno tuli niin äkkiä ettei portattu kansi ehtinyt valmistua.
100% varma en voi olla kummastakaan, ellei sitten Jone lähde vaikka Jyxillä paikalle. Eli vielä vähän auki tämä asia.
Upolla olisi mahdollista testata kaksi eri kaasarivaihtoehtoa (250:n 1V ja myös 2V->1V adapterilla 2.8 V6:n 2-kurkkuinen), mutta vähän pientä näpertelyä sekin on ja tuskin montaakaan heppaa on saavutettavissa. Dyno tuli niin äkkiä ettei portattu kansi ehtinyt valmistua.
100% varma en voi olla kummastakaan, ellei sitten Jone lähde vaikka Jyxillä paikalle. Eli vielä vähän auki tämä asia.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Tullaan tullaan!
Viimeksi siis harmittavat pari kilowattia jäi uupumaan kahdesta sadasta.
Niitä tavoitellaan seuraavin muutoksin:
- Moottorilla ajettu 2500 km lisää
- power valve vaihdettu 7.5:ksi (oli 6.5)
- primäärisuuttimien koko pienennetty pari numeroa -> 66
Katsotaan kuin käy!
...ai niin, vaihdoin mä pakoputkistonkin halkaisijaltaan tuumaa suuremmaksi ja pöntöt läpivirtaaviksi...
Viimeksi siis harmittavat pari kilowattia jäi uupumaan kahdesta sadasta.
Niitä tavoitellaan seuraavin muutoksin:
- Moottorilla ajettu 2500 km lisää
- power valve vaihdettu 7.5:ksi (oli 6.5)
- primäärisuuttimien koko pienennetty pari numeroa -> 66
Katsotaan kuin käy!
...ai niin, vaihdoin mä pakoputkistonkin halkaisijaltaan tuumaa suuremmaksi ja pöntöt läpivirtaaviksi...
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Dynoilta Part 2
Juu kyllä varmasti voi tulla katselemaan ja ihmettelemään!Surf-Pete Lähetetty: Lau Hei 31, 2004 10:53 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Anonymous kirjoitti:
Moi!
Voiko tulla katselemaan, kuuntelemaan, ihmettelemään ja valokuvaamaan vaikka ei ole FMOC-jäsen ja sitä etsimääni Mustangia ei ole vielä löytynyt? En ole koskaan nähnyt, kun AUTOJA dynotetaan, joten voisi oppia kaikenlaista.
t. Surf-Pete
P.S. Saapuisin sentään paikalle eräänlaisella Fordilla...
Kääk! Äskeinen räpellys oli mun kirjoittamani. Unohdin loggautua sisään. En löytänyt "Muokkaa"-toimintoa...
t. Surf-Pete
Mites oli sen uudemman (93 ->) saamisesta testialustaksi...? Ketään kiinnostunutta tulossa paikalle?!
Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93