Kokemuksia omista virityksistä ja tuliko sitä ahtoilmaa selkeästi viileämpänä koneeseen?
Hyväksi todettu coolerirunko missä vesi kiertää OIKEASTI ?
Nokkajäähdyttimen koko?
Vesi-ilma intercooler
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Vesi-ilma intercooler
Näin hitaammin ajelevana tulisi mieleen, että turhaa kahta jäähdytintä ilmalle rakentaa.
Tulee painoa ja tilaakin tarvitaan kahdelle kennostolle.
Epäilisin, että hyöty on varsin vähäinen, jos sitä yleensä ollenkaan on, verrattuna normaaliin ilmakennoon.
Tulee painoa ja tilaakin tarvitaan kahdelle kennostolle.
Epäilisin, että hyöty on varsin vähäinen, jos sitä yleensä ollenkaan on, verrattuna normaaliin ilmakennoon.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Vesi-ilma intercooler
vesikennon hyötysuhde noin kolminkertainen. Ei niitä autovalmistajatkaan käyttäisi jos niistä ei ole hyötyä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- KH73
- Aktiivi
- Viestit: 37
- Liittynyt: 25 Huhti 2021, 15:30
- Auto: Mustang GT 1990 supercharger
- Paikkakunta: Akaa
Re: Vesi-ilma intercooler
Suurin syy omiin tarkotuksiin --> Fox umpipuskuripuskurinokka
Avoimeksi ei saa riittävän isoa ilma-ilma kennoa jos nokan haluaa säilyttää oem lookissa
On tässä vesisysteemissä pienemmät virtaushäviötkin kun miettii tarvittavia kennokokoja normivirityksiin kadulle. Ahtoputket tosi lyhyet verrattuna kierrätykseen keulan kautta. Vedellä on paljon parempi lämmönjohtavuuskin mitä ilmalla.
Yhdessä neloskoneessani on ollut turbon kanssa em. systeemi. Imulämmöt seilasi hieman yli 50 asteessa. Tosin keulalla oli vanha jankkiintunut öljynjäähdytin rivat kasassa ja osittain varmasti tukossakin
Veden kierrätykseen oli myös alitehoinen pumppu
Näistä ajoista on 15v aikaa, nykyään tuntuu löytyvän vesicoolereita valinnan vaikeuteen asti. Voin vain veikata että suurin osa on täyttä Shaissea veden virtaamisen suhteen ja tässä on kuitenkin koko asian ydin

On tässä vesisysteemissä pienemmät virtaushäviötkin kun miettii tarvittavia kennokokoja normivirityksiin kadulle. Ahtoputket tosi lyhyet verrattuna kierrätykseen keulan kautta. Vedellä on paljon parempi lämmönjohtavuuskin mitä ilmalla.
Yhdessä neloskoneessani on ollut turbon kanssa em. systeemi. Imulämmöt seilasi hieman yli 50 asteessa. Tosin keulalla oli vanha jankkiintunut öljynjäähdytin rivat kasassa ja osittain varmasti tukossakin

Veden kierrätykseen oli myös alitehoinen pumppu

Näistä ajoista on 15v aikaa, nykyään tuntuu löytyvän vesicoolereita valinnan vaikeuteen asti. Voin vain veikata että suurin osa on täyttä Shaissea veden virtaamisen suhteen ja tässä on kuitenkin koko asian ydin
