Terve,
Tämmöisen ominaisuuden huomasin vakio-289 tyhjäkäynnillä käy ihan hyvin .. kun lisää vähän kierroksia (ei ole kiekkamittaria en pysty sanomaan paljonko ) niin röpöttää...ja taas lisäämällä kierroksia niin käy hyvin tämän huomaa myös ajon aikana. Mistä lähden vikaa etsimään.Virranjakaja ja tulpat vaihdettu ,tulpanjohdot tsekattu....
Kiitos
-Eeki-
Röpöttää pienellä kierroksella
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Röpöttää pienellä kierroksella
Oletettavasti liittyy polttoaineen saantipuoleen jos oletetaan sytytyksen olevan nyt kunnossa.
Siirtymävaiheen polttoainesyöttöön liittynee jollain lailla ja vika voi löytyä ihan kaasuttimesta. Kannattaa kuitenkin koko polttoainepuoli tarkistaa ja eliminoida jokainen mahdollinen seuraavakin vikakohta.
Sen verran vähän on sinulla vielä viesteissä auennut auton kokoonpano, että muutama kysymys tähän alkuun (aika monta asiaa ja peruskone pelaa ihan ok ilman mitään erikoisempia mittauksia ym. ja vähän taustaa tarkoitus kerätä):
-onko poltoainetankki tyhjennetty ja linjat puhallettu mahdollisesta möhnästä?
-onko perinteinen epäkeskotoiminen polttoainepumppu?
-onko polttoainejärjestelmän polttoainesuodatin vaihdettu milloin?
-onko polttoaineletkut kaikki ok ja uudenveroiset/varmasti kunnossa?
-onko kaasutin Holley, Edelbrock vai joku muu?
-onko polttoainepumpun ja kaasuttimen välissä painesäädintä ja jos on, niin toimiiko ok?
-onko kaasutin avattu ja puhdistettu/huollettu/säädetty milloin?
-kaikki alipaineletkut mitkä menevät imusarjaan/kaasuttimeen tarkistettu ja tarvittaessa vaihdettu uusiin?
-jarrutehostin jos on, niin eihän varmasti vuoda?
-onko vakuumin mittaus imusarjassa (mahdollinen alipaineen väärä käytös moottorin toimiessa eri alueella havaittavissa)?
-onko AFR-mittaria asennettu (auttaa erittäin paljon kaasuttimen säätöhommissa)?
Siirtymävaiheen polttoainesyöttöön liittynee jollain lailla ja vika voi löytyä ihan kaasuttimesta. Kannattaa kuitenkin koko polttoainepuoli tarkistaa ja eliminoida jokainen mahdollinen seuraavakin vikakohta.
Sen verran vähän on sinulla vielä viesteissä auennut auton kokoonpano, että muutama kysymys tähän alkuun (aika monta asiaa ja peruskone pelaa ihan ok ilman mitään erikoisempia mittauksia ym. ja vähän taustaa tarkoitus kerätä):
-onko poltoainetankki tyhjennetty ja linjat puhallettu mahdollisesta möhnästä?
-onko perinteinen epäkeskotoiminen polttoainepumppu?
-onko polttoainejärjestelmän polttoainesuodatin vaihdettu milloin?
-onko polttoaineletkut kaikki ok ja uudenveroiset/varmasti kunnossa?
-onko kaasutin Holley, Edelbrock vai joku muu?
-onko polttoainepumpun ja kaasuttimen välissä painesäädintä ja jos on, niin toimiiko ok?
-onko kaasutin avattu ja puhdistettu/huollettu/säädetty milloin?
-kaikki alipaineletkut mitkä menevät imusarjaan/kaasuttimeen tarkistettu ja tarvittaessa vaihdettu uusiin?
-jarrutehostin jos on, niin eihän varmasti vuoda?
-onko vakuumin mittaus imusarjassa (mahdollinen alipaineen väärä käytös moottorin toimiessa eri alueella havaittavissa)?
-onko AFR-mittaria asennettu (auttaa erittäin paljon kaasuttimen säätöhommissa)?
- Eeki66
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 12 Marras 2020, 14:22
- Auto: Ford Mustang Avo -67
- Paikkakunta: Oulu
Re: Röpöttää pienellä kierroksella
Kiitos ,
kattavasta kysymys sarjasta vastaukset kysymyksen perässä niihin mihin tiedän vastauksen
Muut kysymykset selvitellään ja tutkitaan
-E-
kattavasta kysymys sarjasta vastaukset kysymyksen perässä niihin mihin tiedän vastauksen
Muut kysymykset selvitellään ja tutkitaan
-E-
starsky kirjoitti: ↑31 Elo 2021, 21:46 Oletettavasti liittyy polttoaineen saantipuoleen jos oletetaan sytytyksen olevan nyt kunnossa.
Siirtymävaiheen polttoainesyöttöön liittynee jollain lailla ja vika voi löytyä ihan kaasuttimesta. Kannattaa kuitenkin koko polttoainepuoli tarkistaa ja eliminoida jokainen mahdollinen seuraavakin vikakohta.
Sen verran vähän on sinulla vielä viesteissä auennut auton kokoonpano, että muutama kysymys tähän alkuun (aika monta asiaa ja peruskone pelaa ihan ok ilman mitään erikoisempia mittauksia ym. ja vähän taustaa tarkoitus kerätä):
-onko poltoainetankki tyhjennetty ja linjat puhallettu mahdollisesta möhnästä? EI OLE TYHJENNETTY, UUDEN NIHKEÄ TANKKI
-onko perinteinen epäkeskotoiminen polttoainepumppu? ON
-onko polttoainejärjestelmän polttoainesuodatin vaihdettu milloin? 6/21
-onko polttoaineletkut kaikki ok ja uudenveroiset/varmasti kunnossa? TARKASTETAAN
-onko kaasutin Holley, Edelbrock vai joku muu? EDELBROCK 1404
-onko polttoainepumpun ja kaasuttimen välissä painesäädintä EI OLE ja jos on, niin toimiiko ok?
-onko kaasutin avattu ja puhdistettu/huollettu/säädetty milloin? N.3-VUOTTA VANHA KAASARI ,SÄÄTÖJÄ TEHTY TÄNÄ KESÄNÄ
-kaikki alipaineletkut mitkä menevät imusarjaan/kaasuttimeen tarkistettu ja tarvittaessa vaihdettu uusiin? TARKISTETAAN
-jarrutehostin jos on, niin eihän varmasti vuoda? ON , TARKISTETAAN
-onko vakuumin mittaus imusarjassa (mahdollinen alipaineen väärä käytös moottorin toimiessa eri alueella havaittavissa)? TARKISTETAAN
-onko AFR-mittaria asennettu EI OLE , TUTKITAAN (auttaa erittäin paljon kaasuttimen säätöhommissa)?