Remmiahdettu '05 Musse ongelma
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 10 Heinä 2018, 12:46
- Auto: Ford Mustang GT '05 E-force supercharged
Remmiahdettu '05 Musse ongelma
Morjesta!
Asenneltiin Mustang GT 2005:een remmiahdin sarja Edelbrockilta (E force stage1);minkä piti olla suoraan Bolt-on ja eikun vaan avaimesta käyntiin ja kaikki toimii. Sarja oli suunniteltu suoraan vakio mustangille. Mukana tuli kaikki tarpeellinen tavara aina isommista suuttimista kaasuläppään, tulppiin jne. Lisäksi piti toimia aivan vakio pa-pumpulla.
Ongelmana on tullut, että mustangi käy liian laihalla.
Tästä on tutkittu:
MAF, eli otettiin sensorin pistokekin irti tai vaihdettiin jopa vanha MAF takaisin niin, todettiin että uusi MAFkin oli kunnossa
pa-pumppu vaihdettiin suuremman virtaukseen omaavaan pumppuun
pa-suodatin vaihdettiin, orkkis oli aika tukkoinen, mutta vaihdon jälkeen ei vaikutusta
imuvuodot tutkittiin break cleanerilla eikä koneen kierrokset nousseet mihinkään
jarrutehostin otettiin pois käytöstä, jos siellä olisi ollut vuotoa mutta ei vaikutusta laihalla käyntiin
ilmanputsari tutkittiin liitoksiltaan läpi, mutta ei ollut rakoja jäänyt mihinkään. Putsari ei ole kyllä ohjeiden mukainen mutta MAF sensorin kohdalla olevan putken halkaisija on sama kuin vakiossakin
kaasuläpän asennon pitäisi olla kunnossa, mutta sopeutusta ei ole tehty
O2 sensorit pitäisi olla kunnossa kun tekevät aaltoilevaa liikettä
pa-pumpun paine on se mikä pitääkin olla eli noin 40 PSI ja nousee kiihdyttäessä hyvin sinne 40 - yli 60 PSI
Eli
kiihdytyksessä Short termi pyrkii heti korjaamaan laihalla käyntiä. Matka-ajossa ja jopa tyhjäkäynnillä menee long termille korjaamaan eli menee yli 20% eli joutuu korjaamaan jatkuvasti.
AFR tyhjäkäynnillä noin 15 molemmin puolin
AFR täyskiihdytyksessä 60 km/h nopeudesta tippuu 10 - 12 luokkaan hienosti eikä mitään ahdistuksia tule
AFR matka-ajossa noin 14.7 - 15 mutta molemmin puolin heittelee jatkuvasti mutta hyvän maun rajoissa
AFR tyhjäkäynnillä paikallaan huudattaessa aluksi nousee jopa yli 20 mutta tippuu viiveellä alle 13
AFR normaalissa kiihdytyksessä kun kaasua nopeasti vain hieman lisää niin nousee 18 - 20 luokkaan ja ei meinaa heti tippua sinne 13 luokkaan ja tuntee selvästi kun konetta ahdistaa eikä kiihdytystä meinaa tapahtua.
Alkaa usko loppumaan, joten jos täällä olisi joku remmiahdettuihin mustangeihin osaajaa!
Asenneltiin Mustang GT 2005:een remmiahdin sarja Edelbrockilta (E force stage1);minkä piti olla suoraan Bolt-on ja eikun vaan avaimesta käyntiin ja kaikki toimii. Sarja oli suunniteltu suoraan vakio mustangille. Mukana tuli kaikki tarpeellinen tavara aina isommista suuttimista kaasuläppään, tulppiin jne. Lisäksi piti toimia aivan vakio pa-pumpulla.
Ongelmana on tullut, että mustangi käy liian laihalla.
Tästä on tutkittu:
MAF, eli otettiin sensorin pistokekin irti tai vaihdettiin jopa vanha MAF takaisin niin, todettiin että uusi MAFkin oli kunnossa
pa-pumppu vaihdettiin suuremman virtaukseen omaavaan pumppuun
pa-suodatin vaihdettiin, orkkis oli aika tukkoinen, mutta vaihdon jälkeen ei vaikutusta
imuvuodot tutkittiin break cleanerilla eikä koneen kierrokset nousseet mihinkään
jarrutehostin otettiin pois käytöstä, jos siellä olisi ollut vuotoa mutta ei vaikutusta laihalla käyntiin
ilmanputsari tutkittiin liitoksiltaan läpi, mutta ei ollut rakoja jäänyt mihinkään. Putsari ei ole kyllä ohjeiden mukainen mutta MAF sensorin kohdalla olevan putken halkaisija on sama kuin vakiossakin
kaasuläpän asennon pitäisi olla kunnossa, mutta sopeutusta ei ole tehty
O2 sensorit pitäisi olla kunnossa kun tekevät aaltoilevaa liikettä
pa-pumpun paine on se mikä pitääkin olla eli noin 40 PSI ja nousee kiihdyttäessä hyvin sinne 40 - yli 60 PSI
Eli
kiihdytyksessä Short termi pyrkii heti korjaamaan laihalla käyntiä. Matka-ajossa ja jopa tyhjäkäynnillä menee long termille korjaamaan eli menee yli 20% eli joutuu korjaamaan jatkuvasti.
AFR tyhjäkäynnillä noin 15 molemmin puolin
AFR täyskiihdytyksessä 60 km/h nopeudesta tippuu 10 - 12 luokkaan hienosti eikä mitään ahdistuksia tule
AFR matka-ajossa noin 14.7 - 15 mutta molemmin puolin heittelee jatkuvasti mutta hyvän maun rajoissa
AFR tyhjäkäynnillä paikallaan huudattaessa aluksi nousee jopa yli 20 mutta tippuu viiveellä alle 13
AFR normaalissa kiihdytyksessä kun kaasua nopeasti vain hieman lisää niin nousee 18 - 20 luokkaan ja ei meinaa heti tippua sinne 13 luokkaan ja tuntee selvästi kun konetta ahdistaa eikä kiihdytystä meinaa tapahtua.
Alkaa usko loppumaan, joten jos täällä olisi joku remmiahdettuihin mustangeihin osaajaa!
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma
Oon törmännyt vastaavaan että ei valmissoftalle toiminut, mutta kun tein säädöt alusta asti uusiksi niin tuli hyvä. Bokseissa on eri versioita joiden softarakenne on poikkeava, eli kaikki ohjelman osat ei ole vättämättä samoilla paikoilla.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 10 Heinä 2018, 12:46
- Auto: Ford Mustang GT '05 E-force supercharged
Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma
Kiitoksia vastauksesta! Ollaan tosiaan jo alettu miettii että olisiko ohjelmaperäinen seikka. Tosiaan alla nyt edelbrockin bulkki ohjelma.
Kuka voisi ja missä näitä säätöjä tehdä?
Kuka voisi ja missä näitä säätöjä tehdä?
-
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:35
- Auto: Mustang 95 GT cabriolet AODE deep forest green saddle
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma
Kysäiseppä Pappacosworthilta, hän voisi vaikka olla juurikin oikea mies tuohon hommaan.
302 GT Convertible -95 Deep Forest Green
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 10 Heinä 2018, 12:46
- Auto: Ford Mustang GT '05 E-force supercharged
Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma
Juu, yhteyttä otettu!
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 10 Heinä 2018, 12:46
- Auto: Ford Mustang GT '05 E-force supercharged
Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma
Moi!
Tänne vielä lisäyksenä. Nyt Mustangi pelaa oikein. Vaihdoin vaparin pois ja tilalle ohjeiden mukaisen customoidun vakio ilmaboksin. Nyt esim. long termi pysyi alhaisena, AFR muuttuu ajonmukaisesti oikein ja kiihdytykset onnistuvat moitteetta.

Tänne vielä lisäyksenä. Nyt Mustangi pelaa oikein. Vaihdoin vaparin pois ja tilalle ohjeiden mukaisen customoidun vakio ilmaboksin. Nyt esim. long termi pysyi alhaisena, AFR muuttuu ajonmukaisesti oikein ja kiihdytykset onnistuvat moitteetta.


- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma
sehän kertoo että vapaavirtaussuodatin tekee juuri mitä sen pitääkin. Ilmavirtaus kasvaa niin paljon että tietokoneen rajat ei riitä säätämättä. Sellaisesta vaparista missä lukee että ei tartte säätää, ei ole mitään hyötyä tehon kannalta.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/