Virikoneiden säätö

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
karsta
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2020, 08:50
Auto: Insignia 2.0 -18
Paikkakunta: Hollola

Virikoneiden säätö

Viesti Kirjoittaja karsta »

Onko kellään vinkata viritettyjen moottoreiden säätöjen päälle ymmärtävästä tahosta Etelä-Suomen/Keski-Suomen alueelta, jotka voisi tutkia tuota omaa koslaa? Päästöjen kanssa on haasteita, vaatinee säätötyötä, kattien asennuksen, eikä nokkaankaan koskeminen ole poissuljettua.
karsta
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2020, 08:50
Auto: Insignia 2.0 -18
Paikkakunta: Hollola

Re: Virikoneiden säätö

Viesti Kirjoittaja karsta »

Juu laitoin, mutta taitaa olla kädet täynnä muita projekteja.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Virikoneiden säätö

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Kysyjä hakee Fordin oman Ecun säätäjää
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
balez
Addikti
Viestit: 259
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
Auto: Mustang Gt -95
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virikoneiden säätö

Viesti Kirjoittaja balez »

Ilman katteja ei varmaan menee päästöistä läpi.. sääti sitten kuka vaan velho
karsta
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2020, 08:50
Auto: Insignia 2.0 -18
Paikkakunta: Hollola

Re: Virikoneiden säätö

Viesti Kirjoittaja karsta »

balez kirjoitti: 03 Kesä 2021, 13:16 Ilman katteja ei varmaan menee päästöistä läpi.. sääti sitten kuka vaan velho
Ihmettelen että miten tämä on aiemmin leimattu kun katit puuttuu kokonaan. Ja näillä päästöillä. HC ppm-arvot 5-10 kertaiset sallittuihin nähden.
karsta
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2020, 08:50
Auto: Insignia 2.0 -18
Paikkakunta: Hollola

Re: Virikoneiden säätö

Viesti Kirjoittaja karsta »

Jep, ja alla arvot omasta autosta. Katteja ei tässä siis ollut kun viime loppukesästä auto minulle päätyi.

CO tyhjäkäynti 1,50
CO kierroksilla 0,80
HC ppm tyhjäkäynti 900
HC ppm kierroksilla 580
O2 tyhjäkäynti 1,10
O2 tyhjäkäynti 1,00
Lambda 1,080

Autohan on ollut hetken aikaa myynnissä. En tiedä mitähän tuosta voisi tuossa kunnossa pyytää, sanokaa te asiantuntijoina, niin myyn siihen hintaan. Lautanen on täynnä nyt muita kiireitä, harmillisesti.
https://www.nettiauto.com/ford/mustang/12131138

Jos ei mene kaupaksi niin sitten laitan talliin seisomaan, myyn osissa tms. Jotain plääniä kuitenkin keksittävä ennen kuin leima menee umpeen. Melkoisen masentava tilanne, koska autohan on muutoin vallan mahtava.
karsta
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2020, 08:50
Auto: Insignia 2.0 -18
Paikkakunta: Hollola

Re: Virikoneiden säätö

Viesti Kirjoittaja karsta »

Hmm, ehkäpä teen sitten niin että ropailen talven aikana autoa rauhassa, josko sen saisi iskuun tuleville kesille. Täytynee lähteä metsästämään miedompaa nokkaa, järjestämään säätökuviot kuntoon, ja katit paikalleen, niin eiköhän sillä pääse jo oikeaan suuntaan.

Täytyy kyllä kehaista tämän foorumin henkeä, asiallista ja asiantuntevaa porukkaa :peukku:
Vastaa Viestiin