Löytyykö vinkkejä keneltäkään miten saada Mustangin sisustasta pahasti pinttynyt tupakanhaju pois myyntiä varten? Otsonointi nyt varmaan ainakin suhteellisen hyvin toimii, mutta löytyykö jotain muita hyviä tipsejä joilla tuoksun saisi oikeasti raikkaaksi koko autossa?
Tupakointi vaihtui onneksi vuosi sitten nikotiininuuskaan, joten seuraava auto tulee pysymään raikkaantuoksuisena sisältä, ja keuhkotkin todennäköisesti kiittävät.
Tupakan hajun saaminen pois sisustasta
Re: Tupakan hajun saaminen pois sisustasta
Ruiskuta eka tätä kaikille pinnoille ja varsinkin huokoisille: Autoglym Odour Eliminator
Ja viikon päästä, jos ei ole hajut häipyneet, otsonoi. Tai toisinpäin, otsonoi eka ja sitten tuo mämmi pintaan.
Mulla oli hiiri tehnyt temput ja koko auto haisi kuselta, ruiskutin, otsonoin, ruiskutin ja aika hyvä siitä tuli.
Mun tapauksessa tietty haju oli pääosin lattiamatoissa. Tupakkitapauksessa se lienee enempi katossa tms.
Ja viikon päästä, jos ei ole hajut häipyneet, otsonoi. Tai toisinpäin, otsonoi eka ja sitten tuo mämmi pintaan.
Mulla oli hiiri tehnyt temput ja koko auto haisi kuselta, ruiskutin, otsonoin, ruiskutin ja aika hyvä siitä tuli.

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- JVU/65-HT
- Addikti
- Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe - Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula
Pariin kertaan otsonoin Tauruksen niin tupakin haju lähti. Noiden "mämmien" kanssa kantsii olla varovainen. Toisissa aineissa tuntuu olevan vaikuttimena se että ne haisee saakelisti pahemmalle kuin tupakka. Ja katso tupakka ei enää haise mutta kemikaali kirvelee ikävästi silmissä.
Oli vähän noloa kun emäntä istui kyydissä nasse päässä ja kaikki vetimet piti viedä samantien pesuun. Olisko muuten ollu joku Turtlewax hajupommi = kantsii kiertää kaukaa! Olihan mulla muuten tota Autoglymiäkin ja se ei ollu niin pahan hajusta.

Oli vähän noloa kun emäntä istui kyydissä nasse päässä ja kaikki vetimet piti viedä samantien pesuun. Olisko muuten ollu joku Turtlewax hajupommi = kantsii kiertää kaukaa! Olihan mulla muuten tota Autoglymiäkin ja se ei ollu niin pahan hajusta.
-Jarkki-
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE

- My Little Pony
- Aktiivi
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
1. Jos autossa on raitisilmasuodatin, niin poista vanha
2. Pese kaikki vesipesua kestävät pinnat tekstiilipesurilla
3. Pese kaikki kovat pinnat niihin tarkoitetuilla pesuaineilla
4. Pese nahkapenkit nahanpesuaineella, muista hoitoaine lopuksi
5. Jos autossa on ilmastointi, niin tee ilmastoinnin desinfiointipuhdistus ilmastoinnin puhdistusaineella
6. Asenna uusi raitisilmasuodatin
Yksi päivä tuossa urakassa menee, mutta lopputulos on työn arvoinen.
Tupakanhaju ja märän koiran haju ovat niitä pahimpia auton sisäilmaa pilaavia hajuja.
2. Pese kaikki vesipesua kestävät pinnat tekstiilipesurilla
3. Pese kaikki kovat pinnat niihin tarkoitetuilla pesuaineilla
4. Pese nahkapenkit nahanpesuaineella, muista hoitoaine lopuksi
5. Jos autossa on ilmastointi, niin tee ilmastoinnin desinfiointipuhdistus ilmastoinnin puhdistusaineella
6. Asenna uusi raitisilmasuodatin
Yksi päivä tuossa urakassa menee, mutta lopputulos on työn arvoinen.
Tupakanhaju ja märän koiran haju ovat niitä pahimpia auton sisäilmaa pilaavia hajuja.