-66 Vilkku jää päälle
-66 Vilkku jää päälle
-66 vuosimallin Mussesta jää aika usein vilkku päälle kääntymisen jälkeen, eikä sitä kojelaudan pienistä merkkivaloista huomaa (Gt mittaristo). Rele on myös niin hiljainen, ettei sitä kuule. Millä vilkun palautumisen saisi paremmin toimivaksi? Onko joku rakentanut paremmin näkyvää merkkivaloa itse?
-
- Addikti
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Re: -66 Vilkku jää päälle
Sieltä on luultavasti villkukatkaisijasta palautus nokat huonossa kunnossa niin jää sen takia päälle, siihen saa korjaussarjaa taikka sitten kokonaan uutta katkaisijaa.
Niemensivulta porista luulis löytyvän hyllystä
Niemensivulta porista luulis löytyvän hyllystä
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
- starsky
- Aina äänessä
- Auto: 1966 ht
Oma ongelma on ollut, että viikseä tulee sohaistua aina välillä vahingossa ja jää sitten vilkku päälle. Olen mietiskellyt lähinnä miten saisi jotenkin vilkun äänestä kovaäänisemmän. Omassa autossa äänitasot on aika korkeat kabiinissa ja se alkuperäisen releen naksunta on kyllä tosi hiljainen.
Laitoin omasta alkuperäisen mittariston kokonaan sivuun rakennellessa (palautan joskus jos löytyy pussihousut) ja itse vilkkuvalot on nyt melko kirkaat kyllä. Katoaa vaan justiin rattikehän taakse sopivasti omassa näkökentässäni ja ei sitten huomaa ja kun ei kuule, niin...
PS. lisään otsikkoon -66
Laitoin omasta alkuperäisen mittariston kokonaan sivuun rakennellessa (palautan joskus jos löytyy pussihousut) ja itse vilkkuvalot on nyt melko kirkaat kyllä. Katoaa vaan justiin rattikehän taakse sopivasti omassa näkökentässäni ja ei sitten huomaa ja kun ei kuule, niin...
PS. lisään otsikkoon -66
Uudet nokat on tulossa. Samalla huomasin, että ainakin Rock Auto myy vakiota 5 kertaa kovaäänisempää relettä.
- starsky
- Aina äänessä
- Auto: 1966 ht
Joskus olen noita kovaäänisempiä releitä vähän etsiskellyt ja mm. tämä paikka löytyi:
http://www.turnalarm.com/
Tilaamallahan tuo varmaan selviäisi ratkaisisiko ääniongelman. Toisaalta ei haluaisi liikaa avustuksia ja noloahan se on jos kabiinissa alkaa olla hirmu piippailu aina kun vilkku on päällä. Ottavat kohta kortin kokonaan pois

Käytiksessä on ihan fiksu systeemi radiossa (taitaa nykyään olla normioinaisuus), että äänenvoimakkuus muuttuu automaattisesti ajotilanteen mukaan. Radion äänentaso omaan korvaan pysyy melko vakiona eri ajotilanteissa.
Ihan perinteinen nakse olisi kiva muuttuvalla äänenvoimakkuudella. Olen vähän miettinyt Arduino pohjaista ratkaisua, jossa kuunnellaan äänentasoja ja tuotetaan vilkkuääntä sitten eri voimakkuudella ajotilanteen mukaan. Järkiperusteita ei tietty nyt tule taas yhtään mieleen miksi tuota alkaisi toteuttamaan.