Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Mitä mieltä olette tämmösestä Ford Performancen crate moottorista. Josko foxiin? Eihän toi huono voi olla?
Tehot varmaankin selkeesti yläkanttiin , mutta vähempikin on täysin riittävä.
Siihen johtopäätökseen olen minäkin tullut että saman maksaa jos täällä teettää. Taala on aika huokee ja kontti rahti joku 150 ekee.
Us parts myy katalookissa ford perf 302 crate moottoria joku 8400 euroa ja sillä kaavalla toi olis jotain reilu10k€. Luultavasti US parts olisi näin ollen edullisempi kuin itse tuottaa.
Onhan toi Ford asentajan niputtama eikä täällä kyläsepän kokoonpanema... oh, sanoinko pahasti?
Miten meneekö läpi ei vähäpäästöisellä (-89) katittomalla päästöistä?
Tietysti uudet bensalinjat, bensapumppu, suuttimet,maffi, kaasuläppä, ecun ohjelmointi siihen päälle joten tuleehan siitä...
Viimeksi muokannut ranger, 11 Maalis 2021, 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aikas paljon tuntuu pojilla olevan onkelmaa noissa itse niputetuissa koneissa pikku kilsojen jälkeen.... Korostetusti ahdetuissa.? Juu en laske sinua kaara kyläseppiin
Mullakin on ihan paska projekti ahdoilla, saas nähä miten tämän kyläsepän käy
Suomessa nää voorrtien ahtajat on melko vähissä . Jenkkien puolelta luonnollisesti löytyy näitten paskamoottorienkin osalta ahtokokemusta ihan helvetisti.
Hyvä lohko, kunhan ei stroukkaile ? Saas nähän miten se kestää tuossa velimiehen autossa, siinähän on .60 ylikoko ja roukkerina 352 . Bossin lohko, kunnon kannet plus muut hilut, siihen turbotus ja kaiken kestävä voimansiirto, siinä ei enään pikkurahoilla harrasteta Mullon niin persaukisen budjettiprojekti, että joutuu vain varovasti ottaa löylyä tuosta olevesta koneesta, jos sen 350hv saa, ja mukavasti turbojen antamaa vääntöä, niin hyvä. Katotaan mitä tapahtuu kun päästään joskus penkkiin
Viimeksi muokannut PeteP, 11 Maalis 2021, 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän kun jenkki sivustoja kattelee nykyään niin foxi ei ole mikään jos se ei ole ahdettu tai jos siihen ei ole laitettu Coyotea.
Mä olen niin vanha ukko että en kaipaile enää noita turboja tai remmiahtimia. Coyoten kyllä mielellään laittaisin mutta taitaa olla hankalaa täällä peräpohjolassa. Ei siinä se on hienoa jos itse pystyy tehokkaan koneen tekemään jonka kanssa ei heti ekana kesänä kolmannella ajokerralla tule ongelmia. Kyllä se meikäläisen kone on joko crate moottori tai sitten teettäminen osaajalla täällä Suomessa. Yhdeltä jo kyselinkin mutta siinäkin mentiin 347 teossa avaimet käteen vanhasta lohkosta "helposti" 10k€ tuntumaan tai yli....
Joo onneks on vapaus valita Vaparikoneistakin saa varsinkin nykyosilla ihan piisalle potkua. Joo kymppitonni menee että heilahtaa, kun tehään ihan uusi kattila .
ranger kirjoitti: ↑11 Maalis 2021, 16:46Miten meneekö läpi ei vähäpäästöisellä (-89) katittomalla päästöistä?
Eiköhän tuohon ole suht yksinkertaista etsiä päästöystävällisempi nokka? Eikö se nyt ollut lähinnä LSA:sta kiinni? Sitä noissa spekseissä ei taidettu mainita. Huipputehoista voi joutua hieman tinkimään mutta eikö se niin ollut, että tuo oli jopa ylitse tarpeeen?
EDIT: jaa, löytyihän se sieltä PDF:stä. LSA 112, ei toi nyt ihan kauhea saastenokka taida olla vaikka nostoa jne piisaa. Ehkä kokeilisin tolla + ecun säädöillä eka. Jos ei meinaa mennä niin pienkonebensaa 98:n joukkoon ja uusi mittaus. Jos ei sittenkään niin sitten nokan vaihto. Tai - ei ne hyvät katitkaan tehoja juuri syö, jos meinaa vaikeaksi mennä. Loppukaneettina: eiköhän sen läpi saa jos oikeasti haluaa - keinot on monet.