S197 3V:n kestävyys
Re: S197 3V:n kestävyys
Ainakin muutama päivä sitten siellä oli Ford GT:n 5.4 ahdettu motti ja vaihteisto myymälässä ja jokunen Boss-motti. Ja varastosta löytyi 67 levyjarrujen etuletkut. Ford Racing on nykyään Ford Performance ja tuolta löytyy Us-Parts/Finn-am
https://performanceparts.ford.com/wheretobuy/directory
-
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
- Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
2005 Ducati SS 1000
1969 Valmet 500 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: S197 3V:n kestävyys
Oisko se GT500 sit vaihtoehto niin ei tarvii sit arpoo. 

1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
Re: S197 3V:n kestävyys
Olisihan se GT500 paras vaihtoehto mutta mä haluan että maskissa on se mustangi nimensä mukaisesti. Kaiken lisäksi GT500:n hinnalla saa 2 ahdettua GT:tä. Ja GT500:sta ei sitten taas haluaisi alkaa mitenkään muokkaamaan koska haluan koriin tehdä muutamia muutoksia. En raaskisi reikääkään porata minttiin GT500:een. Tosin GT malliin se ei taas ongelmia kun on kuitenkin enemmän massatuotetumpi malli. Ei erikoismalleja saa ikinä raiskata jos haluaa että niissä jonkunmoinen arvo säilyy vaikka ei ikinä niitä myisikään.
Re: S197 3V:n kestävyys
Itsellä nyt ajettu ahdetulla 2005 Gt:llä n 80 - 90 tkm 7 vuoden aikana ja välillä käyty radalla kiusaamassa ilman ongelmia. No jotain pientä on ollut, mutta ne olisi tulleet vakioonkin. Tuo 4,6 3V moottori on ihan Ok, mikäli pitää parissa asiassa malttia. Eli kierrokset ei missään nimessä yli 6500 ( ehkä parempi 6000 - 6300 ). Itsellä rajoitettu 6500, mutta välttelen ihan sinne asti vetämistä. Välillä on käynyt siellä, mutta eipä kone siitä ole itseensä ottannut. Toinen, että et yritä ottaa enempää kuin max 480hp takapyörältä. Konetehot siis alle 550hp. Jos tuntuu, että tämä ei riitä, niin sitten joko sisuskalut vaihtoon tai Coyotella varustettu auto. Itse siten suosittelen ahtamista, että silloin auto muuttuu hauskaksi ajeltavaksi, mutta ei kuitenkaan vielä liian "villiksi". Sateella pitää pikkuisen olla tarkkana, tai saattaa tulla "tilanteita" esim ohituksissa. Järkeä siinä ei ole, mutta en ole itse katunut. Vakio kytkin on hyvä vaihtaa, koska se pettää jossain vaiheessa. Itse miettisin tarkkaan, riittääkö tuo mitä tästä koneesta saa irti, koska jatkojalostaminen on kallista. Vaihdelaatikko alkaa olemaan kanssa aika äärirajoilla, eli sekin menee käytännössä vaihtoon, jos noiden tehojen yläpuolelle menee.