-65 lämmityslaitteen kunnostus
-65 lämmityslaitteen kunnostus
Mietin sopiiko juuri aloittaneelle harrastajalle lämppärin omatoiminen kunnostus. Vasemman puoleinen ”heat” vaijeri on irronnut heater boxin päästä eikä sitä oikein saa ilmeisesti kiinni ilman boxin irroitusta. Lisäksi lämppärin moottori hieman jurnuttaa eikä puhalla oikealle puolelle ikkunaan.
Ideani olisi siis irroittaa boxi, kunnostaa se hiomalla ja maalaamalla ja vaihtaa lämppärin puhaltimen moottori, core kenno, säädinvaijerit ja defrost putket sekä tietty laittaa uudet tiivisteet. Mahdollisesti samassa yhteydessä kannattaisi vaihtaa konehuoneen puolella olevat letkut kun jäähdytysnesteet näemmä pitää ottaa pois.
Kertokaapa kokeneemmat onko ns. helppo homma vai pitääkö ähistä ja puhista? Onko esim. Säädinvaijerien kiinnitys helppoa vai pitääkö arpoa missä vipujen asennoisssa ne kiinnitetään tms. Jotain muuta mitä pitäisi tietää?
Vaihtoehtohan olisi ostaa osat ja viedä korjaamolle asennettavaksi mutta toisaalta olisi kiva laittaa itse jos ei noviisinkaan tarvitsisi liiemmin kiroilla.
Mitäs mieltä?
Tomo
Ideani olisi siis irroittaa boxi, kunnostaa se hiomalla ja maalaamalla ja vaihtaa lämppärin puhaltimen moottori, core kenno, säädinvaijerit ja defrost putket sekä tietty laittaa uudet tiivisteet. Mahdollisesti samassa yhteydessä kannattaisi vaihtaa konehuoneen puolella olevat letkut kun jäähdytysnesteet näemmä pitää ottaa pois.
Kertokaapa kokeneemmat onko ns. helppo homma vai pitääkö ähistä ja puhista? Onko esim. Säädinvaijerien kiinnitys helppoa vai pitääkö arpoa missä vipujen asennoisssa ne kiinnitetään tms. Jotain muuta mitä pitäisi tietää?
Vaihtoehtohan olisi ostaa osat ja viedä korjaamolle asennettavaksi mutta toisaalta olisi kiva laittaa itse jos ei noviisinkaan tarvitsisi liiemmin kiroilla.
Mitäs mieltä?
Tomo
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: -65 lämmityslaitteen kunnostus
Ihan mukava ajan kanssa tehtävä näpertely homma 

-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: -65 lämmityslaitteen kunnostus
Uuden kennon tiiviys kannattaa testata ennen asennusta. Tulpat putkiin, toiseen venttiili, pieni paine ja sappuavettä.
Kiinalainen madeinusakenno ei aina pidä.
Ei sitten kyrsi niin paljon kuin jos olisi vaihtanut ehjän kuparikennon tilalle varoiksi uuden harmaan.
Se glykolihöyry on saatanan lujassa ikkunoissa.
Kiinalainen madeinusakenno ei aina pidä.
Ei sitten kyrsi niin paljon kuin jos olisi vaihtanut ehjän kuparikennon tilalle varoiksi uuden harmaan.
Se glykolihöyry on saatanan lujassa ikkunoissa.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: -65 lämmityslaitteen kunnostus
Sopiva pikkuhomma
Aloitat ottamalla hansklokeron kannen ja lokeron sisäpahvin pois. Helpottaa näkemistä ja irrotusta. Vaijerit on helppo kiinnittää oikeaan asentoon.

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: -65 lämmityslaitteen kunnostus
Kiitos kaikille vastauksista ja vinkeistä. Noilla mennään, tilaan nyt ensin perusosat ja hoidan homman itse kunhan on uudet osat hyppysissä.
Kiitos ja kumarrus!
Tomo
Kiitos ja kumarrus!
Tomo