1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja ranger »

kaara91 kirjoitti: 06 Marras 2020, 12:01 Löysin tämmösen
Liikenne- ja viestintäministeriön asetus L-luokan ajoneuvon korjaamisesta ja rakenteen muuttamisesta

24 §

Nopeusmittari

1. Ajoneuvossa on oltava valaistu nopeustietonsa ja virtansa ajoneuvosta saava nopeusmittari, jonka näytön on oltava kuljettajan vaikeuksitta luettavissa ja ilmaistava nopeus kilometreinä tunnissa ja katettava ajoneuvolla saavutettavat nopeudet 250 km/h asti, mopossa ja L6e-luokan ajoneuvossa kuitenkin enintään 80 km/h asti.
Meininki hommata foxiin autometerin mittaristo ja noihinhan saa GPS nopeusmittarin niin pääsee siitä mittarin vaijeristakin eroon. Näyttää tosin että ei lakipykälien mukaan olisi kelvollinen, mutta aika tarkka poika jos tuon havaitsee ja tuskin se ketään kiinnostaa. Toisaalta mittarihan saa tietonsa ajoneuvosta jos siihen on asennettu gps anturi.
Kettu 🦊
Mustangiman20
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Mustangiman20 »

New edgessä on melkoiset tilat takapyörille, mietin että tässä kohtaa laittaisin pultattavat spacerit taakse niin saa rengasta tuotua lähemmäs lokaria. Voiko vakiojousilla rengas olla lokarin sisäpuolisen levikkeen kanssa päällekkäin? Siellä on parikolme senttiä ainakin vaakasuuntaista peltiä lokarin sisäpuolella. 30mm spacereilla ne menee jo pystysuunnassa päällekkäin, mutta yltääkö rengas sinne asti kovissa täräyksissä?
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Mulla on talvirenkaiden kanssa takana pultattavat spacerit, koska ilman niitä pyörät (16" vakiovanteilla) jäävät liian sisään. Kokeilin niitä sitten kesäkummienkin kanssa (285/35 18 + 10" vanteet) ja kyllä se rouhaisi kiinni epätasaisuuksissa. Ei toimi, otin pois.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Vastaa Viestiin