Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
micow

Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70

Viesti Kirjoittaja micow »

Panhartin mahdutuksesta kyse - ei ylitysten.
Epäilin, että ylitykset ottaa kiinni Panhartin kiinnitykseen tai diagonaalitukeen.

Painonsäästö ja virtaukset on sivuseikka. Ulkonäkö on aina etusijalla. Kun auto on täydellisen kaunis, ei se mua haittaa, josson kaks sadasosaa hitaampi vartilla.
micow

Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70

Viesti Kirjoittaja micow »

Ens viikolla asennustalkoot. Moon kyllästyny, ku akseli heiluu, ku kipiä hammas.
micow

Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70

Viesti Kirjoittaja micow »

Etupää on nyt mahtava (enää pientä customointia bump steer kittiin) ja peräpää pysyy lehtijousitettuna, koska son mr-auto, ja kiihdyttelen ihan huvin vuoksi vaan. Ainuastaan paremmat takapyörät + tuplasäädettävät takaiskarit, sekä runnerit eteen ens kesälle tulossa ja niillä muutoksilla tällään ajaksi 11.5/195kmh! Siihen loppuu sit kiihyttelyt, koska auton kaikki potentiaali on tuolloin käytetty, eikä lisätehoja oteta tulevaisuudessa mistään.
micow

Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70

Viesti Kirjoittaja micow »

kaara91 kirjoitti: 08 Loka 2020, 15:00 Kyllähän tohon lehtijousen lisäksi saa torque armin, kuten kierrejousellisessakin versiossa. Samoin lehtijousipakkaa voi jäykentää etupuolelta lisälehdellä je asentaa pitemmät jousitallat jouston jäykkyyden lisääntymättä. Tosin kaikki versiot vaatii lisänä panhardin tai wat linkin, jotta sivusuuntainen liike saadaan eliminoitua..
Mullon kiihotukseen vasiten suunnitellut Calvert split-monoleafit ja traction barsit estää kiertymisen/wheel hopin. Lähtöpidon puutteen saan eliminoitua iskareilla+dotti-slikseillä, jolloin 60ft pitäis olla 1.7sek, kun koko ajan tähän asti ollut surkia 2.0-2.1sek. Kaikki nämä parannukset ois tehty jo kesällä, mutku korona sotki kaiken, niin jäi maaliskuussa tilatut iskarit+renkaat lahden toiselle puolelle.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

micow kirjoitti: 08 Loka 2020, 12:52
Homer65 kirjoitti: 08 Loka 2020, 11:12 Päätät putket alle, jos ulkonäkösyistä haluut putkenpäät näkyviin laitat nysät, sellaset miehen mittaset :devilhehe: .
Tuo on just tämän keissin pahin kauhuskenaario ja Jaakobin painin aiheuttaja, ku en millään haluais, mut pakkohan son tehä nuin, jos on pakko. Kokeilemallahan tuo seleviää, kun ostan Liipolta sen Meijerin kopio-Panhartin. Mutta toisaalta siinähän pääsis niistä 2.5" pätkistä, jotka siellä niin ahistaa, joten ens kesänä rassi kulukee varmasti korkeita kaseja vartilla! :lol: :lol: :lol:
:peukku: :peukku: :peukku: :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Noin se siellä on.
Liitteet
IMG_20201008_183222_resized_20201008_064030837 (002).jpg
micow

Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70

Viesti Kirjoittaja micow »

kaara91 kirjoitti: 08 Loka 2020, 14:36 Jos kauneuden mukaan harrastetaan, niin merkiä pitää vaihtaa, silloin se ei varmasti ole Mustang mikään vuosimalli...
Tähän on vielä aivan pakko puuttua. Omasta mielestäni tuo oma vehe on nyt mailman kaunein auto. Mikään Miura tai Mäyrä ei hivele niin silimää, ku tuo jumalainen rassi.

ps. Kaikki Porsset (siis ihan kaikki mallit) on ihan vitun rumia, sekä uus Ford GT on yks mailman rumimpia nelipyöräisiä ja kaikki muutkin 2000-luvulla rakennetut hirvitykset saa minussa aikaan erinomaisen oksennusreaktion.

Ens kesäksi mostan käyttikseksi 80-luvun SEC Coupe Mersun. Siinä myös silmä lepää.

Mullon heleppoo, kun en tykkää (juuri) mistään ja subjektiivinen näkemys on se, että parempi olla yksin oikiassa, ku joukolla väärässä. :lol: :LMAO: :nenu:
Liitteet
81fbbfb623338d1b8c10555424bad357.jpg
120911677_783425372478138_3322937686286267342_o.jpg
340cm x 150cm.jpg
micow

Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70

Viesti Kirjoittaja micow »

kaara91 kirjoitti: 09 Loka 2020, 06:07 Niiiin..ja jos Ford olisi keksinyt naulan tai kirveen, niin puut halkaistaisiin hamarapuolella ja naula lyötäisiin kanta edellä puuhun...No siksi kai sitä voimaakin tarvitaan, kun lyöntipuoli edellä on suunniteltu kulkemaan..
Jos Ferdinand Porsche ois keksiny vasaran, 911-mallia ois ajettu 5 vaihdetta pakilla ja yks eteen.
Vastaa Viestiin