Jarrujen ilmaus

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen ilmaus

Viesti Kirjoittaja ranger »

Topias74 kirjoitti: 02 Loka 2020, 19:23 Paljonko pyytäisit siitä? Onko se tuollainen? Levy-rumpu, 1" poraus. Pituus 18cm. IMG_20201002_191404.jpg

Toni Kaastinen 0400-586851
87-93 on 7/8" bore. kokonaispituus on 20 cm.
20201002_223148.jpg
Model Bore Primary L-R Rear
79-86 V8 Mustang 21mm (7/8") FF 9/16-18 SAE 1/2-20 SAE
84-86 SVO/Lincoln 28mm (1 1/8") 9/16-18 SAE 7/16-24 SAE
87-93 V8 Mustang 21mm (7/8") FF 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
93 Cobra 25.5mm (1") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
93 C-R (F3ZZ-2140-A?) 25.4mm (1") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
94+ GT (& GTS) 27mm (1 1/16") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO (hole in webbing)
94+ Cobra 24.5mm (15/16") 10mm-1 ISO 12mm-1 ISO
Kettu 🦊
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Jarrujen ilmaus

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Topias74 kirjoitti: 02 Loka 2020, 19:42Jarrut ovat ilman tehostinta, kun ei sellainen mahdu konehuoneeseen.
Vink: Hydroboost (hommaa eka hydroboost ja valitse sitten oikeankokoinen pääsyltty, kausi on jo melkein loppu - ei kiirettä). ;)
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Jarrujen ilmaus

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Ei voi laittaa hydroboostia kun ei ole ohjaustehostintakaan 😁
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Jarrujen ilmaus

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

ranger kirjoitti: 02 Loka 2020, 22:41
Topias74 kirjoitti: 02 Loka 2020, 19:23 Paljonko pyytäisit siitä? Onko se tuollainen? Levy-rumpu, 1" poraus. Pituus 18cm. IMG_20201002_191404.jpg

Toni Kaastinen 0400-586851
87-93 on 7/8" bore. kokonaispituus on 20 cm.

20201002_223148.jpg

Model Bore Primary L-R Rear
79-86 V8 Mustang 21mm (7/8") FF 9/16-18 SAE 1/2-20 SAE
84-86 SVO/Lincoln 28mm (1 1/8") 9/16-18 SAE 7/16-24 SAE
87-93 V8 Mustang 21mm (7/8") FF 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
93 Cobra 25.5mm (1") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
93 C-R (F3ZZ-2140-A?) 25.4mm (1") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
94+ GT (& GTS) 27mm (1 1/16") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO (hole in webbing)
94+ Cobra 24.5mm (15/16") 10mm-1 ISO 12mm-1 ISO
Paljon pyydät? Laita viestiä suoraan mun luuriin. 0400-586851 Toni Kaastinen
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Jarrujen ilmaus

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Topias74 kirjoitti: 03 Loka 2020, 00:03 Ei voi laittaa hydroboostia kun ei ole ohjaustehostintakaan 😁
Äkkiäkö sinne sen pumpun asentaa. Myöhemmin sitten optio myös ohjaustehostimelle. 8)
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Jarrujen ilmaus

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Topias74 kirjoitti: 02 Loka 2020, 21:40 No muuten purkaisinkin mutta kun meni kierre siitä etummaisesta liittimestä, niin parempi laittaa ehjä tilalle. On just siinä sen konehuoneen tukiraudan alla se etummainen liitin, laitoin sormin alun ja sitten avaimella loput, mutta sitten kun se rupesi vuotamaan vaikka oli tiukalla, huomasin että se oli hiukan vinossa. No kierre on mennyttä. 😔 Täytyy hommata sellainen valurautainen, niin kestää kierteet 😁

Mutta pääsylinterin pitää olla samankokoinen kuin tuo entinen, niin se mahtuu paikoilleen.

Onko kiesilläkin jarrut ilman tehostinta? Ja tuuman porauksella?
Mulla on tehostin.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Jarrujen ilmaus

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Tuossa ois juttua miten swiftin tehostin/pääsylkkäpaketti olis sopiva pienitilaiseen falconiin.

http://www.fedora.net/falconaut/tech/power_brakes.html
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Jarrujen ilmaus

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo tuo Swiftin jarrupääsylinteri ja tehostin ois sopivan pieni kooltaan. Laitetaan nyt ensin tuo foxin pääsylinteri jonka ranger mulle laittaa.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Jarrujen ilmaus

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Tulikin Marjakangas konekorjaamolta uusi samanlainen pääsylinteri, ja pääsylinterin ilmaus onnistuu sillein että lähdöistä letkut omaan altaaseen ja letkut pinnan alle, silloin lähtee ilmat pääsylinteristä. Nyt on ilmailtu ja jonkinlaiset jarrut on, mutta sais tuo tuntuma parempi olla. Poljin menee löysästi puoleen väliin ja sen jälkeen rupee vasta tuntumaan jotain vastetta. Minä ajattelin että uudet osat niin luulis polkimen olevan kovempi alusta asti. En tiedä, voiko jotain vielä tehdä. No jos sitten kun saa auton liikkeelle, saa paremmin tuntumaa jarruihinkin. Autohan on ollut alkujaankin ilman tehostinta, joten polkimen välitys on sellainen. Tehostetussa vissiin erilainen vipusuhde polkimessa.
Vastaa Viestiin