Jarrujen ilmaus
Jarrujen ilmaus
Niin, falconin jarrut valmiit, mutta miksi ei neste liiku, pitääkö tuo pääsylinteri jotenkin ilmata ensin? Koittanut polkea ilmoja pois ja imeä, mutta kumpikaan ei tuottanut tulosta.
Tarkistettu putket ja imu tulee pääsylinterin liittimeen asti, mutta ei ime nestettä säiliöstä putkeen. Ja perinteisesti polkemalla painetta, ei tapahdu mitään, neste ei lähde eteenpäin. Missä vika?
Re: Jarrujen ilmaus
Mä olen ilmannut pääsylinterin rustuukissa ennen sen kiinnittämistä autoon. Hyvin on toiminut.
Jossakin peleissä, olisko ollut Mineissä, ei neste lähtenyt kiertämään. Laitoin tiukan kumikorkin pääsylinterin täyttö aukkoon johon reikä ja siitä paineilmaa varovasti jolloin lähti neste kiertoon ja polkimeen elämää.
Kerran auttoi letkun kiinnitys pieneentäyttö aukkoon ja siihen kovaa puhaltamista.
Tais olla Austin Healey.
Jossakin peleissä, olisko ollut Mineissä, ei neste lähtenyt kiertämään. Laitoin tiukan kumikorkin pääsylinterin täyttö aukkoon johon reikä ja siitä paineilmaa varovasti jolloin lähti neste kiertoon ja polkimeen elämää.
Kerran auttoi letkun kiinnitys pieneentäyttö aukkoon ja siihen kovaa puhaltamista.

Kettu 
Kyllä poljin nousee ihan ylös, eikä tappi tule enempää ulos, on siis jo päädyssä. Autossa on foxin pääsylinteri. Minäkin luulin että kun pääsylinterin mäntä on taka-asennossa, se päästäisi nesteen putkistoon, mutta ei. Täytyy varmaan kokeilla että ihan vähän painaa poljinta, jos neste silloin pääsisi putkistoon. Ja ilmata tuo pääsylinteri ohjeen mukaan.
- Kiesi
- Mega-addikti
- Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man. - Paikkakunta: Mikkeli
Ilmaa pääsylkky ensin sillai että pumppaat normaalisti ja auot jarruputkien lähtöjä ilmanipan sijaan. Edellisessä furyssa oli sama ongelma pääsylkyn korjaussarjan laiton jälkeen ennenkun älysin tehä noin. Sen jälkeen ilmaus pyöriltä normisti.
Sierraan joutu aikanaan levyjarrujen vaihdon jälkeen takapiiriin imemään koneella nesteet ennenkun lähti toimimaan.
Sierraan joutu aikanaan levyjarrujen vaihdon jälkeen takapiiriin imemään koneella nesteet ennenkun lähti toimimaan.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
-Jeremy Clarkson
Eli polkee normaalisti ja jää pitämään polkimen pohjaan ja toinen aukoo niitä putkien lähtöjä?
- Kiesi
- Mega-addikti
-77 Mustang II ???+??
Juu tällai mä sain ongelman ratkastua. Kannattaa pistää rättiä yms suojaks ettei pääs neste maalille/pellille tekemään tuhojaan.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
-Jeremy Clarkson
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
-Jeremy Clarkson
Suosittelen esim. bilteman ilmaustyökalua, halpa ja toimii, ei tartte kaveria.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000031634
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000031634
Kettu 
Mulla on just tuollainen jarrujen ilmauslaite, mutta ei tule pääsylinteristä mitään imemällä. 
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Viesti:
paineella työntävä on paree, oon johonkin sellaisen linkittänyt
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Etummainen säiliö alkoi vuotamaan, mutta siitä meni jenka
, vittu. Takimmainen säiliö ei lähde pelittämään vaikka on imetty ja paineltu, on nyt ruuvipenkissä kiinni. Tää oli vanha pääsylinteri, en muista mistä tää on mulle kulkeutunut. Ollu varmaan rikki jo mulle tullessa joskus. No onko jollain ehjää foxin pääsylinteriä?
Mulla taitaa olla foxin pääsylinteri, ehjänä purettu kun vaihdoin isommat jarrut.
Kettu 
Paljonko pyytäisit siitä? Onko se tuollainen? Levy-rumpu, 1" poraus. Pituus 18cm.
Toni Kaastinen 0400-586851Re: Jarrujen ilmaus
En tiedä muuten onko tuo sittenkään foxin pääsylinteri. Tuo on alumiinirunkoinen. Eikä rockautosta löytynyt foxiin tuollaista. No mulla on edessä levyt ja 95gt mussen satulat ja takana 10 tuuman rummut. Jarrut ovat ilman tehostinta, kun ei sellainen mahdu konehuoneeseen. Mikä olisi sitten paras pääsylinteri mun tapauksessa? Tuossa 65 falconissa on tosi ahdas konehuone tuosta pääsylinterin kohdalta, konehuoneen tuki menee osittain pääsylinterin päältä. Alunperin tuossa on yksipiiriset jarrut, niin se yksi säiliö mahtuu paremmin tuonne väliin.
Viimeksi muokannut Topias74, 02 Loka 2020, 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kiesi
- Mega-addikti
-77 Mustang II ???+??
Mulla sn95 GT etujarrut (levyt, satulat) ja 10" rummut takana. -93 cobran pääsylkkä. Takapiirissä ruuvattava paineenrajoitin jolla saa jarrutasapainon säädettyä kohdillee. Mun mielestä tosi hyväntuntuset jarrut noilla hilkkeillä.Topias74 kirjoitti: ↑02 Loka 2020, 19:42 En tiedä muuten onko tuo sittenkään foxin pääsylinteri. Tuo on alumiinirunkoinen. Eikä rockautosta löytynyt foxiin tuollaista. No mulla on edessä levyt ja 95gt mussen satulat ja takana 10 tuuman rummut. Jarrut ovat ilman tehostinta, kun ei sellainen mahdu konehuoneeseen. Mikä olisi sitten paras pääsylinteri mun tapauksessa?
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
-Jeremy Clarkson
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
-Jeremy Clarkson
No muuten purkaisinkin mutta kun meni kierre siitä etummaisesta liittimestä, niin parempi laittaa ehjä tilalle. On just siinä sen konehuoneen tukiraudan alla se etummainen liitin, laitoin sormin alun ja sitten avaimella loput, mutta sitten kun se rupesi vuotamaan vaikka oli tiukalla, huomasin että se oli hiukan vinossa. No kierre on mennyttä.
Täytyy hommata sellainen valurautainen, niin kestää kierteet 
Mutta pääsylinterin pitää olla samankokoinen kuin tuo entinen, niin se mahtuu paikoilleen.
Onko kiesilläkin jarrut ilman tehostinta? Ja tuuman porauksella?
Mutta pääsylinterin pitää olla samankokoinen kuin tuo entinen, niin se mahtuu paikoilleen.
Onko kiesilläkin jarrut ilman tehostinta? Ja tuuman porauksella?