Moottorin irroitus autosta
Moottorin irroitus autosta
Hei
Olen ottamassa Mustang -67 avosta moottoria 289 pois talvella.
Moottorin otan pois päästäkseni vaihtamaan sähköjohdot ja kunnostamaan korin etupään kunnolla.
Kannattaako ottaa automaattivaihteisto ja moottori samassa paketissa. Moottorinostimella yläkautta? Vai olisiko mahdollista purkaa etuakseli jolloin laskisi koko paketin alakautta. Tallissa on autonosturi mutta moottorinosturi pitäisi hommata. Lisäksi ajattelin etupään puslat joka tapauksessa myös tässä vaiheessa vaihtaa.
Entä onko tiedossa mistä voisi vuokrata moottorinostimen, nehän ei kauhean kalliita ole mutta sitten pienessä tallissa on taas lisää harvoin tarvittavaa tilaa viepää kalustoa?
Syksyn ajot alkaa vaihtumaan talven kunnostukseen
Jyrki
Olen ottamassa Mustang -67 avosta moottoria 289 pois talvella.
Moottorin otan pois päästäkseni vaihtamaan sähköjohdot ja kunnostamaan korin etupään kunnolla.
Kannattaako ottaa automaattivaihteisto ja moottori samassa paketissa. Moottorinostimella yläkautta? Vai olisiko mahdollista purkaa etuakseli jolloin laskisi koko paketin alakautta. Tallissa on autonosturi mutta moottorinosturi pitäisi hommata. Lisäksi ajattelin etupään puslat joka tapauksessa myös tässä vaiheessa vaihtaa.
Entä onko tiedossa mistä voisi vuokrata moottorinostimen, nehän ei kauhean kalliita ole mutta sitten pienessä tallissa on taas lisää harvoin tarvittavaa tilaa viepää kalustoa?
Syksyn ajot alkaa vaihtumaan talven kunnostukseen
Jyrki
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Moottorin irroitus autosta
Oma ääni menee moottorinistimen hankkimiselle + painonsiirrin koukun ja moottorin väliin (saa kallistettua nostotilanteessa). Jos vielä moottoripukinkin hommaa, niin halvimmalla nuo em. saa kaikki 300e-400e väliin (käyttö niin vähäistä harrastuskäytössä, että perusmalleilla pärjää) ja menee melko pieneen tilaan pystyyn purettuna jonnekin liiterin nurkkaan kun et tarvitse.
Em. oli oma ratkaisu.
On helppo nostaa ja laskea kone+laatikko koko pakettina.
Em. oli oma ratkaisu.
On helppo nostaa ja laskea kone+laatikko koko pakettina.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Moottorin irroitus autosta
Molemmst onnistuu helposti, yhdessä tai erikseen. Saattaa olla haasteellista saada moottori takasin alakautta.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Moottorin irroitus autosta
Kiitos kommenteista.
Siis moottorinostimen ja tasapainotuskoukkujen hankinta on järkevintä.
Tosiaan moottorin laitto takaisin taitaisi sitten joka tapauksessa olla parempi yläkautta.
Eihän nuo paljon maksa ja ovat tälläisessä käytössä ikuisia, mutta lämpimän tallin yhteyteen pitäisi saada kylmä tila missä pitäisi vararenkaita ym. pakkasta sietäviä tavaroita.Täytyypä tuotakin alkaa kehitellä.
Siis moottorinostimen ja tasapainotuskoukkujen hankinta on järkevintä.
Tosiaan moottorin laitto takaisin taitaisi sitten joka tapauksessa olla parempi yläkautta.
Eihän nuo paljon maksa ja ovat tälläisessä käytössä ikuisia, mutta lämpimän tallin yhteyteen pitäisi saada kylmä tila missä pitäisi vararenkaita ym. pakkasta sietäviä tavaroita.Täytyypä tuotakin alkaa kehitellä.
Re: Moottorin irroitus autosta
No eipä ole tosiaan kalliit.
Onko vinkkiä mihin nuo pisteet kannattaa kiinnittää moottorissa?
Onko vinkkiä mihin nuo pisteet kannattaa kiinnittää moottorissa?
Re: Moottorin irroitus autosta
Ok, kiitos neuvoista