Foxin alustamuutoksista

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Joo, onhan tuossa k-memberi,Coil-overit, tubular control armssit, pump -steering kitti, CC -platesit.. . Kaikki meni kerralla läpi näyttämällä asennusohjeet joissa onneksi luki mihin autoon /vuosimalliin kuuluvat. Boonuksena ostokuitit ja tuloste valmistajan nettisivuista äijälle hanskaan. Sitten vielä tsekkailtiin jotta pyörät pyörivät esteettä ja kaikki näyttää toimivalta.

Tuolla samalla reissulla oli IRS:sä ekaa kertaa paikalla mutta sitä eivät millään lailla noteeranneet.

Kone "yhteensopimaton" ??
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Tuo on hyvä kuulla että suht radikaalit menee läpi, ilman prosentteja?
NoNeed4Boost kirjoitti:Kone "yhteensopimaton" ??
Jepu, suora-6. Yhteensopivuus lienee kiinni "asenteesta ja varusteista", eiköhän sen saa sovellettua V8:n K-memberille tarvittaessa. Kuutosen K on todella raskaan näköinen, mahtaa olla painoeroa tubulaariin ainakin tuplat. Siinä vaiheessa harkinnan arvoinen jos päällä köllöttelee V8:n painoinen kone. Eli ei ole minulla ensimmäisten listalla vaihdossa tuo K.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
rustang
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2005, 08:16

Viesti Kirjoittaja rustang »

Mä oon joskus 2001-2002 laittanut fox-Mustangiin Mathis-kirjasta saadun inspiration mukaan seuraavat muutokset.
Takapää: Torque Arm, Panhard, tukevammat alatukivarret (Poly/Uniball) , ylätukivarret pois, matalammat jouset. 3.55 välitys ja uudet levyt lukkoon.
Etupää: Caster-Camber plates, alatukivarrelle uretaanipuslat, hammastangolle alumiinipuslat, matalammat jouset, alapuolinen jäykiste etuakseliin.
Kori: subframe connectorit lattian läpi, saumojen vahvistushitsausta.
Jarrupalat tilattiin Maximum Motorsportista ja etujaruille järkättiin jäähdytysputket ja sillä saatiin vakiojarrut ihan ratakelpoisiksi.
Vanteet oli 17x7 ja renkaat Biridgestonen 540-sarjaiset sliksit.
Kyllä se kadulla oli ihan härski ja jäykkä ajettava mutta radalla meni aika hyvin. Takapää oli liimattuna rataan ja kaarteesta pystyi hyvin kaasuttelemaan ulos. TA-sta johtui lievä brake-hop ilmio jos jarrutteli vaihteella huolimattomasti mutta kunnon jarrutuksissa se toimii ihan hyvin.
Mitä en saanut aikaiseksi oli tyydyttävä ohjaus - se jäi tunnottomaksi ja epätarkaksi vaikka mitä kokeilin.
Vironkielinen artikkeli (jossa kuvia edessämainituista jutuista):
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=97
Nykyään on auto myyty jo ajat sitten....
ex-fox
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Phase 1 tehty ja sellainen kommentti heti alkuun, että polyuretaanit alatukivarsissa todella TUNTUVAT tai sitten iskareiden pintakovuus vain korostuu nyt (halpis-iskarit mutta uusitut kuitenkin). Kova on...noi puslat oli Energy Suspensionit. Tässä vaiheessa autoon lipsahti myös subit.

Tuo kovuus yllätti sikäli että kun tuossa earlyssä on paljon enemmän polyuretaania ja mm. jäykät 620lbs jouset edessä eikä se tunnu ollenkaan noin kovalta. Tuohon verrattuna ihan cruiseri...

Caster/camber -plateja ei kai voi kuin suositella (BBK/Gripp). Kulmat laitettiin suunnilleen näin: caster 3 astetta, camber 1,5 astetta ja auraus n. 1,5mm. Imee hyvin mutkaan tai sitten vauhtia on toistaiseksi ollut liian vähän...

Kehitys jatkukoon.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Parempia jousia suunnitellessa tuli onneksi otettua pikapuhelu HHP:n suuntaan ja taitaa mennä coil-overeiden hankinnaksi jos alustaa aletaan parantamaan.
Thanks!

GTS voisi jatkaa tästä... :wink:
-Jukka-
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Jukka kirjoitti:Parempia jousia suunnitellessa tuli onneksi otettua pikapuhelu HHP:n suuntaan ja taitaa mennä coil-overeiden hankinnaksi jos alustaa aletaan parantamaan.
Thanks!

GTS voisi jatkaa tästä... :wink:
Taitaa tuokin vakiovoksi muuttua pervoksi :lol: Eli se slalomin vakioluokasta :roll:
Go tell Alice....
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Olen tässä opiskelemassa erilaisia taka-akselin tuentoja, niin mitä etua saavutetaan 4-linkillä IRS:ään verrattuna?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Fastback kirjoitti:Olen tässä opiskelemassa erilaisia taka-akselin tuentoja, niin mitä etua saavutetaan 4-linkillä IRS:ään verrattuna?
Pidähän muitakin ajantasalla aiheessa.
-Jukka-
Vastaa Viestiin