65 levoton takapää.
-
- Aktiivi
- Viestit: 33
- Liittynyt: 02 Kesä 2011, 21:01
- Auto: -09 Audi A4 3.0 Tdi Q.-76 Opel Manta-B 2.4. -65 Mustang ht 302 c4.
- Paikkakunta: Kaunislahti/Raasepori
65 levoton takapää.
Morjens kaikille alusta guruille. Tälläinen asia ihmetyttää kuin ajelee mutkaista kylätietä 60-80kmh ja tulee mutkaan jossa on muutama routa kuoppa tai paikka niin tuntuu että perä lähtisi alta tai ainakin heilahtaa reilusti sivulle.
Alustassa kaikki uutta jouset 4.5lehtiset. Uretaanipuslat. Konin säädettävät iskarit. Renkaat 235/40/17.
Alustassa kaikki uutta jouset 4.5lehtiset. Uretaanipuslat. Konin säädettävät iskarit. Renkaat 235/40/17.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: 65 levoton takapää.
Vanhan Mustangin takapää on levoton kun siellä ei ole mitään tukitankoja vakiona. Shelbykin sen huomasi ja asensi ainaki traction barssit. Lisääkin saa kaikenlaista jos vaan lompakossa riittää paksuutta. Mustangi on siitä kiva kampe että siitä saa varsin kivan alustan osalta kunnon palikoilla.
Re: 65 levoton takapää.
Tuo ei ole vika vaan ominaisuus.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aktiivi
- Viestit: 33
- Liittynyt: 02 Kesä 2011, 21:01
- Auto: -09 Audi A4 3.0 Tdi Q.-76 Opel Manta-B 2.4. -65 Mustang ht 302 c4.
- Paikkakunta: Kaunislahti/Raasepori
Re: 65 levoton takapää.
Niin arvelin että jotain lehtijousien ominaisuuksia voisi olla kun minun toinen harraste on kierre jousilla ja vakaajalla sekä samanlaisilla iskareilla niin käyttäytyy erillailla.
Takapää kallistuu aika paljon mutkissa kaipaisi ehkä vakaajaa kun noi iskarit kin on vain ulos jousto vaimentavat. Traction barssit on jo
Takapää kallistuu aika paljon mutkissa kaipaisi ehkä vakaajaa kun noi iskarit kin on vain ulos jousto vaimentavat. Traction barssit on jo
Re: 65 levoton takapää.
Mullon 66:ssa takana vakaaja. Ostin hetken mielijohteesta kun halvalla sain. Ei ollu tarkoitus hifistellä mutta pakko myöntää että jopa ton, muuten lösön, alustan ajettavuus muuttui radikaalisti. Suosittelen
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 65 levoton takapää.
Moi
Panhard parantaa tilannetta paljon.
Mulla on toisessa se.
Toisessa nämä
https://www.mustangsplus.com/1965-73-Mu ... rak-R.html
Noissa en ole havainnut tuota.
Toki ajan myös 15 renkaalla.
Panhard parantaa tilannetta paljon.
Mulla on toisessa se.
Toisessa nämä
https://www.mustangsplus.com/1965-73-Mu ... rak-R.html
Noissa en ole havainnut tuota.
Toki ajan myös 15 renkaalla.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 65 levoton takapää.
Nimismiehen kiharat on mitä on. Kuka kävi taannoin Pesämäellä, ajamalla
, huomasi varmaan ettei auto juurikaan suoraan mene niissä. Kyllä se lähtee sivulle vaikka on kierrejouset, vauhdista hiukan riippuu kuinka pahasti.

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: 65 levoton takapää.
Mulla auttoi tuohon vaivaan ihan aurauskulmien säätö. Eturenkaat hieman haritti ja muutaman millin säädöllä oli suuri vaikutus. Ennen säätöä oli tuo sama tunne, että takapää pomppii.