1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Kyseessä 1999 V8 GT convertible, 4,6 260 hv. Tarkoitus laittaa vain ne olennaisimmat parannukset.
Yrittänyt löytää paikkaa mistä saisi uuden optimoidun ohjelmiston koneelle ja automaattilootalle. Harvassa tuntuu olevan, onko tietoa missä näitä tehdään Suomessa, dynolla tai ilman? Tilaamalla Amerikasta saisi ainakin baman ja steedan valmisssoftia, onko ne järkeviä? Asennuskapula tulee aina mukana. Orkkis muovinen imusarja on vaihdettu suurempaan alumiiniseen, muuten vakio kone. Tarkoitus vielä vaihtaa perään 4.10 välitys, onko siinä kaikki järkevät viritykset? Kovin paljoa ei tehoa irtoa lisää, ellei ilokaasuja tai turboa laita.
Jotkut kaupat jenkeissä ei toimita Suomeen, onko tietoa rahdinvälittäjistä minkä kautta voi tilata? Joku oli ainakin sellaista käyttänyt tällä palstalla.
Mikä on paras spacerien koko tähän musseen? Itse laittaisin kuvien perusteella 1". Onko ihan mahdoton ajaa näillä?
Steedan jouset laittaisin myös kuvien perusteella, onko järkeä?
Yrittänyt löytää paikkaa mistä saisi uuden optimoidun ohjelmiston koneelle ja automaattilootalle. Harvassa tuntuu olevan, onko tietoa missä näitä tehdään Suomessa, dynolla tai ilman? Tilaamalla Amerikasta saisi ainakin baman ja steedan valmisssoftia, onko ne järkeviä? Asennuskapula tulee aina mukana. Orkkis muovinen imusarja on vaihdettu suurempaan alumiiniseen, muuten vakio kone. Tarkoitus vielä vaihtaa perään 4.10 välitys, onko siinä kaikki järkevät viritykset? Kovin paljoa ei tehoa irtoa lisää, ellei ilokaasuja tai turboa laita.
Jotkut kaupat jenkeissä ei toimita Suomeen, onko tietoa rahdinvälittäjistä minkä kautta voi tilata? Joku oli ainakin sellaista käyttänyt tällä palstalla.
Mikä on paras spacerien koko tähän musseen? Itse laittaisin kuvien perusteella 1". Onko ihan mahdoton ajaa näillä?
Steedan jouset laittaisin myös kuvien perusteella, onko järkeä?
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Ehkä se avainsana on toi avo. 99 avo on samaa Foxbodya vuodelta 1973 suunnittelua. Eli Foksikoppaa alettiin suunnittelemaan ennen kuin pikkukakkonen tuli myyntiin. Korin kiertojäykkyys ei ollut ensimmäisenä suunnittelun työlistalla. Ja avossa ei sitäkään vähää, kun sitä ei ollut alkuperäisellä tuotepaletilla. Mutta toisaalta tuo "Järkevät parannukset" viittaa siihen, ettei tässä ole kilpuria rakentamassa. Mutta foksikopan perusrakentelusäännöt on 1) safety: vaihda nelilinkki kolmilinkkiin 2) nopeus: vaihda etupään k-member parempaan, esim. Briggs Racing tai MaximumMotorsporttiin.
Moottorin ohjelmoinnin kannalta palstalta löytyy paikkoja, joissa on enemmän osaamista kuin noissa ameriikan mainostoimistojen mainoksissa.
Moottorin ohjelmoinnin kannalta palstalta löytyy paikkoja, joissa on enemmän osaamista kuin noissa ameriikan mainostoimistojen mainoksissa.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Ok, kiitos vinkeistä. Nuo pitkittäiset jäykisteet on edellinen omistaja laittanutkin jo alle. Tilasin Eibach Pro Kitin ja siihen tulee kybit iskareiksi eli pieni madallus ja alustan terästys tulee mutta säilyy mukavuus. Voisi nuo iskarien päät yhdistävät tuet vielä laittaa niin sitten alusta on ihan riittävä, en aio avolla kisailla. Mietin että laittaisin jonkinlaista turvakaarta mutta niin että takapenkille pääsee normaalisti, onko suosituksia?
Joku sanoi puslien vaihdon kannattavan samalla kun vaihdetaan alustan osia, mitä tämä tarkoittaa?
Joku sanoi puslien vaihdon kannattavan samalla kun vaihdetaan alustan osia, mitä tämä tarkoittaa?
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Ite mietin tuota turvakaarta enemmän hirvinäkökulmasta, eli semmoisia tehdessä tulee myös korijäykkyyttä lisää.Mustangiman20 kirjoitti: ↑04 Elo 2020, 00:07 Mietin että laittaisin jonkinlaista turvakaarta mutta niin että takapenkille pääsee normaalisti, onko suosituksia?
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Joo se on vähän tuurista kiinni osuuko kaari asfalttiin vai savipenkkaan jos auto kaatuu. Mutta onpahan edes jotain muutakin suojaa kun tuulilasi ja niskatuet. Valmistaakohan kukaan kolaritilanteessa ylös nousevia suojia jälkiasenteisina? Joissain eurooppalaisissa avoissa niitä on vakiona.
Onko tietoa voiko baman tuneria ostaa käytettynä ja saada siihen custom ohjelma oman auton osille mitoitettuna?
Onko tietoa voiko baman tuneria ostaa käytettynä ja saada siihen custom ohjelma oman auton osille mitoitettuna?
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Mun mielipide valmissoftista on että raha menee hukkaan. Itse säädän kaikki autot aina sen mukaan kuinka se parhaiten toimii, ei ole ollut kahta autoa jotka toimisivat samalla ohjelmalla optimaalisesti.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Onko k&n vapaavirtaussuotimesta oikeasti hyötyä sen verran mitä ne lupaa, 12,5-15 hv?
Mitkä tulpat kannattaa laittaa, ainakin uudemmat fordit on aika tarkkoja tulpista?
Mitkä tulpat kannattaa laittaa, ainakin uudemmat fordit on aika tarkkoja tulpista?
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Mitä olen niitä säätänyt niin n. 3-5% on pitänyt korjata arvoja, 260 hp josta 5% on 13 heppaa. Voi pitää paikkansa säädettynä. Ohjainlaitteet jotka käyttää tavallista kapeakaistahappitunnistinta (Kojoottia vanhemmat), siirtyy isolla kuormituksella tallennettuun karttaan koska happitunnistinta ei voi käyttää rikkaalla seoksella. Silloin seos jää laihaksi, ja teho voi jopa pudota. Ison kuormituksen arvoja kone ei opi, koska se näkee vain rikkaan seoksen, ei sitä kuinka paljon se on pielessä.
Tulpat ja puolat alkuperäiset on parhaat, viritetyssä vähän kylmemmät. Ahdetuissa enemmän eroa.
Tulpat ja puolat alkuperäiset on parhaat, viritetyssä vähän kylmemmät. Ahdetuissa enemmän eroa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
No, kyllähän siitä aika härskin näköinen tulee. Vrt. parit kilpurit Roadsportin kilpuri-foxit.kaara91 kirjoitti: ↑07 Elo 2020, 00:53 Ei vaan taida olla avoautossa oikein fixun näköinen 6 pisteen täyskaari, vaikka kyllähän se turvallisuusnäkökulmasta on oikea suoja..Samoin jäykkyyttä tulee huomattavasti enemmän lisää. Toi pääkaari ei oikein tue mitään, eikä ympäripyörähdyksessäkään ole varma hengenpelastaja.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Tässä olis tyylikäs turvakaari ja vähän enempi suojaa antava kuin yksi putki:
Muilta osin ei ihan vastaa omaa makua aikuisen ihmisen cruiserista
Mahtaakohan olla mittatilaustyönä teetetty vai onko tietoa saako jostain sarjana?
Muilta osin ei ihan vastaa omaa makua aikuisen ihmisen cruiserista
Mahtaakohan olla mittatilaustyönä teetetty vai onko tietoa saako jostain sarjana?
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Luullakseni Yellow Devilin kaaret suunnitteli Ala-Marttila ja niitä ei helposti huomaa, ellei tiedä. Ei enää taida hitsata itse.
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
hellman racing tekee kaaria kyllä jos niille on tarvetta
live fast die young and have fun
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Ei hitsaa! Mun kaaret teki Luuppala Huittisista. Sekin on vähän siinä ja tässä tekeekö vielä. Riippu silloiknkin pojan, joka hitsasi, työtilanteesta.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Maalipinnassa on vähän valumia ja roskia, toinen kylki on vähän ottanut osumaa ja sen jälkeen huonosti korjattu. Missäpäin Helsingin lähialueella voi korjauttaa maalipintaa? Siinä saattaa olla pellissä vähän sellaista pientä korjauksen jälkeen jäänyttä aaltoilua, kun aika amatöörimäisesti korjattu, missä sellaiset voi korjauttaa?
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Mun auto maalattiin täällä: https://varikaksikko.fi/etusivu/
Jälkeen olen ollut tyytyväinen. Sijaitsee Lohjan Muijalassa
.
Jälkeen olen ollut tyytyväinen. Sijaitsee Lohjan Muijalassa

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey