1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Mustangiman20
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25

1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Mustangiman20 »

Kyseessä 1999 V8 GT convertible, 4,6 260 hv. Tarkoitus laittaa vain ne olennaisimmat parannukset.

Yrittänyt löytää paikkaa mistä saisi uuden optimoidun ohjelmiston koneelle ja automaattilootalle. Harvassa tuntuu olevan, onko tietoa missä näitä tehdään Suomessa, dynolla tai ilman? Tilaamalla Amerikasta saisi ainakin baman ja steedan valmisssoftia, onko ne järkeviä? Asennuskapula tulee aina mukana. Orkkis muovinen imusarja on vaihdettu suurempaan alumiiniseen, muuten vakio kone. Tarkoitus vielä vaihtaa perään 4.10 välitys, onko siinä kaikki järkevät viritykset? Kovin paljoa ei tehoa irtoa lisää, ellei ilokaasuja tai turboa laita.

Jotkut kaupat jenkeissä ei toimita Suomeen, onko tietoa rahdinvälittäjistä minkä kautta voi tilata? Joku oli ainakin sellaista käyttänyt tällä palstalla.

Mikä on paras spacerien koko tähän musseen? Itse laittaisin kuvien perusteella 1". Onko ihan mahdoton ajaa näillä?

Steedan jouset laittaisin myös kuvien perusteella, onko järkeä?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ehkä se avainsana on toi avo. 99 avo on samaa Foxbodya vuodelta 1973 suunnittelua. Eli Foksikoppaa alettiin suunnittelemaan ennen kuin pikkukakkonen tuli myyntiin. Korin kiertojäykkyys ei ollut ensimmäisenä suunnittelun työlistalla. Ja avossa ei sitäkään vähää, kun sitä ei ollut alkuperäisellä tuotepaletilla. Mutta toisaalta tuo "Järkevät parannukset" viittaa siihen, ettei tässä ole kilpuria rakentamassa. Mutta foksikopan perusrakentelusäännöt on 1) safety: vaihda nelilinkki kolmilinkkiin 2) nopeus: vaihda etupään k-member parempaan, esim. Briggs Racing tai MaximumMotorsporttiin.

Moottorin ohjelmoinnin kannalta palstalta löytyy paikkoja, joissa on enemmän osaamista kuin noissa ameriikan mainostoimistojen mainoksissa.
Mustangiman20
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Mustangiman20 »

Ok, kiitos vinkeistä. Nuo pitkittäiset jäykisteet on edellinen omistaja laittanutkin jo alle. Tilasin Eibach Pro Kitin ja siihen tulee kybit iskareiksi eli pieni madallus ja alustan terästys tulee mutta säilyy mukavuus. Voisi nuo iskarien päät yhdistävät tuet vielä laittaa niin sitten alusta on ihan riittävä, en aio avolla kisailla. Mietin että laittaisin jonkinlaista turvakaarta mutta niin että takapenkille pääsee normaalisti, onko suosituksia?
Joku sanoi puslien vaihdon kannattavan samalla kun vaihdetaan alustan osia, mitä tämä tarkoittaa?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mustangiman20 kirjoitti: 04 Elo 2020, 00:07 Mietin että laittaisin jonkinlaista turvakaarta mutta niin että takapenkille pääsee normaalisti, onko suosituksia?
Ite mietin tuota turvakaarta enemmän hirvinäkökulmasta, eli semmoisia tehdessä tulee myös korijäykkyyttä lisää.
Mustangiman20
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Mustangiman20 »

Joo se on vähän tuurista kiinni osuuko kaari asfalttiin vai savipenkkaan jos auto kaatuu. Mutta onpahan edes jotain muutakin suojaa kun tuulilasi ja niskatuet. Valmistaakohan kukaan kolaritilanteessa ylös nousevia suojia jälkiasenteisina? Joissain eurooppalaisissa avoissa niitä on vakiona.

Onko tietoa voiko baman tuneria ostaa käytettynä ja saada siihen custom ohjelma oman auton osille mitoitettuna?
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Mun mielipide valmissoftista on että raha menee hukkaan. Itse säädän kaikki autot aina sen mukaan kuinka se parhaiten toimii, ei ole ollut kahta autoa jotka toimisivat samalla ohjelmalla optimaalisesti.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Mustangiman20
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Mustangiman20 »

Onko k&n vapaavirtaussuotimesta oikeasti hyötyä sen verran mitä ne lupaa, 12,5-15 hv?

Mitkä tulpat kannattaa laittaa, ainakin uudemmat fordit on aika tarkkoja tulpista?
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Mitä olen niitä säätänyt niin n. 3-5% on pitänyt korjata arvoja, 260 hp josta 5% on 13 heppaa. Voi pitää paikkansa säädettynä. Ohjainlaitteet jotka käyttää tavallista kapeakaistahappitunnistinta (Kojoottia vanhemmat), siirtyy isolla kuormituksella tallennettuun karttaan koska happitunnistinta ei voi käyttää rikkaalla seoksella. Silloin seos jää laihaksi, ja teho voi jopa pudota. Ison kuormituksen arvoja kone ei opi, koska se näkee vain rikkaan seoksen, ei sitä kuinka paljon se on pielessä.
Tulpat ja puolat alkuperäiset on parhaat, viritetyssä vähän kylmemmät. Ahdetuissa enemmän eroa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

kaara91 kirjoitti: 07 Elo 2020, 00:53 Ei vaan taida olla avoautossa oikein fixun näköinen 6 pisteen täyskaari, vaikka kyllähän se turvallisuusnäkökulmasta on oikea suoja..Samoin jäykkyyttä tulee huomattavasti enemmän lisää. Toi pääkaari ei oikein tue mitään, eikä ympäripyörähdyksessäkään ole varma hengenpelastaja.
No, kyllähän siitä aika härskin näköinen tulee. Vrt. parit kilpurit Roadsportin kilpuri-foxit.
Mustangiman20
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Mustangiman20 »

Tässä olis tyylikäs turvakaari ja vähän enempi suojaa antava kuin yksi putki:


Muilta osin ei ihan vastaa omaa makua aikuisen ihmisen cruiserista 😂

Mahtaakohan olla mittatilaustyönä teetetty vai onko tietoa saako jostain sarjana?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

kaara91 kirjoitti: 21 Elo 2020, 23:04 Kyllä toi näyttää customilta..
Mulla on semmonen tunne, että kaarien tekijät tekee ton melko edullisesti täällä kotomaassakin. Joku joka tietää kaaripajoja, vois vihjaista paikkoja missä ton tekeminen onnistuisi.
Luullakseni Yellow Devilin kaaret suunnitteli Ala-Marttila ja niitä ei helposti huomaa, ellei tiedä. Ei enää taida hitsata itse.
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja kari gt »

hellman racing tekee kaaria kyllä jos niille on tarvetta
live fast die young and have fun
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Arto65FB kirjoitti: 21 Elo 2020, 23:10
kaara91 kirjoitti: 21 Elo 2020, 23:04 Kyllä toi näyttää customilta..
Mulla on semmonen tunne, että kaarien tekijät tekee ton melko edullisesti täällä kotomaassakin. Joku joka tietää kaaripajoja, vois vihjaista paikkoja missä ton tekeminen onnistuisi.
Luullakseni Yellow Devilin kaaret suunnitteli Ala-Marttila ja niitä ei helposti huomaa, ellei tiedä. Ei enää taida hitsata itse.
Ei hitsaa! Mun kaaret teki Luuppala Huittisista. Sekin on vähän siinä ja tässä tekeekö vielä. Riippu silloiknkin pojan, joka hitsasi, työtilanteesta.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Mustangiman20
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Mustangiman20 »

Maalipinnassa on vähän valumia ja roskia, toinen kylki on vähän ottanut osumaa ja sen jälkeen huonosti korjattu. Missäpäin Helsingin lähialueella voi korjauttaa maalipintaa? Siinä saattaa olla pellissä vähän sellaista pientä korjauksen jälkeen jäänyttä aaltoilua, kun aika amatöörimäisesti korjattu, missä sellaiset voi korjauttaa?
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mun auto maalattiin täällä: https://varikaksikko.fi/etusivu/
Jälkeen olen ollut tyytyväinen. Sijaitsee Lohjan Muijalassa :peukku: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin