Fitech efi?
-
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
- Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
2005 Ducati SS 1000
1969 Valmet 500 - Paikkakunta: Lappeenranta
Fitech efi?
Onko kellään kokemuksia fitech efi 600hp ruiskusetistä?
Sellainen olisi saatavilla vähän käytettynä ja edullisesti.
Mahtaako olla järkevä idea korvata hyvä holley tuollaisella? Toimiiko kipakan nokan kanssa.
Kaikki kokemukset kiinnostavat.
Sellainen olisi saatavilla vähän käytettynä ja edullisesti.
Mahtaako olla järkevä idea korvata hyvä holley tuollaisella? Toimiiko kipakan nokan kanssa.
Kaikki kokemukset kiinnostavat.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Fitech efi?
Vaihdoin Hollikan juuri tuollaiseen! Mulla ainakin toiminut hyvin tai jopa hiukan paremmin kuin Holley, joka sekin toimi hyvin.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Fitech efi?
Moi,
mulla on autossa ollut jo reilu 3v fitechin efi.
Asennus oli helppoa ja suoraviivaista.
Laite on toiminut toivotulla tavalla.
Ja mikä itseä piristi on kuinka nopeasti se vastaa kaasupolkimen asentoon verrattuna vanhaan kaasariin. (tietty tämä voi olla vanhan kaasarin ongelma)
Itsestä tuntunut säätäminen helpolta jos jotain on halunnut säätää mutta eipä juuri ole tarvinnut efin osatessa opettaa kartat sopiviksi.
Nokasta en osaa sanoa mutta stock nokan vaihto mild nokkaan ei aiheuttanut mitään ongelmia.
mulla on autossa ollut jo reilu 3v fitechin efi.
Asennus oli helppoa ja suoraviivaista.
Laite on toiminut toivotulla tavalla.
Ja mikä itseä piristi on kuinka nopeasti se vastaa kaasupolkimen asentoon verrattuna vanhaan kaasariin. (tietty tämä voi olla vanhan kaasarin ongelma)
Itsestä tuntunut säätäminen helpolta jos jotain on halunnut säätää mutta eipä juuri ole tarvinnut efin osatessa opettaa kartat sopiviksi.
Nokasta en osaa sanoa mutta stock nokan vaihto mild nokkaan ei aiheuttanut mitään ongelmia.
-
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
- Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
2005 Ducati SS 1000
1969 Valmet 500 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Fitech efi?
Taitaa olla siis hankinnan paikka.
kannattaakohan sytytys järjestää myös fitechin ohjauksella. Toimiikohan durasparkilla?
kannattaakohan sytytys järjestää myös fitechin ohjauksella. Toimiikohan durasparkilla?
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
Re: Fitech efi?
Ei ole vielä kokemusta sytytyksen säädöstä mutta haaveissa on kunhan saan sopivan jakajan hommattua.
uskoisin kuitenkin että kannattaa laittaa koska sitten säätö voidaan tehdä suoraan tuota efin controllerista.
sellainen huomio että efin softa ei edes yritä opetella säätää noita ajoituksia vaan ne pitää tehdä itse.
uskoisin kuitenkin että kannattaa laittaa koska sitten säätö voidaan tehdä suoraan tuota efin controllerista.
sellainen huomio että efin softa ei edes yritä opetella säätää noita ajoituksia vaan ne pitää tehdä itse.
-
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
- Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
2005 Ducati SS 1000
1969 Valmet 500 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Fitech efi?
Fitech paikallaan ja takana pari tankillista koeajoja.
600hp setti ja kurkkupurkin näköinen pumppuyksikkö konehuoneessa.
Toimii kruisallussa paremmin kuin holley ja käynnistyy hyvin.
Voimaa tuntuu olevan vähemmän keskialueella.
Bensat lämpiä tankissa aikalailla ja pumput alkavat kavitoimaan ja toiminta heikkenee.
Onko hyviä vinkkejä laihin lämpöongelmiin?
Ja säätövinkkejä kireään 408 strokeriin. AFR arvoja eri alueille ja kiihdytyspumpun säätöjä?
Sytkiä en ole vielä laittanut fitechin ohjaukseen, tarkoitus on kun päästä seosasioista perille.
600hp setti ja kurkkupurkin näköinen pumppuyksikkö konehuoneessa.
Toimii kruisallussa paremmin kuin holley ja käynnistyy hyvin.
Voimaa tuntuu olevan vähemmän keskialueella.
Bensat lämpiä tankissa aikalailla ja pumput alkavat kavitoimaan ja toiminta heikkenee.
Onko hyviä vinkkejä laihin lämpöongelmiin?
Ja säätövinkkejä kireään 408 strokeriin. AFR arvoja eri alueille ja kiihdytyspumpun säätöjä?
Sytkiä en ole vielä laittanut fitechin ohjaukseen, tarkoitus on kun päästä seosasioista perille.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
-
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
- Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
2005 Ducati SS 1000
1969 Valmet 500 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Fitech efi?
Kiitos hyvästä vastauksesta.
Tankin läheisyydessä nyt inline mallinen tehokas kaasuttimelle tarkoitettu sähköinen pumppu joka toimittaa ainetta konehuoneessa olevalle purkille.
Se aloittaa pahaäänisen kavitoimisen kun bensan lämpötila nousee yli 30c.
Sen kierroksia voisi ehkä laskea kruising ajossa, mutta mikä olisi siihen sopiva tapa?
Tankin läheisyydessä nyt inline mallinen tehokas kaasuttimelle tarkoitettu sähköinen pumppu joka toimittaa ainetta konehuoneessa olevalle purkille.
Se aloittaa pahaäänisen kavitoimisen kun bensan lämpötila nousee yli 30c.
Sen kierroksia voisi ehkä laskea kruising ajossa, mutta mikä olisi siihen sopiva tapa?
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Fitech efi?
Moro
Eikös näissä kannattaisi käyttää tätä pumppua.
https://www.uspartsperformance.fi/holle ... ainepumppu
Huom ei tarvi paluu linjaa.
Eikös näissä kannattaisi käyttää tätä pumppua.
https://www.uspartsperformance.fi/holle ... ainepumppu
Huom ei tarvi paluu linjaa.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Fitech efi?
Fitech päivitti tuon konehuoneeseen tulevan purkin sellaiseen missä on paluu linja. Juuri siitä syystä, että bensa lämpesi ja aiheutti ongelmia. Minäkin ensin suunnittelin tätä, mutta sitten luin ongelmista ja hommasin paluu linjan omaavan version. Mutta jos päivitetty versio lämmittää auton tankin bensan, niin sitten varmaan tarvii tehdä joku jäähdytin paluu bensalle. Oma kone tosin ei ole vielä lähtenyt rakentumaan.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Fitech efi?
Mutta jos ongelma alkaa jo 30 asteisella bensalla niin ongelma jossain muussa asiassa, kesällä normaaleissa ruiskukoneisissa autoissa ihan tehdas systeemeillä bensa usein lämpiää yli 40 asteiseksi eikä viellä aiheuta ongelmaa. Kiinnittäisin huomioo tankissa olevaan ottimeen sekä siihen siirtopumppuun mikä alkaa kavitoimaan.
Myös se miten paluu linja on tankkiin sijoitettu saattaa haitata imua jos tulee kovin lähelle imua niin saattaa aiheuttaa imettyyn polttoaineeseen ilmakuplaa/kuohunaa
Myös se miten paluu linja on tankkiin sijoitettu saattaa haitata imua jos tulee kovin lähelle imua niin saattaa aiheuttaa imettyyn polttoaineeseen ilmakuplaa/kuohunaa
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
-
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
- Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
2005 Ducati SS 1000
1969 Valmet 500 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Fitech efi?
Hyvää pohdintaa, en vain ole kerennyt vastaamaan tai tekemään autolle mitään.
Tankin takalaidassa an8 lähtö jossa 10mm x 500mm letkun päässä suodatin ja sen jälkeen aeromotive ss pumppu ja sen jälkeen taas suodatin. 10mm teflonputki konehuoneen pumppu yksikölle. Takaisin pumppuyksiköltä 10mm teflonputki joka menee tankin päälle.
Taidan aloittaa suodattimien pudistuksella ja katsoa mitä sieltä löytyy. Imulinjan suurennus heti seuraavaksi.
Tankin takalaidassa an8 lähtö jossa 10mm x 500mm letkun päässä suodatin ja sen jälkeen aeromotive ss pumppu ja sen jälkeen taas suodatin. 10mm teflonputki konehuoneen pumppu yksikölle. Takaisin pumppuyksiköltä 10mm teflonputki joka menee tankin päälle.
Taidan aloittaa suodattimien pudistuksella ja katsoa mitä sieltä löytyy. Imulinjan suurennus heti seuraavaksi.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
Re: Fitech efi?
Jotain tuon tyypistä voisi suunitella noiden jälkiasennus ruiskujen ogelmattoman toiminnan tueksi.
http://atlinc.com/atl-swirl-pot-st540.html
http://atlinc.com/atl-swirl-pot-st540.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
- Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
2005 Ducati SS 1000
1969 Valmet 500 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Fitech efi?
Ymmärrykseni mukaan imupuolella on harvempi suodatin, mutta onko riittävän harva sitä en osaa sanoa. Otan auki sitten selviää. Tuon voisi varmaan jättää pois kokonaan.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
-
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
- Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
2005 Ducati SS 1000
1969 Valmet 500 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Fitech efi?
Pientä säätöä tehty:
Imupuolen summitin metallinen melko tiheä suodatin otettu pois. Samanmoinen painepuolella, olivat kummatkin varsin puhtaita.
Pumppu aeromotive ss, melkoisen kova ääninen.
Tunnin koeajolla bensiini lämpesi taas sujuvasti noin 40 asteiseksi.
Seuraavaksi eristystä linjoihin ja pumppuyksikköön.
Imupuolen summitin metallinen melko tiheä suodatin otettu pois. Samanmoinen painepuolella, olivat kummatkin varsin puhtaita.
Pumppu aeromotive ss, melkoisen kova ääninen.
Tunnin koeajolla bensiini lämpesi taas sujuvasti noin 40 asteiseksi.
Seuraavaksi eristystä linjoihin ja pumppuyksikköön.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
-
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
- Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
2005 Ducati SS 1000
1969 Valmet 500 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Fitech efi?
Nyt se temput teki. Hellepäivän säätöajoa rauhallisesti noin tunti ja kone tukehtuu. Yksi suutin jumissa auki, suihkuttaa koko aika. Hinaamalla pajalle. Perhana.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500