Borg Warner
Borg Warner
Onko mustangeissa ikinä käytetty Borg Warnerin T56? Onko se edes kestävämpi kuin T-45 ?
Re: Borg Warner
On käytetty molempia T56 ja T45 kuin myös TKO ja T5.SlinKY kirjoitti:Onko mustangeissa ikinä käytetty Borg Warnerin T56? Onko se edes kestävämpi kuin T-45 ?
T56 selvästi vahvempi kuin T45.
Tosin T65 myös jonkin verran painavampikuin T45.
T 5 sitten keveimpänä ja myös hieman heikompana vaihtoehtona, tosin saa myös vahvana versiona. Varteen otettava vaihtoehto jos painon säästö mielessä.
Tai sitten TKO joka asettu jonnekkin välimaastoon, hyvä vaihtoehto!
T65 115 - 129 lbs 52-59 kg
T45 109 lbs 49 kg
T5 75 lbs 34 kg
TKO 105 lbs 48 kg
Tässä vähän selvitystä kysymykseen.
T56
Torque Cap.(lbs-ft)330-550
http://www.ttcautomotive.com/English/products/T-56.asp
This six-speed overdrive transmission was developed for adaptation to a wide range of vehicle requirements. Currently, the TREMEC T-56 is being used on the Dodge Viper, Chevy Corvette Z06, Ford SVT Mustang Cobra, Aston Martin DB7 Vantage and V12 Vanquish, and Holden Commodore and Monaro.
T45
Torque Cap.(lbs-ft)325
http://www.ttcautomotive.com/English/products/T-45.asp
This five-speed overdrive transmission was developed primarily for high-performance cars with relatively high-engine torque requirements but is adaptable to other light-duty applications such as sport utility light trucks. The TREMEC T-45 was used on the 1996-1999 Ford Mustang Cobra and is currently available for aftermarket applications.
TKO
Torque Cap.(lbs-ft)500
http://www.ttcautomotive.com/English/products/TKO.asp
Designed to be a replacement of the earlier model TR-3550, the TKO has been significantly upgraded, making it more robust, flexible and versatile. The TKO is ideal for high-performance racing applications.
T5
Torque Cap.(lbs-ft)175-300
http://www.ttcautomotive.com/English/products/T-5.asp
This five-speed transmission was developed for a broad range of vehicle applications from passenger car to compact sport utility vehicle (SUV) requirements. Currently, the TREMEC T-5 is being used on various passenger car and light truck applications such as the Ford Mustang, TVR Cerbera and Tuscan, Chevy Blazer and S-10 Pickup, and Ssangyong Musso and Korando.
Ja T5 vahvistettuna
Torque Cap.(lbs-ft)500
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
Generally, it can be assumed that with the available upgraded mainshaft, the G-Force T-5 kit will handle roughly 600 hp or 500 ft-lb. or torque in a 3300 lb. vehicle running drag radials at the track with a moderate clutch upgrade. Obviously this is just a rough estimate regarding the power and torque handling capability, but it should give some idea as to what the G-Force T-5 kit will handle in your particular application.
Kannattaa käydä vielä näillä sivuilla jos kovat laatikot kiinnostaa.
http://www.moderndriveline.com/
http://www.davidkeetoploaders.com/
http://www.hanlonmotorsports.com/
http://www.5speeds.com/
http://www.jericoperformance.com/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Tuleeko G-Forcen T5:n perushinnan 1700 USD päälle vielä 1095 USD:n "synchronized replacement gearsets capable of handling up to 600 streetable * horsepower", jos aikoo saada T5:n kestämään 600 hv? Tällöin vaihteistosta tulee melko hinnakas 1700+1095 = 2795 USD ja tämä pelkästä vaihteistosta, 2500 USD saattoi olla valmis suoraan upgraded T5? Vaihtoehtoisesti Tremecin TKO600, joka kestää takuun kanssa 600hv/600ft/lb, hieman painavampi mutta lähes tonnin edullisempi.
457:n tapauksessa painonsäästö on selkeä pointti, mutta muuten TKO:t ovat varsin kilpailukykyisiä vaihteistoja.
457:n tapauksessa painonsäästö on selkeä pointti, mutta muuten TKO:t ovat varsin kilpailukykyisiä vaihteistoja.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
G-Force T-5 Dog Ring Upgrade Kits Transmission
True Bolt-in dog-ring replacement gearsets capable of handling up to 600 streetable * horsepower
Kit Prices (you build it using your transmission) 1st to 4th gear sets, includes 1st,2nd,3rd mainshaft gears, 26 spline input shaft with input drive gear (4th), complete cluster shaft with gears 1st, 2nd, 3rd, and cluster drive gear (4th), and 1st/2nd and 3rd/4th sliders, hubs and bronze shift forks for 1st/2nd and 3rd/4th
$1,700.
Vain ratassarja suorakytkentä rattailla, tee loput itse.
G-Force T-5 kit installed utilizing new T-5 core. These transmissions utilize factory mainshafts and overdrives unless otherwise specified by customer.
$2,500.00
Valmis suorakytkentäaski uusissa kuorissa pultaa kiinni.
G-Force T-5 kit installed utilizing used T-5 core.
$2,100.
Valmis suorakytkentäaski vanhoissa kuorissa pultaa kiinni.
G-Force T-5 Synchronized Upgrade Kits
True Bolt-in synchronized replacement gearsets capable of handling up to 600 streetable * horsepower
Kit Prices (you build it using your transmission) 1st to 4th gear sets, includes 1st,2nd,3rd mainshaft gears, 26 spline input shaft with input drive gear (4th), complete cluster shaft with gears 1st, 2nd, 3rd, and cluster drive gear (4th)
$1,095.00
Vain ratassarja synkka rattailla, tee loput itse.
G-Force T-5 kit installed utilizing new T-5 core. These transmissions utilize factory mainshafts and overdrives unless otherwise specified by customer.
$2,000.00
Valmis synka-aski uusissa kuorissa pultaa kiinni.
G-Force T-5 kit installed utilizing used T-5 core.
$1,600.00
Valmis synka-aski vanhoissa kuorissa pultaa kiinni.
Lisäksi valinaiset helyt, ei kovin halparatkaisu mutta ei tarvitse kardaanitunnelia kuoria ja tehdä uudelleen. Toisin sanoen minun tapauksessa vanha pois uusi tilalle = pultaa kiinni.
True Bolt-in dog-ring replacement gearsets capable of handling up to 600 streetable * horsepower
Kit Prices (you build it using your transmission) 1st to 4th gear sets, includes 1st,2nd,3rd mainshaft gears, 26 spline input shaft with input drive gear (4th), complete cluster shaft with gears 1st, 2nd, 3rd, and cluster drive gear (4th), and 1st/2nd and 3rd/4th sliders, hubs and bronze shift forks for 1st/2nd and 3rd/4th
$1,700.
Vain ratassarja suorakytkentä rattailla, tee loput itse.
G-Force T-5 kit installed utilizing new T-5 core. These transmissions utilize factory mainshafts and overdrives unless otherwise specified by customer.
$2,500.00
Valmis suorakytkentäaski uusissa kuorissa pultaa kiinni.
G-Force T-5 kit installed utilizing used T-5 core.
$2,100.
Valmis suorakytkentäaski vanhoissa kuorissa pultaa kiinni.
G-Force T-5 Synchronized Upgrade Kits
True Bolt-in synchronized replacement gearsets capable of handling up to 600 streetable * horsepower
Kit Prices (you build it using your transmission) 1st to 4th gear sets, includes 1st,2nd,3rd mainshaft gears, 26 spline input shaft with input drive gear (4th), complete cluster shaft with gears 1st, 2nd, 3rd, and cluster drive gear (4th)
$1,095.00
Vain ratassarja synkka rattailla, tee loput itse.
G-Force T-5 kit installed utilizing new T-5 core. These transmissions utilize factory mainshafts and overdrives unless otherwise specified by customer.
$2,000.00
Valmis synka-aski uusissa kuorissa pultaa kiinni.
G-Force T-5 kit installed utilizing used T-5 core.
$1,600.00
Valmis synka-aski vanhoissa kuorissa pultaa kiinni.
Lisäksi valinaiset helyt, ei kovin halparatkaisu mutta ei tarvitse kardaanitunnelia kuoria ja tehdä uudelleen. Toisin sanoen minun tapauksessa vanha pois uusi tilalle = pultaa kiinni.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Tuo käytetyillä kuorilla alkaa olemaan jo hinnaltaan lähellä uutta TKO:ta. Hyvä pointti on että TKO:t ovat verrattain korkeita vaihteistoja mm. vaihdevivut menevät vaihteiston sisällä, esimerkiksi minun tapauksessa kardaanitunneli meni uusiksi vaihteiston ympäriltä.457 kirjoitti:G-Force T-5 kit installed utilizing used T-5 core.
$2,100
Valmis suorakytkentäaski vanhoissa kuorissa pultaa kiinni.
Lisäksi valinaiset helyt, ei kovin halparatkaisu mutta ei tarvitse kardaanitunnelia kuoria ja tehdä uudelleen. Toisin sanoen minun tapauksessa vanha pois uusi tilalle = pultaa kiinni.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3