Early takapyörän laakerin välys.
Early takapyörän laakerin välys.
Onko normaalia kun renkaasta ottaa kiinni ja vääntelee niin välys tuntuu kuin pyörän pultit olisivat löydällä?Rengasta kuitenkin pyörii aivan normaalisti pitämättä mitään ääntä mutta ajossa kun vetopäällä niin tuntuu jurina takapäästä.Ristikot ovat uudet sekä renkaat tasapainoitetut kyseessä rumpujarrullinen 8"perä.Voisiko kyseessä olla pyörän laakerit kumpikin puoli on kuitenkin samanlainen välyyksellinen.
-
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
- Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
2005 Ducati SS 1000
1969 Valmet 500 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Early takapyörän laakerin välys.
On todennäköistä että laakereissa on liikaa välystä, mulla oli vuosi sitten sama ongelma. Päittäisvälystä oli toisella puolella sen verran että sai aikaiseksi levyn värinää, kuumenemista ja jurinaa urissa. Vaihdoin laakerin ja vika poistui. Nyt hiukan samoja oireita toisellakin puolella. Remppaa tiedossa.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
- harrastelija
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
- Auto: 1966 6:cyl
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Early takapyörän laakerin välys.
Nostetaan tätä keskustelua, kun itselläni tuli vastaavaa esiin.
Konttorilla käskivät vaihtaa laakerin takaa toiselta puolelta (66 malli, 7.25 perällä). Vaihdettiin, jonka jälkeen tuntuu että välystä on jonkin verran akselin suuntaisesti (milli-kaksi?). Toisella puolella (jota ei vaihdettu) myös välystä, mutta ei niin paljoa. Laakeri on uusi ja tässä arvon että mitä tulisi tehdä (vai tehdäkkö mitään)?
Konttorilla käskivät vaihtaa laakerin takaa toiselta puolelta (66 malli, 7.25 perällä). Vaihdettiin, jonka jälkeen tuntuu että välystä on jonkin verran akselin suuntaisesti (milli-kaksi?). Toisella puolella (jota ei vaihdettu) myös välystä, mutta ei niin paljoa. Laakeri on uusi ja tässä arvon että mitä tulisi tehdä (vai tehdäkkö mitään)?
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 230
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Early takapyörän laakerin välys.
Minulla oli aikoinaan kuutosen 7.25" akselilla samaa vikaa viewtopic.php?t=16607
Taisi ratketa uusilla laakereilla, mutta ilmeisesti juuri uudessa on sinulla nyt välystä.
Tuliko kiristysrengas hyvin painettua kiinni ?
Taisi ratketa uusilla laakereilla, mutta ilmeisesti juuri uudessa on sinulla nyt välystä.
Tuliko kiristysrengas hyvin painettua kiinni ?
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
- harrastelija
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
- Auto: 1966 6:cyl
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Early takapyörän laakerin välys.
Joo, laakeri uusi.
Tuota uusin silmin tänään katselin, mutta ei muuttunut tilanne. Tosin sen verran että yritin mitata tuota välystä ja se oli luokkaa 0,5 mm (eli tuntu suuremmalta kuin oli). Shimmilevyt ovat seuraava suunnitelma, josko niitä jostain saisi sopivan kokoisia ja yksittäiskappaleita. Tarkoitus olisi saada välys pois niillä.
Tuota uusin silmin tänään katselin, mutta ei muuttunut tilanne. Tosin sen verran että yritin mitata tuota välystä ja se oli luokkaa 0,5 mm (eli tuntu suuremmalta kuin oli). Shimmilevyt ovat seuraava suunnitelma, josko niitä jostain saisi sopivan kokoisia ja yksittäiskappaleita. Tarkoitus olisi saada välys pois niillä.
jaaha, että näin....