4R70 lootan 1-2 accumulator piston vaihto, VB on tiellä?
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 6
- Liittynyt: 19 Kesä 2018, 10:03
- Auto: Lincoln Mark VIII LSC 1996
Ford Pinto 1974
Jeep Grand Cherokee 2003 - Paikkakunta: Viiala (Akaa)
4R70 lootan 1-2 accumulator piston vaihto, VB on tiellä?
Aikomus on vaihtaa mäntä ja jouset, jotka mahdollisesti on poikki. Oireita ei ole, mutta näin varotoimena, kun öljyt ja filtteri menee kuitenkin vaihtoon.
Painoin mäntää sisään auton alla varovasti pullotunkilla millin kaksi, jotta sain seegeristä jousipaineen pois. Ongelmaksi muodostui VB:n reuna, joka on n. 2.5mm ko. sylinterin porauksen päällä, eli seegeri piti kääntää aika vinoon ennenkuin se suostui tulemaan pois paikaltaan. Korkki vääntyi jo niin paljon, että laitoin varmuudeksi koko paketin takaisin etten vaan säre mitään.
Vaihtoehtona on irrottaa koko VB tai sitten voisi hioa VB:n reunaa viistoksi, jottei se leikkaa männän ja korkin tiivisteitä sököksi. Netissä olevan J-MOD videon puolesta paketti tulee pois sylinteristä ihan nätisti, mutta esimerkkinä olevassa lootassa ei moista liparetta ole tiellä. Onko tästä kokemusta kellään miten kannattas tehdä, etten vain hajota vielä VB:täkin? Mielellään en pura yhtään enempää kuin on ihan pakko.
Painoin mäntää sisään auton alla varovasti pullotunkilla millin kaksi, jotta sain seegeristä jousipaineen pois. Ongelmaksi muodostui VB:n reuna, joka on n. 2.5mm ko. sylinterin porauksen päällä, eli seegeri piti kääntää aika vinoon ennenkuin se suostui tulemaan pois paikaltaan. Korkki vääntyi jo niin paljon, että laitoin varmuudeksi koko paketin takaisin etten vaan säre mitään.
Vaihtoehtona on irrottaa koko VB tai sitten voisi hioa VB:n reunaa viistoksi, jottei se leikkaa männän ja korkin tiivisteitä sököksi. Netissä olevan J-MOD videon puolesta paketti tulee pois sylinteristä ihan nätisti, mutta esimerkkinä olevassa lootassa ei moista liparetta ole tiellä. Onko tästä kokemusta kellään miten kannattas tehdä, etten vain hajota vielä VB:täkin? Mielellään en pura yhtään enempää kuin on ihan pakko.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 6
- Liittynyt: 19 Kesä 2018, 10:03
- Auto: Lincoln Mark VIII LSC 1996
Ford Pinto 1974
Jeep Grand Cherokee 2003 - Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: 4R70 lootan 1-2 accumulator piston vaihto, VB on tiellä? RATKAISTU!
Lähtökohta:

Dremelin pieni katkaisulaikka akkuporakoneeseen ja pientä hiontaa terävään reunaan, lopputulos.

Tämmöset kapineet tuli sylinteristä ulos - mahtui ulos nätisti - eikä jousia ei ole poikki.

Tämä satsi sisältää tarvittavat 1-2 Accumulatorin reikään tulevat osat ja on halvempi kuin erillisinä osina tilatut; 2-3 osat jää yli.:

Dremelin pieni katkaisulaikka akkuporakoneeseen ja pientä hiontaa terävään reunaan, lopputulos.
Tämmöset kapineet tuli sylinteristä ulos - mahtui ulos nätisti - eikä jousia ei ole poikki.
Tämä satsi sisältää tarvittavat 1-2 Accumulatorin reikään tulevat osat ja on halvempi kuin erillisinä osina tilatut; 2-3 osat jää yli.:

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 6
- Liittynyt: 19 Kesä 2018, 10:03
- Auto: Lincoln Mark VIII LSC 1996
Ford Pinto 1974
Jeep Grand Cherokee 2003 - Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: 4R70 lootan 1-2 accumulator piston vaihto, VB on tiellä?
Tilasin sitten tämän, kun valmistajalla ei ollut tarjolla pelkkää 1-2 settiä. Ameriikan pakettia odotellessa väsään mm. öljypohjaan ropun.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 6
- Liittynyt: 19 Kesä 2018, 10:03
- Auto: Lincoln Mark VIII LSC 1996
Ford Pinto 1974
Jeep Grand Cherokee 2003 - Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: 4R70 lootan 1-2 accumulator piston vaihto, VB on tiellä?
Paketti tuli, mutta männän tiiviste on viallinen. Ei kun reklamaatiota ja uutta odottelemaan.

Vanha ja uusi mäntä jousineen. Uusi yläjousi on 11mm vanhaa pidempi, mutta koko paketti vain 6mm. Alajouset on samanlaiset. Jahka paketti tulee, niin ainakin 2-3 accumulator piston jousineen joutaa myyntiin, kun mulle ne on turhia.

Pytyssä oli pienet hinkkautumisjäljet, jotka lähti nätisti tonnisella ja sitten 2000:lla paperilla hiomalla.

Vanhassa männässä (oikealla) on tyyppivialle ominaiset skraadet, jotka hoituu uudella männällä eikä tule takas, kun tiivisteet on erilaiset.

Vanha ja uusi mäntä jousineen. Uusi yläjousi on 11mm vanhaa pidempi, mutta koko paketti vain 6mm. Alajouset on samanlaiset. Jahka paketti tulee, niin ainakin 2-3 accumulator piston jousineen joutaa myyntiin, kun mulle ne on turhia.
Pytyssä oli pienet hinkkautumisjäljet, jotka lähti nätisti tonnisella ja sitten 2000:lla paperilla hiomalla.
Vanhassa männässä (oikealla) on tyyppivialle ominaiset skraadet, jotka hoituu uudella männällä eikä tule takas, kun tiivisteet on erilaiset.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 6
- Liittynyt: 19 Kesä 2018, 10:03
- Auto: Lincoln Mark VIII LSC 1996
Ford Pinto 1974
Jeep Grand Cherokee 2003 - Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: 4R70 lootan 1-2 accumulator piston vaihto, VB on tiellä?
Tulihan se mäntä lopulta. Tommonen satsi menee entisten tilalle.

Siellä on. Öljyt sisään ja pinnat kohdilleen. Jahka viikonlopu koittaa, niin pääsee baanalle kokeileen.

Siellä on. Öljyt sisään ja pinnat kohdilleen. Jahka viikonlopu koittaa, niin pääsee baanalle kokeileen.
