Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Elikkä olisi tarkotus rakentaa siirrettävä seosten mittaus työkalu, pohjaksi tarkoitus tulla tuollainen plx mittari
https://www.jmtuonti.fi/plx/11009-plx-m ... rilla.html
Laite olisi tarkoitus tehdä siirrettävä laite periaatteella että autoon kiinni säätelyn ajaksi/seoksen tarkistuksen ajaksi.
Tuohon pitäisi saada vissiin sellainen virtaus putki adapteri millä anturi kiinnitettäisiin pakoputkenpäähän kiinni, en vaan taas millään löydä siihen mittoja tai valmista sellaista kun on sen oikea nimi hakusessa.
Eli milläköhän nimellä sellainen löytyisi?

Montakertaa tullut netissä vastaan mutta kun tarttis löytää niin ei millään.
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Vastaan itse itselleni kun löysin sen lopulta taas.
https://www.innovatemotorsports.com/xca ... -3728.html
d-16141-2.jpg
d-16141-2.jpg (9.47 KiB) Katsottu 5720 kertaa
Tuohon joskus vaan löytänyt teko ohjeetkin mitoituksineen.
Viimeksi muokannut Kankkis, 02 Touko 2020, 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

kaara91 kirjoitti: 02 Touko 2020, 22:16 En ymmärtäny kyllä mitä tarkoitit.
Mikset laita kierretulppaaviimeisen kollektorin jälkeen.. Tai sitten pakoputkenpäähän saa tehtyä lisäpätkän, jossa toi anturi on vastaavalla kierreholkilla kiinni.
Vai tarkoitatako semmosta kuin katsastuksessa, jonka läpi virtaa osa pakokaasuista...
Tarkotus tehdä juurikin laite minkä saa pakoputken päähän kiinni ettei kaikkiin autoihin tarvitse tuon takia hitsata jokaiseen putkeen anturille kierteitä.
Tässä nyt kuitenkin omalla tallillakin 4kpl harraste autoja joidenka säätöön sitä käytettäisiin ja luulempa että kysyntää olisi naapuri talleillakin :D
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Juu, juuri editoin tuonne että joskus löytänyt teko ohjeetkin tuolle mitoituksineen mutta ei enään tule vastaan.

https://www.innovatemotorsports.com/resources/news3.php
Tuolla juttua tuosta innovaten kiinnikkeestä, eihän tuokaan nyt mahdottoman hintanen ole ja on sitten ainakin mittatarkka
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Dynoissa käytetään vastaavia kun kaasu pohjassa katti ei ehdi vaikuttaa seokseen ja jarrulla estetään kierrosten nousu liian nopeasti että iso viive ei haittaa. Muuhun en tuota käyttäisi katillisessa autossa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

No noissa vehkeissä mihkä tätä käytetään ei katteja tunneta
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Ok, viive kuitenkin kannattaa ottaa huomioon. Ruisku vai kaasari?
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Kaasari vehkeitä, lähinnä saa ajossa katsottua wot seoksia ja siirtymä alueita ym ym. Juu viivettä hieman tulee mut ihan sama kuin penkissä säätäessä anturi noin.
Näkee sillä joka tapauksessa koko kierrosalueen seokset ja siitä jo pystyy päättelemään mitä tarttee muuttaa

Ruiskuun pistäisin tuon plx:n putkeen ja tuosta kapeekaista signaali eculle jos käytössä ecu mikä kapeekaistalla mittaa, saa silti esim. Tabletille reaaliaikaisen laajakaista tiedon näkyviin
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Tuota voi sitten joskus jos haluaa niin laajentaakkin lisä moduuleilla esim. https://www.jmtuonti.fi/plx/195606-plx- ... sikko.html
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Plx mittari on muuten laadukas mutta sen oma tiedonkeruu ei toimi. Innovaten ketjutus ja tiedonkeruu toimii. Laajakaistan kapeakaistatoiminto ei vastaa oikeaa kapeakaista anturia, eli oppimistoiminto ei välttämättä toimi.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

kaara91 kirjoitti: 03 Touko 2020, 01:25 Aika helppo ja nopea normi kollektorin jälkeinenkin lambda anturi on asentaa ja irroittaa. Mullakin Foxeissa lambdan johto yltää vaihdekepin paljekumin ja rungon välistä pakoputkeen. Tosin montun tai nostimen apu on paikallaan, niin asennus on helppo. Proppu sitten lambdan paikalle kun säädöt on tehty.
Näinhän se olis jos kaikkiin säädettäviin autoihin aina tekisi antureille paikat, tarkotus kuitenkin on tehdä helposti siirrettävä mittari mihinkä autoon vaan
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Pappacosworth kirjoitti: 03 Touko 2020, 09:43 Plx mittari on muuten laadukas mutta sen oma tiedonkeruu ei toimi. Innovaten ketjutus ja tiedonkeruu toimii. Laajakaistan kapeakaistatoiminto ei vastaa oikeaa kapeakaista anturia, eli oppimistoiminto ei välttämättä toimi.
Juu, nämä oikeastaan olikin tiedossa mutta jotenkin tuo plx kuitenkin tähän ehkä sopii paremmin kun boxin voi heittää vaan takaluukkuun ja anturi pakoputkeen. Sitten vaan esim tablettiin yhteys ja eikun ajeleen.

Edit: toki olisihan tuon innovate lc-2 boxin kanssa tosiaan se etu että saisi tiedonkeruun ja ohjelman tietokoneeseen eikä pelkkää mittaria tablettiin
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Innovatella näimmä valmiskin setti olemassa
https://www.racedom.com/en/lm-2-basic-s ... eband-3837
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Mitä dataa haluat kerätä, innovatella on paljon muutakin kätevää. Ja kun kaikki laitteet saa samoilla kaapeleilla ketjuttaa. TC4 loggaa 4 pakolämpöä, SSI-4 4 kpl mitä vaan, Auxbox 5 ulkoista + 1 pakolämpö, ja muutaman sisäisen, PL-1 loggaa muistikortille, samoin Auxbox. Jos käyttää SSI-4 tai Auxbox niin ulkoisina voi käyttää halpoja antureita. Mulla on lineaarinen bensanpaineanturi, imusarjan painetunnistin, nakutustutka.
Logworks toimii windows tabletilla, niin voi tehdä vaikka muokattavan lisämittariston.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Siirrettävän lambda/afr tunnistimen rakennus

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Tuossa noita vertaillu ja tullu siihen tulokseen että plx olis helppo ratkaisu mutta sit taas innovatessa potenttiaalia laajentaa tarvittaessa ja saa jo vakiona tiedonkeruun tietokone ohjelman kautta.

Luulen että päädyn ostamaan innovaten tuotteet eli lc-2 laajakaista lambda ohjaimen ja sen kaveriksi innovaten anturin kiinnikkeen pakoputken päähän, tuolla saa jo piirrettyä koko kierrosalueen seoksen käyräksi ja analysoimaan jälkikäteen tietokoneella

Vai onko järkevää suoraan panostaa lm-2 laitteeseen mihin saa suoraan jos tarvii eri antureita/obd. Tuossa vaan jo hinta tuplaantuu ni mietityttää saako siinä rahoilleen vastinetta.

Taas voi todeta että tieto lisäs tuskaa ja rupee homma lähteen laukalle😁
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Vastaa Viestiin