Mustangiin MK8 kone

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
SCJ500
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja SCJ500 »

Aika helppo päätelmä ketju. Jalasjärven ukko kyseessä ja nimimerkki SCJ500. 215 hv vs. 280 hv, 2 venttiili vs. 4 venttiili, sohc vs. dohc, automaatti vs. manuaali. Vieläkö pitää vääntää rautalangasta? Wink Onko nimimerkillä SCJ500 jotain tekemistä sen 500 cid alakerran kanssa joka Jalasjärven Street Driversien tallilla lepäilee?
Se oli hyvin päätelty! 8)
On mulla se 500, siinä on cobran rautakannet päällä. Saatiin se kesällä kasaan ja on nyt kaverin rancheron nokalla. Ei sopinu mun -69 fastbackiin alkup. pakosarjoilla, täytyy tilata peltisarjat.
Jos kenelläkään on vielä lisää tietoa tuosta koneen vaihto operaatiosta tai on nähnyt netis puhuttavan asiasta niin kirjoitelkaa tänne.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

SCJ500 kirjoitti:Se oli hyvin päätelty! 8)
On mulla se 500, siinä on cobran rautakannet päällä. Saatiin se kesällä kasaan ja on nyt kaverin rancheron nokalla. Ei sopinu mun -69 fastbackiin alkup. pakosarjoilla, täytyy tilata peltisarjat.
Jos kenelläkään on vielä lisää tietoa tuosta koneen vaihto operaatiosta tai on nähnyt netis puhuttavan asiasta niin kirjoitelkaa tänne.
Eikös sun autossa ollut jo se 429 cj paikoillaan alumiinilevyillä kiinnitettynä kun viimeksi tallilla kävin vai onko tämä nyt joku uusi löytö? Onko tallissa kaksi '69 sporttikattoa? Minkä valmistajan peltisarjoja olet suunnitellut ja kenen kautta aiot ottaa?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
SCJ500
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja SCJ500 »

Sama auto.. myin sen 429 alakerran ja ostin 500 tilalle, ei sopinu enää ku kone tuli kummityynyillä kiinni ja vähä taaemmaksi.
Critesiltä saa sopivia pakosarjoja, varmaan Nymanin kautta tilaan.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

SCJ500 kirjoitti:Sama auto.. myin sen 429 alakerran ja ostin 500 tilalle, ei sopinu enää ku kone tuli kummityynyillä kiinni ja vähä taaemmaksi.
Critesiltä saa sopivia pakosarjoja, varmaan Nymanin kautta tilaan.
Tuliko liian jäykkä alumiinilevyillä vai miksi vaihdoit? Minne se 429cj alakerta meni - samaan talliin? Kenelle? Sami raski luopua 500:sta alakerrastaan? Täytyis oikein tulla käymään teidän tallilla joskus - harvemmin vaan on asiaa sinnepäin. FPT eli Ford Power Train valmistaa myös monenlaista satsia;

http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm

shortyt näkyi löytyvän Mustangiisi ko. pannulle.

Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
SCJ500
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja SCJ500 »

Mieli muuttui, piti saada vähä alkuperäisempi kuin se alumiinisysteemi.
429 meni Kouvolan suuntaan ilmeisesti CobraJet Rancheroon, mistä se oli lähtöisinki.
Tervetuloa käymähän tallilla!
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

SCJ500 kirjoitti:Mieli muuttui, piti saada vähä alkuperäisempi kuin se alumiinisysteemi.
429 meni Kouvolan suuntaan ilmeisesti CobraJet Rancheroon, mistä se oli lähtöisinki.
Tervetuloa käymähän tallilla!
Kiitos kiitos, pitää tulla käymään jos vaan keksisi jotain asiaa sinne päin. Onko teillä tulossa mitään tallibileitä lähitulevaisuudessa? Mites muuten tunnelrami toimi entisen koneen päällä vai pääsitkö ajamaan sillä? Kuinka iso kaasarit sulla siinä on ja mikä nokkakeppi sulla on?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
SCJ500
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja SCJ500 »

Ei oo tallibileistä viä tietoa, eiköhän sielä joskus jotaki järjestetä. :D
Aika vähä pääsin ajamaan sillä 429 ku se piti sitte jo myydä pois. 2x600 holleyt siinä oli. Nyt 500cid on 306 mek.nokka(compcams) ja se on vielä cobran valuimusarjalla, nyt on 750dp, 1050 kaasaria koitin myös. Se ei käy vielä oikein kunnolla, varmaan sähköpuolella vikaa, tarttis tehdä jotain...
Kyllä tunnelramia pitää sitte testata ku sais sen eka vähä toimimaan.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

SCJ500 kirjoitti:Ei oo tallibileistä viä tietoa, eiköhän sielä joskus jotaki järjestetä. :D
Aika vähä pääsin ajamaan sillä 429 ku se piti sitte jo myydä pois. 2x600 holleyt siinä oli. Nyt 500cid on 306 mek.nokka(compcams) ja se on vielä cobran valuimusarjalla, nyt on 750dp, 1050 kaasaria koitin myös. Se ei käy vielä oikein kunnolla, varmaan sähköpuolella vikaa, tarttis tehdä jotain...
Kyllä tunnelramia pitää sitte testata ku sais sen eka vähä toimimaan.
Tallibileet olisivat vaan hyvä syy lähteä siellä käymään... :wink: Annahan palautetta sitten siitä tunnelista jos ja kun saat sen paikalleen ja toimimaan. Jotenkin tuollainen kunnon tötterö kiinnostaisi ja varsinkin kun kuitupeitossa on reikä muutenkin... Jos sen tunnelin päätät myydä ja jos kukaan tallilta sitä ei vie välistä, niin täältä voisi löytyä kiinnostusta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
SCJ500
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja SCJ500 »

Joo selevä, pidetään mielessä.
Vastaa Viestiin