Slalom cup 2020 visiointia

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Avatar
My Little Pony
Aktiivi
Viestit: 111
Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu
Paikkakunta: Pori

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja My Little Pony »

Jee, kannatan. Lähtiskö kokeileen,hmm.
Nimim. lähtee melko hätäisesti, mutta kuski ei.
blue lady
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 23 Loka 2013, 13:35
Auto: FB 1965

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja blue lady »

Jokainenhan voi tuunata autonsa mielenkiinnon mukaan: ryllätä ja rähistä slalomissa tai sitten kupsutella kirkolla sunnuntaisin 😉. Jos oman auton suorituskyky ei miellytä niin sitten kaupoille. Kaikkia ei varmaan voi saada, mutta jos kuski ajaa vain tarpeeksi lujaa sarjassa kuin sarjassa niin voi pärjätä. Kyllä mielestäni tärkein tässä olisi huomioida vuosimallikohtaiset erot, on täysin eri ajaa esimerkiksi 60- tai 70- luvun mussella kuin 2000-luvun hienosäätöisillä. Tehdään vanhemmille mitä tahansa. Olisiko se lähimpänä tasa-arvoisuutta? En tiedä miten muutoin nuo autot voisi jaotella, kun ei tehollakaan tässä lajissa välttämättä ole merkitystä(radalla ehkä enemmän)...

Ainahan se on jännää uutena hypätä mukaan kisailemaan lajissa kuin lajissa. Eihän tässä voida olettaa että vauhtia pitäisi joidenkin hidastaa että kaikki uskaltautuu mukaan. Voihan sitä pyytää viivalla ettei omaa aikaa kelloteta, jos hitaus ahdistaa tai pelottaa 😁, ja sitten vaan naattia cruisaillen 👍.
Blue Lady
Avatar
jari
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
Paikkakunta: Tuusula/Asikkala

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja jari »

Tässä olisi nyt viritelty sääntöluonnos ihmeteltäväksi. Tsekatkaa ja kommentoikaa.

Divisioona-ajatuksista luovuttiin. Pienempää säätöä tehty yltympäriinsä ja sanamuotoja koitettu viilata selkeämmiksi. Isoin periaatteellinen muutos on yleiskilpailun pistelaskussa. Yleiskilpailu ratakaistaisiin nyt periaatteella "nopein voittaa", eikä luokkapisteiden perusteella kuten ennen. Tiimikisan pistelaskussa myös muutos: "Myös naiskuljettajien osalta tiimikilpailun pisteet lasketaan autokohtaisen luokan pisteiden mukaisesti".

---------------------

FMOC Slalom Cup 2020 säännöt

Slalom Cupin sääntöjä ylläpitää slalom-työryhmä ja ne hyväksyy FMOC:n hallitus. Sääntöjen tulkinnasta vastaa slalom-työryhmä.

1. Slalom Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.

2. Slalom cupiin voi osallistua Mustangilla tai sen kanssa samalla alustalla oleva autolla (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muulla amerikkalaisvalmisteisella takavetoisella Fordilla, Mercuryllä tai Lincolnilla, pois lukien luokitusspesiaalit. Salom Cupiin voi osallistua myös muita osin em. vaatimukset täyttävällä Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla autolla.

Slalom Cupiin voi osallistua ainoastaan polttomoottorilla varustetuilla autoilla.

3. Slalom Cupin osakilpailussa voi seuraavissa tapauksissa ajaa myös kilpailun ulkopuolella:

3.1 FMOCin jäsen voi halutessaan ajaa kohdan 2 vaatimusten mukaisella autolla myös kilpailun ulkopuolella. Tällöin ko. kuljettajan aikoja ei kirjata tulosluetteloon.

3.2 FMOCin jäsen voi ajan salliessa ja slalom-työryhmän harkinnan mukaan ajaa osakilpailun ajoharjoitteluna kilpailun ulkopuolella myös muulla kuin kohdan 2 vaatimukset täyttävällä autolla.

3.3. Cosworth & RS Club Finlandin jäsen voi ajan salliessa ja slalom-työryhmän harkinnan mukaan ajaa osakilpailun ajoharjoitteluna kilpailun ulkopuolella. Kuljettajalta peritään 20 € maksu per osakilpailu.

4. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti. Kartturin kyydissä olo on sallittu. Mikäli autosta löytyy turvavyöt, on ne oltava kiinni. Kypäräpakkoa ei ole, ellei kilpailukutsussa erikseen toisin sanota. Kypärän käyttöä kuitenkin suositellaan.

5. Slalom Cupissa ajetaan kuudesta luokkakohtaisesta mestaruudesta sekä yleiskilpailun mestaruudesta.
LK.1) 1964 - 1978 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1979 - 2004 Late stock
LK.4) 1979 - 2004 Late modified
LK.5) 2005 – 2020 Super Saloon
LK.6) Lady Cup

6. Tuloksiin lasketaan kauden osakilpailuista neljä parasta sijoitusta.

7. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään ajovirheistä kertyvät virhesekunnit: keilan kaato tai keilan siirtyminen liituneliöstä 2 sekuntia ja keilan ajo väärältä puolelta 5 sekuntia. Oikaisi radalla johtaa suorituksen hylkäämiseen.
Mikäli samassa sarjassa ajavat kuljettajat päätyvät nopeimmalla ajollaan samaan aikaan tuhannesosan tarkkuudella, ratkaistaan voittaja vertaamalla kuljettajien toiseksi nopeimpia aikoja keskenään. Näistä nopeampi aika ratkaisee voittajan.

8. Pistetys kaikissa luokissa

Sija 1.  11 pts
Sija 2.  9 pts
Sija 3.  8 pts
Sija 4.  7 pts
Sija 5.  6 pts
Sija 6.  5 pts
Sija 7.  4 pts
Sija 8.  3 pts
Sija 9.  2 pts
Sija 10, 11, 12, 13..  1 pts
Osallistumisesta osakilpailuun saa siis vähintään yhden pisteen.

9. Pisteytys yleiskilpailussa
Yleiskilpailun sijoitukset ratkaistaan aikojen perusteella, ts. osakilpailun nopein kuljettaja luokasta riippumatta saa 11 pistettä, toinen 9 pistettä jne. kohdan 7 mukaisesti.

10. Sijoitus cupissa mikäli pisteet ovat tasan
Mikäli pisteet ovat kauden päätteeksi tasan, vähemmän virhepisteitä kauden aikana saanut kuljettaja voittaa. Jos myös virhepisteet ovat tasan, ratkaisee keskinäisen paremmuuden sijoitus siinä osakilpailussa, jossa kauden aikana oli ko. luokassa eniten kuljettajia.

11. Renkaat on oltava DOT- merkityt, slickseillä ei saa ajaa. Poikkeuksena Ford Mustang Challenge- tapahtuman slalom kilpailu kevätratapäivän yhteydessä, jolloin rengastus on vapaa kaikissa luokissa!

12. Kuljettaja voi kilpailla useammassa luokassa kauden aikana mutta yhden osakilpailun aikana voi ajaa vain yhdessä luokassa virallisiin tuloksiin.

13. Lähtö- ja ajanottopisteessä toimiville tulee antaa työrauha aikojen ja virheiden merkitsemisiin. Ajettuja aikoja tai muita asioita saa tulla kyselemään toimitsijoilta ainoastaan, jos kisassa on tauko meneillään.

14. Luokkajako
Auto on automaattisesti modified-luokassa, ellei sitä katsasteta stock-luokkaan alla olevien sääntöjen mukaisesti. Takautuvasti ei pääse stock-luokkaan.

Lk.1 Early stock
Vuosimallia 1964 - 1978 oleva auto kuuluu modified-luokkaan, jos siinä on yksi seuraavista muutoksista:
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset,
B. rengaskoko suurempi kuin 235/60R15 ja vanne suurempi kuin 7" x 15",
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi,
D. etujouset ovat 620lbs tai jäykemmät,
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla,
F. ohjauksessa on quick steering kit,
G. näkyvät / piilossa olevat rungonjäykisteet tai
H. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.

Moottori ja vaihteisto ovat vapaat.

Lk.2 Early modified
Vuosimallia 1964 - 1978 olevat autot, jotka eivät kuulu luokkaan 1, muutoksista riippumatta.

Lk.3 Late stock
Vuosimallia 1979 - 2004 olevat, seuraavat vaatimukset täyttävät autot:
A. rengaskoko korkeintaan 245/45R17,
B. K-palkkiin ei ole tehty muutoksia,
C. alkuperäisen malliset tukivarret edessä ja takana,
D. ei camber/caster levyjä,
E. jarrut korkeintaan SN95 GT speksin mukaiset,
F. ei madallusjousia eikä coil-overeita,
G. ei apurunkojen yhdistäjät (tms. muutoksia) sekä
H. ei metallipuslia.

Moottori ja vaihteisto ovat vapaat.

Lk.4 Late modified
Vuosimallia 1979 - 2004 olevat autot, jotka eivät kuulu luokkaan 3, muutoksista riippumatta.

Lk.5 Super saloon
Kaikki vuosimallia 2005-2020 olevat autot, muutoksista riippumatta.


Lk.6 Lady Cup
Kaikki naiskuljettajat riippumatta autosta. Naiskuljettajat osallistuvat myös autokohtaiseen luokkaan.


Tiimikilpailu

Joukkue = tiimi koostuu kolmesta kuljettajasta joiden on oltava kerhon jäseniä ja ajettava sääntöjen mukaisella kalustolla. Jokaisen kuljettajan luokkakohtaisten yksilökilpailujen pisteet kartuttavat teamin pistesaldoa. 12 parasta sijoitusta per tiimi lasketaan mukaan loppupisteisiin. Tiimipisteet eivät vaikuta henkilökohtaisiin cup-pisteisiin. Myös naiskuljettajien osalta tiimikilpailun pisteet lasketaan autokohtaisen luokan pisteiden mukaisesti.
Tiimikilpailuun ilmoittaudutaan viimeistään ensimmäisessä Slalom Cup ajoharjoittelutapahtumassa. Tiimin jäseniä ei voi vaihtaa kesken kauden.
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja kari gt »

yksi pikku kysymys koskien polttomoottori vaatimusta , onko sillä joku perusteltu syy että mach e suljetaan pois slalom cupista .
live fast die young and have fun
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Vaikuttaa hyvältä! yksi pikkujuttu silmään tarttui, toi Cosworth & RS Club Finlandin jäsenen osallistumismaksu näyttäisi vähän sen suuruiselta että tuntuu ettei heitä haluta mukaan, heidän kerhomaksu on 25 jonka itse maksoin että pääsen heidän kaikkiin ratatapahtumiin mukaan.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
jari
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
Paikkakunta: Tuusula/Asikkala

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja jari »

kari gt kirjoitti: 30 Tammi 2020, 21:59 yksi pikku kysymys koskien polttomoottori vaatimusta , onko sillä joku perusteltu syy että mach e suljetaan pois slalom cupista .
Ai sen lisäksi että Mach E ei ole Mustang vaikka Ford niin väittääkin? No, ajattelin että antavat ensin näyttöjä kilpailun ulkopuolella ja katsotaan sen jälkeen miten niihin on viisainta suhtautua. Oma luokka vai Super Saloon.

Nelivetoisethan meillä oli rajattu säännöissä kilpailun ulkopuolelle jo ennestäänkin.
Viimeksi muokannut jari, 31 Tammi 2020, 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jari
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
Paikkakunta: Tuusula/Asikkala

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja jari »

Pappacosworth kirjoitti: 30 Tammi 2020, 22:46 Vaikuttaa hyvältä! yksi pikkujuttu silmään tarttui, toi Cosworth & RS Club Finlandin jäsenen osallistumismaksu näyttäisi vähän sen suuruiselta että tuntuu ettei heitä haluta mukaan, heidän kerhomaksu on 25 jonka itse maksoin että pääsen heidän kaikkiin ratatapahtumiin mukaan.
Tähän voivat ylemmät tahot ottaa tarvittaessa kantaa.
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja kari gt »

jari kirjoitti: 31 Tammi 2020, 08:16
kari gt kirjoitti: 30 Tammi 2020, 21:59 yksi pikku kysymys koskien polttomoottori vaatimusta , onko sillä joku perusteltu syy että mach e suljetaan pois slalom cupista .
Ai sen lisäksi että Mach E ei ole Mustang vaikka Ford niin väittääkin? No, ajattelin että antavat ensin näyttöjä kilpailun ulkopuolella ja katsotaan sen jälkeen miten niihin on viisainta suhtautua. Oma luokka vai Super Saloon.

Nelivetoisethan meillä oli rajattu säännöissä kilpailun ulkopuolelle jo ennestäänkin.
Käsittääkseni kaikki mallit ei ole nelivetosia ja kyllä tuo näyttäisi Mustang olevan niiden tietojen pohjalta mitä tuossa katselin .
live fast die young and have fun
Avatar
JarLau
Aktiivi
Viestit: 94
Liittynyt: 17 Elo 2017, 09:01
Auto: Ford Mustang HT ´72
Ford Mondeo 2.0L ECOBOOST ´12
Paikkakunta: HML

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja JarLau »

kari gt kirjoitti: 31 Tammi 2020, 09:09
jari kirjoitti: 31 Tammi 2020, 08:16
kari gt kirjoitti: 30 Tammi 2020, 21:59 yksi pikku kysymys koskien polttomoottori vaatimusta , onko sillä joku perusteltu syy että mach e suljetaan pois slalom cupista .
Ai sen lisäksi että Mach E ei ole Mustang vaikka Ford niin väittääkin? No, ajattelin että antavat ensin näyttöjä kilpailun ulkopuolella ja katsotaan sen jälkeen miten niihin on viisainta suhtautua. Oma luokka vai Super Saloon.

Nelivetoisethan meillä oli rajattu säännöissä kilpailun ulkopuolelle jo ennestäänkin.
Käsittääkseni kaikki mallit ei ole nelivetosia ja kyllä tuo näyttäisi Mustang olevan niiden tietojen pohjalta mitä tuossa katselin .
Oma luokka sähköautoille. Eihän formuloissakaan ole sekaisin molempia vaan molemmille on oma sarjansa/luokkansa, vai onko jotain virallisia autokilpailuja jossa olisi molempia sekaisin?.
1972 Ford Mustang HT

Tunteella perse edellä puuhun ja korkealle...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Komppaan JarLauta. Ehdottomasti oma luokka!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja kari gt »

Hmm no oma luokka varmaan hyvä mutta aikas vakavaa(ahdas mieleistä) touhua jos ei mahdu muiden sekaan ?
live fast die young and have fun
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Noooo... Ahdasmieliseksi mua ei ole ennen sanottukkaan :devilhehe: :devilhehe: :devilhehe: Voihan sen tohon 5-luokkaan, mun puolesta lisätä, tuntuu vaan et olis aika kaukana esim. 2005 kutoskoneisesta. Noin "uutta" Mustangia mulla tuskin tulee koskaaan olemaan, liiiian kalliita...
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
My Little Pony
Aktiivi
Viestit: 111
Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu
Paikkakunta: Pori

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja My Little Pony »

Mach E on kuin sähkösirkkeli; pitää ääntä ja toimii, mutta, mutta...
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

kari gt kirjoitti: 31 Tammi 2020, 12:38 Hmm no oma luokka varmaan hyvä mutta aikas vakavaa(ahdas mieleistä) touhua jos ei mahdu muiden sekaan ?
Saattaa mennä vuosia ennenkuin sähkö "mustangeja" viivalle tulee.
Vaan koskas CYRri nähdään tositoimissa radalla ja slalomissa 😳?
Slalomsäännöthän määrittelee järjestävä ryhmä/kerhon johtoryhmä.
Ja jos jollain lennokkaita uusia ideoita niin ovat varmaan vapaaehtoisia
tulevaksi slalomvastaavaksi (?) Vai mitä?

T. Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

"
Lk.1 Early stock
Vuosimallia 1964 - 1978 oleva auto kuuluu modified-luokkaan, jos siinä on yksi seuraavista muutoksista:
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset,
B. rengaskoko suurempi kuin 235/60R15 ja vanne suurempi kuin 7" x 15",
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi,
D. etujouset ovat 620lbs tai jäykemmät,
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla,
F. ohjauksessa on quick steering kit,
G. näkyvät / piilossa olevat rungonjäykisteet tai
H. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.

Moottori ja vaihteisto ovat vapaat.

Lk.2 Early modified
Vuosimallia 1964 - 1978 olevat autot, jotka eivät kuulu luokkaan 1, muutoksista riippumatta."

Huomiona että kaikki 74-78 ovat varustettu hammastanko-ohjauksella.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Vastaa Viestiin