Slalom cup 2020 visiointia
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- jari
- Addikti
- Viestit: 372
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
- Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
- Paikkakunta: Tuusula/Asikkala
Slalom cup 2020 visiointia
Mitä olette mieltä, olisiko slalom-cupille paikallaan tehdä jonkin sortin faceliftiä? Erinäisissä yhteyksissä käytyjen ja kuultujen keskusteluiden pohjalta vaikuttaisi siltä, että olisi. Nyt kun viime kesän palkinnot on jaettu ja ensi kesään on vielä aikaa, olisi hyvä hetki visioida.
Haasteena on tietysti se, että näkemykset ja odotukset on eri ihmisillä hyvin erilaisia. Toisille slalom on keino vauhdinjanon ja/tai kilpailuvietin tyydyttämiseen. Toisille se on enempi pelkkää hauskanpitoa. Joku ehkä haluaa haastaa enemmän itseään kuin kilpakumppaneita. Ja joillekin slalom saattaa olla jotain mystistä, mitä voisi kenties joskus kokeilla, jos kehtaisi. Voisin kuitenkin olettaa että kaikille asiasta ylipäätään kiinnostuneille on yhteistä se toive, että slalom ei kutistuisi pelkäksi muutamien hardcoreharrastajien temmellyskentäksi. Silloin se kuihtuu pois kokonaan. Toivottavasti näin ei käy, koska meitä on monta sellaista, joille slalom on kesän suola ja olennainen osa sitä, mitä kerhon puitteissa ylipäätään touhutaan. Joku jopa totesi, että slalom on suurin syy miksi ylipäätään kerhoon kannattaa kuulua.
Meni vähän paatoksen puolelle, sorry... Mutta joka tapauksessa: pistäkää ideoita ja toiveita siitä miltä haluaisitte slalom-cupin tulevaisuudessa näyttävän. Kaikkia ei ehkä voida toteuttaa, mutta kaikki otetaan kiitollisuudella vastaan ja huomioidaan.
Keskustelun pohjaksi:
- millä konsteilla saataisiin lisää porukkaa mukaan?
- miten saataisiin tarjottua jokaiselle jotain: kilpailua, hupia ja uutta kokemusta?
- miten kilpailuhenkisille mahdollisimman reilut säännöt ja mielekäs kilpailu eri luokkien sisällä?
- ja edelliseen liittyen, onko luokkajakoa tarpeen kehittää nykyisestä?
- miten vähemmän kilpailuhenkisille hupia ja hauskuutta ilman hammasten kiristelyä?
- miten aloittelijoille mahdollisimman matala kynnys tulla mukaan?
- miten parhaiten toteutetaan sukupuolien välinen tasa-arvo?
Haasteena on tietysti se, että näkemykset ja odotukset on eri ihmisillä hyvin erilaisia. Toisille slalom on keino vauhdinjanon ja/tai kilpailuvietin tyydyttämiseen. Toisille se on enempi pelkkää hauskanpitoa. Joku ehkä haluaa haastaa enemmän itseään kuin kilpakumppaneita. Ja joillekin slalom saattaa olla jotain mystistä, mitä voisi kenties joskus kokeilla, jos kehtaisi. Voisin kuitenkin olettaa että kaikille asiasta ylipäätään kiinnostuneille on yhteistä se toive, että slalom ei kutistuisi pelkäksi muutamien hardcoreharrastajien temmellyskentäksi. Silloin se kuihtuu pois kokonaan. Toivottavasti näin ei käy, koska meitä on monta sellaista, joille slalom on kesän suola ja olennainen osa sitä, mitä kerhon puitteissa ylipäätään touhutaan. Joku jopa totesi, että slalom on suurin syy miksi ylipäätään kerhoon kannattaa kuulua.
Meni vähän paatoksen puolelle, sorry... Mutta joka tapauksessa: pistäkää ideoita ja toiveita siitä miltä haluaisitte slalom-cupin tulevaisuudessa näyttävän. Kaikkia ei ehkä voida toteuttaa, mutta kaikki otetaan kiitollisuudella vastaan ja huomioidaan.
Keskustelun pohjaksi:
- millä konsteilla saataisiin lisää porukkaa mukaan?
- miten saataisiin tarjottua jokaiselle jotain: kilpailua, hupia ja uutta kokemusta?
- miten kilpailuhenkisille mahdollisimman reilut säännöt ja mielekäs kilpailu eri luokkien sisällä?
- ja edelliseen liittyen, onko luokkajakoa tarpeen kehittää nykyisestä?
- miten vähemmän kilpailuhenkisille hupia ja hauskuutta ilman hammasten kiristelyä?
- miten aloittelijoille mahdollisimman matala kynnys tulla mukaan?
- miten parhaiten toteutetaan sukupuolien välinen tasa-arvo?
- jari
- Addikti
- Viestit: 372
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
- Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
- Paikkakunta: Tuusula/Asikkala
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Heitänpä itse keskustelun avaukseksi yhden radikaalin ideanpoikasen mutusteltavaksi: mitäpä jos nykyisen, auton vuosimalliin ja virityksiin perustuvan luokkajaon sijaan siirryttäisiinkin futiksen tyylisiin sarjatasoihin? Ykkösdivisioona, kakkosdivisioona jne. tai miten sitten haluttaisiinkaan nimetä. Ja kuten futiksessa, vuoden päätteeksi parhaat nousee ylemmälle sarjaportaalle ja viimeiset putoaa alemmas.
Kuningasajatuksena tässä tietysti olisi, että kunkin divisioonan sisällä kilpailu olisi mahdollisimman mielekästä. Nopeimmat kuskit kilpailisivat keskenään auton vuosimallista riippumatta, keskikasti keskenään jne. Systeemi olisi nykyistä luokkajakoa yksinkertaisempi, sarjatasoja ei tarvittaisi yhtä montaa kuin nyt on luokkia.
Pakettiin voisi tarvittaessa lisätä myös ”kuntosarjan”, jossa osallistujia ei välttämättä laiteta missään vaiheessa paremmuusjärjestykseen. Ja jos joku niin haluaa, niin aikaa ei edes julkisteta kenellekään muulle kuin kuskille itselleen. No, tämän toki voisi toteuttaa myös nykyisen luokkajaon yhteyteen.
Haasteena tietysti se, että kuka ensimmäisenä vuonna aloittaa milläkin sarjatasolla. Yksi vaihtoehto on, että kukin saa itse päättää. Mutta kenties lisäksi tarvitaan juryn harkintaa, jottei kukaan ei pääsisi varman voiton toivossa livahtamaan kovin paljoa liian alhaiselle sarjatasolle.
Kuningasajatuksena tässä tietysti olisi, että kunkin divisioonan sisällä kilpailu olisi mahdollisimman mielekästä. Nopeimmat kuskit kilpailisivat keskenään auton vuosimallista riippumatta, keskikasti keskenään jne. Systeemi olisi nykyistä luokkajakoa yksinkertaisempi, sarjatasoja ei tarvittaisi yhtä montaa kuin nyt on luokkia.
Pakettiin voisi tarvittaessa lisätä myös ”kuntosarjan”, jossa osallistujia ei välttämättä laiteta missään vaiheessa paremmuusjärjestykseen. Ja jos joku niin haluaa, niin aikaa ei edes julkisteta kenellekään muulle kuin kuskille itselleen. No, tämän toki voisi toteuttaa myös nykyisen luokkajaon yhteyteen.
Haasteena tietysti se, että kuka ensimmäisenä vuonna aloittaa milläkin sarjatasolla. Yksi vaihtoehto on, että kukin saa itse päättää. Mutta kenties lisäksi tarvitaan juryn harkintaa, jottei kukaan ei pääsisi varman voiton toivossa livahtamaan kovin paljoa liian alhaiselle sarjatasolle.
- musseGT
- Addikti
- Viestit: 346
- Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
- Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Itse olen suhteellisen tyytyväinen nykyiseen syateemiin poislukien tiimi ja yleiskilpailun osalta pitäisi naiset ja miehet olla "samalla viivalla" tai "tasa-arvossa" miesten kanssa tai pistelaskenta järkeistää tasavertaisempaan suuntaan? Nykyisin yleiskilpailun ja tiimikisan voittoon pääsee helpommin jos on nainen nykyisten lady cup piste-edun varjolla. Toki yleisesti ottaen miehet ovat naisia taitavampia tai nopeampia kuin miehet. Ehkä viime vuosina tasoero toki tasaantunut jonkin verran.
Koska viimeksi mies on voittanut yleiskilpailun?
Tiimikisassa naisen ollessa joukkueessa mukana tiimi on hyötynyt huomattavasti nykyisten sääntöjen takia.
Toivoisin enemmän naiskuskeja mukaan nyt muutama uusi on tullutkin ja hyvä hyvä
ilmeisesti naistiimikin tulee ensikaudella ekaa kertaa? 
Pitääkö ladycup säilyttää? Kaikki ajaisivat "tasavertaisina" miesten kanssa omissa luokissaan?
Luokkajaoista: Voisiko luokat olla vuosikymmenten mukaan esim. 60 luku, 70 luku, 80 luku, 90 luku, 2000 luku? Löytyykö riittävästi ja tasaisesti näin jaoteltuna autoja mukaan? 2000 luvun luokkasta tulisi keties liian suuri...??
Koska viimeksi mies on voittanut yleiskilpailun?
Tiimikisassa naisen ollessa joukkueessa mukana tiimi on hyötynyt huomattavasti nykyisten sääntöjen takia.
Toivoisin enemmän naiskuskeja mukaan nyt muutama uusi on tullutkin ja hyvä hyvä
Pitääkö ladycup säilyttää? Kaikki ajaisivat "tasavertaisina" miesten kanssa omissa luokissaan?
Luokkajaoista: Voisiko luokat olla vuosikymmenten mukaan esim. 60 luku, 70 luku, 80 luku, 90 luku, 2000 luku? Löytyykö riittävästi ja tasaisesti näin jaoteltuna autoja mukaan? 2000 luvun luokkasta tulisi keties liian suuri...??
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Tai esim. 60 luku, 70 luku, 80 luku, 90 luku, 2000 luku, 2010 luku, 2020 luku.... jne. Tai mallisarja jakoa. Edelleen kuitenkin kannatan jokaisessa luokassa stock ja modified jakoa.
Joskus on tuntunut hieman haastavalta ajaa 65:lla 2015 autoa vastaan. Tosin voihan tuon 65:n päivittää aina uutta mallisarjaa vastaavaksi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:29
- Auto: Mustang 4.0 2005
- Paikkakunta: Nummela
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Taitaa tolle lady luokalle olla käyttöä ens vuonna josko kaikki suunnitelmat toteutuu, ehkä niitä joukkueitakin saattaa jokunen tulle lisää.
Toi divarikisa vois tuoda järkee tohon hommaan, siinä olis omasta kehittymisestä hyötyäkin.
Ja ihan yhtä vaikeeta se taitaa olla pärjääminen -15 mallisella jos vastassa on -65, olettaisin että johtuu jostain muusta kun vuosimallista
Toi divarikisa vois tuoda järkee tohon hommaan, siinä olis omasta kehittymisestä hyötyäkin.
Ja ihan yhtä vaikeeta se taitaa olla pärjääminen -15 mallisella jos vastassa on -65, olettaisin että johtuu jostain muusta kun vuosimallista
- aSSe
- Aktiivi
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01 Heinä 2014, 21:51
- Auto: - 08 Mustang GT Edelbrock Supercharged
- 17 Mustang GT - Paikkakunta: Tuusula
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Hyvä avaus Siltalalta, Super-Liiga , 1.divisioona ja 2.divisioona. Samassa yhteydessä näkisin myös nimenvaihdoksen Slalom Cupista Autocross Cupiin.
"Ford Mustang Autocross Super Cup 2020" kuulostaa ja näyttää jo makealta
Ihan kuin Ford Mustang autona itsessään, Amerikan herkkua koko rahan edestä.
Nimenvaihdoksella saataisiin eroa mm. Autoliiton alaiseen Auto Slalom Cupiin. Ja ajetaanhan vähintään 2/5 osakilpailua moottoriradalla, jolloin meno on vähintään Autocross -tyyppistä ja lähempänä rajoitettua rata-ajoa.
Pistelasku tulisi varmaan myös kokonaisuutenaan selkeämmäksi ja tasa-arvoisemmaksi vrt.nykyinen malli.
En tiedä miten saataisiin aina 100% varmasti selville onko auto orkkis vai modifioitu, aina sitä ei varmaan kuskikaan tiedä. Siksikin tuo uusi systeemi
(Esimerkiksi nimillä :Super, 1.-Div ja 2.Div) olisi selkeämpi.
Useimmiten syheröradalla uudemmat ovat etulyöntiasemassa, tiedä sitten mitä early-porukat tykkää yhteisestä sarjasta.
"Ford Mustang Autocross Super Cup 2020" kuulostaa ja näyttää jo makealta


Nimenvaihdoksella saataisiin eroa mm. Autoliiton alaiseen Auto Slalom Cupiin. Ja ajetaanhan vähintään 2/5 osakilpailua moottoriradalla, jolloin meno on vähintään Autocross -tyyppistä ja lähempänä rajoitettua rata-ajoa.
Pistelasku tulisi varmaan myös kokonaisuutenaan selkeämmäksi ja tasa-arvoisemmaksi vrt.nykyinen malli.
En tiedä miten saataisiin aina 100% varmasti selville onko auto orkkis vai modifioitu, aina sitä ei varmaan kuskikaan tiedä. Siksikin tuo uusi systeemi
(Esimerkiksi nimillä :Super, 1.-Div ja 2.Div) olisi selkeämpi.
Useimmiten syheröradalla uudemmat ovat etulyöntiasemassa, tiedä sitten mitä early-porukat tykkää yhteisestä sarjasta.
Jari Asell Rayden Racing #14
_______________________
"08 Mustang GT Supercharged
"17 Mustang GT
_______________________
"Fuel For Life"
http://www.facebook.com/raydenracing/
_______________________
"08 Mustang GT Supercharged
"17 Mustang GT
_______________________
"Fuel For Life"
http://www.facebook.com/raydenracing/
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Sohastaan ny....
Ladykupin voisi säilyttää, mutta tiimi-, yhteiskisa-, yms.. pisteisiin, lasketaan pisteet niinkuin muillekin. Pannut merkille, että "kohtuullistakaan" ladykuskia, on miehen tällä hetkellä, kokonaiskisassa, lähes mahdoton voittaa. Ei sillä, että se mun suorituksilla sijoitusta nostaisi, mutta lady-sarjassa pärjäisin kohtuullisesti
. Molemmissa luokkajakosysteemeissä on puolensa, mutta montaa oikeeta 64-72 Mustangia ei ylemmässä divarissa tultaisi näkemään (liekö tarkoitushakuista?
). Syheröisissä radoissa kun vanhus ei vaan taitu, niinko nuoret. Tasoitus sekunnit iän mukaan?? 1s/vuosikyymmen
Ratojen selkeydellä voisi muutaman osallistujan saada lisää, kun keilameri ei pelota lähteä sekoilemaan
.
.....emmä tiärä, keksikää viisaammat!
Ladykupin voisi säilyttää, mutta tiimi-, yhteiskisa-, yms.. pisteisiin, lasketaan pisteet niinkuin muillekin. Pannut merkille, että "kohtuullistakaan" ladykuskia, on miehen tällä hetkellä, kokonaiskisassa, lähes mahdoton voittaa. Ei sillä, että se mun suorituksilla sijoitusta nostaisi, mutta lady-sarjassa pärjäisin kohtuullisesti







Ratojen selkeydellä voisi muutaman osallistujan saada lisää, kun keilameri ei pelota lähteä sekoilemaan


.....emmä tiärä, keksikää viisaammat!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Addikti
- Viestit: 259
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
- Auto: Mustang Gt -95
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Itsellä aika ollut kortilla ja ehkä ensi kesänä olis aikaa ja resursseja päästä mukaan. Toi divari homma olis hieno systeemi, mitä enemmän luokkia niin sitä sekavampaa eikä kauhean mielenkiintoista. Mentäis kaikki kilpaa mutta silti mestaruussarja/divarit olis omilla pistetaulukoilla. Hauskintahan on vertailu autojen välillä ja itse ajaminen vai tekeekö tätä joku menestyksen takia?
Re: Slalom cup 2020 visiointia
+1 ladypisteiden osalta per MusseGT & Homer. Tasa-arvo kohdalleen.
Toinen kehitettävä asia; osallistujaa ei rankaista sen takia, että muut ei osallistu. Eikös osallistumisesta pitäisi palkita?
Toinen kehitettävä asia; osallistujaa ei rankaista sen takia, että muut ei osallistu. Eikös osallistumisesta pitäisi palkita?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Edelleen tarjoa vuosikymmen sarjaa. Ihan sillä perustella, että jopa Mustangit ovat muuttuneet ja kehittyneet parempaan suuntaan ajettavuudeltaan myös, niin kuin muutkin auto reilun viidenkymmenen vuoden saatossa.
- Korirakenteet / alustarakenteet
- ABS jarrut
- Luistonestot
- Tehostettu- ja nopea ohjaus
- Ajovakavuus laite
- Moottorinohjaus järjestelmät
- Ajotila ohjelmointi
ym.
Tuosta voisi ajatella joitakin hyvitys aikoja, jos kyseisiä avustamia ei autosta löydy.
Jonkun verran voitaisiin myös tutustua autojen kääntösäteisiin, ettei tulisi liian tiukkoja ratoja noille ison kääntösäteen omaaville vanhoille autoille.
Toisaalta yleiskilpailun voisi jättää pois, olisi vain luokka voittajat.
https://www.scca.com/pages/what-is-autocross
https://talkcarswell.com/best-tires/autocross/
- Korirakenteet / alustarakenteet
- ABS jarrut
- Luistonestot
- Tehostettu- ja nopea ohjaus
- Ajovakavuus laite
- Moottorinohjaus järjestelmät
- Ajotila ohjelmointi
ym.
Tuosta voisi ajatella joitakin hyvitys aikoja, jos kyseisiä avustamia ei autosta löydy.
Jonkun verran voitaisiin myös tutustua autojen kääntösäteisiin, ettei tulisi liian tiukkoja ratoja noille ison kääntösäteen omaaville vanhoille autoille.
Toisaalta yleiskilpailun voisi jättää pois, olisi vain luokka voittajat.
https://www.scca.com/pages/what-is-autocross
https://talkcarswell.com/best-tires/autocross/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Ehdottomasti myös minun puolesta. Vaikutus muiden luokkien pisteisiin on otettava huomioon.
-
- Aktiivi
- Viestit: 131
- Liittynyt: 15 Maalis 2016, 11:37
- Auto: Mustang -66 HT, 331 + 4R70W
FOX -80 (ikuisuus)projekti
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Moi,
minunkin mielipide, nykyinen luokittelu silleen hyvä että jakautuu ikäluokittain (ihan selkee), ja siis olen tahän tilanteeseen tyytyväinen.
LadyCup jatkaa, mutta on siis naisten yleiskilpailu
.
LadyCup pisteitä ei tulisi huomioida yleiskilpailussa eikä TeamCup pisteissä, vaan sinne lasketaan pisteet luokkien mukaan. Olisi tasarvoista naistenkin kesken. Nyt esim. samat pisteet eri luokissa ajaneille tulee pisteet isoillakin eroilla LadyCupin puolelta
.
Uusia kuskeja tuskin millään luokkauudistuksella saadaan houkuteltua, ei olisi omaan osallistumiseen vaikuttanut.
Mahdollisuus ajaa ilman ajanottoa, kokeneempia kartturiksi (juu, olen vapaaehtoinen
), kokeneempien kytiin (juu, minun kyytiin pääsee joka uskaltaa
), aloittelijoille ylimääräinen harjoittelukierros/ohjattu autolla tutustuminen. Mainostusta, jokainen tahollaan ja kerholehdessä. Tässä jotain mitä mieleen tulee.
Ja ens kesänä ajan, oli säännöt ja luokat mitkä tahansa
#130
minunkin mielipide, nykyinen luokittelu silleen hyvä että jakautuu ikäluokittain (ihan selkee), ja siis olen tahän tilanteeseen tyytyväinen.
LadyCup jatkaa, mutta on siis naisten yleiskilpailu

LadyCup pisteitä ei tulisi huomioida yleiskilpailussa eikä TeamCup pisteissä, vaan sinne lasketaan pisteet luokkien mukaan. Olisi tasarvoista naistenkin kesken. Nyt esim. samat pisteet eri luokissa ajaneille tulee pisteet isoillakin eroilla LadyCupin puolelta

Uusia kuskeja tuskin millään luokkauudistuksella saadaan houkuteltua, ei olisi omaan osallistumiseen vaikuttanut.
Mahdollisuus ajaa ilman ajanottoa, kokeneempia kartturiksi (juu, olen vapaaehtoinen


Ja ens kesänä ajan, oli säännöt ja luokat mitkä tahansa

#130
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Syyskokouksessa katselin palkintojen jakoa ja samat tyypit kävi pokkaamassa pokaaleja useista sarjoista, sillä yhdellä ajolla osallistui useampaan luokkaan. Olisko mitään ideaa siinä että pitäisi päättää ensimmäisen ajon yhteydessä että mitä luokkaa ajaa? Eli osallistuisi vain yhteen luokkaan, eikä niin kuin nyt jos naisena lähtee ajamaan niin osallistuu esim kolmeen luokkaan + yleiskisaan yhdellä ajolla.
Mun mielestä ladys cup on sen takia hyvä olla olemassa että sielä voisi ajelle ei niin verenmaku suussa. Enemmänkin osallistumisen ilosta ja halusta oppia ajamaan omalla autollaan hyvin. Itse kun on tuolla orkkiksella "valtamerilaivalla" osallistunu kisoiihin niin ei sillä ole mitään mahdollisuuksia pärjätä missään yleiskilpailussa rikkomatta autoa, vaan sitä tekee vaan siitä ajamisen ilosta.
Iteltäni on nyt pari kesää jäänyt ajamatta kokonaan kun tuntuu että homma on menny niiiin paljon kilpailuhenkisemmäksi ettei ole enää kiva lähteä ajamaan huvin vuoksi. Ja muutamalta muultakin "pussihousu" auton omistajalta olen kuullut ettei ole enää kiva mennä ajamaan kun on noita uusia jotka ajaa niin pirun kovaa, ettei pärjää millään.
Tässä mun mietteitä
Merja
Mun mielestä ladys cup on sen takia hyvä olla olemassa että sielä voisi ajelle ei niin verenmaku suussa. Enemmänkin osallistumisen ilosta ja halusta oppia ajamaan omalla autollaan hyvin. Itse kun on tuolla orkkiksella "valtamerilaivalla" osallistunu kisoiihin niin ei sillä ole mitään mahdollisuuksia pärjätä missään yleiskilpailussa rikkomatta autoa, vaan sitä tekee vaan siitä ajamisen ilosta.
Iteltäni on nyt pari kesää jäänyt ajamatta kokonaan kun tuntuu että homma on menny niiiin paljon kilpailuhenkisemmäksi ettei ole enää kiva lähteä ajamaan huvin vuoksi. Ja muutamalta muultakin "pussihousu" auton omistajalta olen kuullut ettei ole enää kiva mennä ajamaan kun on noita uusia jotka ajaa niin pirun kovaa, ettei pärjää millään.
Tässä mun mietteitä
Merja
- musseGT
- Addikti
- Viestit: 346
- Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
- Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Slalom cup 2020 visiointia
Kannatetaan. Kuski ajaa kauden alusta samassa luokassa koko kauden.MUS-71 kirjoitti: ↑12 Joulu 2019, 08:32 Syyskokouksessa katselin palkintojen jakoa ja samat tyypit kävi pokkaamassa pokaaleja useista sarjoista, sillä yhdellä ajolla osallistui useampaan luokkaan. Olisko mitään ideaa siinä että pitäisi päättää ensimmäisen ajon yhteydessä että mitä luokkaa ajaa? Eli osallistuisi vain yhteen luokkaan, eikä niin kuin nyt jos naisena lähtee ajamaan niin osallistuu esim kolmeen luokkaan + yleiskisaan yhdellä ajolla.
Mun mielestä ladys cup on sen takia hyvä olla olemassa että sielä voisi ajelle ei niin verenmaku suussa. Enemmänkin osallistumisen ilosta ja halusta oppia ajamaan omalla autollaan hyvin. Itse kun on tuolla orkkiksella "valtamerilaivalla" osallistunu kisoiihin niin ei sillä ole mitään mahdollisuuksia pärjätä missään yleiskilpailussa rikkomatta autoa, vaan sitä tekee vaan siitä ajamisen ilosta.
Iteltäni on nyt pari kesää jäänyt ajamatta kokonaan kun tuntuu että homma on menny niiiin paljon kilpailuhenkisemmäksi ettei ole enää kiva lähteä ajamaan huvin vuoksi. Ja muutamalta muultakin "pussihousu" auton omistajalta olen kuullut ettei ole enää kiva mennä ajamaan kun on noita uusia jotka ajaa niin pirun kovaa, ettei pärjää millään.
Tässä mun mietteitä
Merja
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Slalom cup 2020 visiointia



Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey