Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Meinasin vaan että onko mitenkään mahollista vaihtaa -65 kutos koneiseen foxin 4-pulttinen akselisto????????? sais vaan vähän lisää vanne mahdollisuuksia....? kun tuolla myyntipalstalla on tarpeet myytävänä.... laatikkonakin kun jo on T-5...
Kuutoskoneisen 65-Mustangin pulttijako on 4x4.5" (114,3 mm) ja foxissa 4x4,25" (108mm) eli mielestäni ei ole järkeä, kun pitäisi olla sitten joko edessäkin toiset Foxista otetut jarrut tai 2 erilaista vararengasta mukana ajossa. Mutta onhan noita kaikenlaisia nähty (edessä Ford 5x5" ja takana 5x4.5" jarrut ja vanteet), ja 65-2HT:ssa (alunperin 200 cid) edessä 289 ja V8:n jarrut, mutta taka-akseli sitten entinen 4-pulttinen !
8.8 perä on aika leveä. Vaatii vanteilta eri offsettia. Jos kyse on jostain rallitouhusta, niin sitten siinä on järkeä. 8.8 on aika kestävä ja kevyempi kuin 9 tuumainen. Siviiliajoon miedolla V8:lla turhan paljon työtä, ennemmin vaikka Hiacen viisipulttinen perä, sama pulttijako kuin Fordissa ja suunnilleen oikean levyinen. Välitykset vaan ovat aika tiuhat. Jos V8 on mieto ja auto cruising-käytössä ilman kuminpolttotarpeita, niin se kutosenkin perä kestää.
Onhan noita konversioita jenkeissä tehty myös siten, että on laitettu foxin McPhersonit myös eteen.
Mutta pelkkien vannevaihtoehtojen takia kuulostaa aika työläältä hommalta, mutta onhan sitä hullumpaakin tehty.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 12 Syys 2005, 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Arto65FB kirjoitti:
Onhan noita konversioita jenkeissä tehty myös siten, että on laitettu foxin McPhersonit myös eteen.
ja erillisripustettu akseli taakse...
ja cammeri keulille....
T65 väliin...
jne.
Kaikki on mahdolista jos mielenkiintoa, taitoa ja rahaa riittää.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Foxin etupään istuttaminen earlyyn on käsitääkseni kokeiltu myös Suomessa, viimeisin kommentti muistaakseni oli että kyllähän se sinne menee. Ko. herra voi kommentoida ihan itse...
Jos vannevaihtoehtoja halajaa niin oisko ihan hullu ajatus tehdä/teettää vetareiden ja etunapojen laippoihin alkup. pultinreikien väliin toinen pulttijako, joihin löisi pinnapultit? Sama tietysti tulisi jarrurumpuihin. Esim. foxin 4x108 tai muu mihin löytyy vanteita pilvin pimein...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****