Olisko ihan mahdotonta?...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Olisko ihan mahdotonta?...

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Meinasin vaan että onko mitenkään mahollista vaihtaa -65 kutos koneiseen foxin 4-pulttinen akselisto????????? sais vaan vähän lisää vanne mahdollisuuksia....? kun tuolla myyntipalstalla on tarpeet myytävänä.... :twisted: laatikkonakin kun jo on T-5... :twisted: :twisted: :twisted:
KUKA V*TUN TUNING?!
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Kuutoskoneisen 65-Mustangin pulttijako on 4x4.5" (114,3 mm) ja foxissa 4x4,25" (108mm) eli mielestäni ei ole järkeä, kun pitäisi olla sitten joko edessäkin toiset Foxista otetut jarrut tai 2 erilaista vararengasta mukana ajossa. Mutta onhan noita kaikenlaisia nähty (edessä Ford 5x5" ja takana 5x4.5" jarrut ja vanteet), ja 65-2HT:ssa (alunperin 200 cid) edessä 289 ja V8:n jarrut, mutta taka-akseli sitten entinen 4-pulttinen !
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Helpommalla pääset V8:n akselistomuutoksilla.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

8.8 perä on aika leveä. Vaatii vanteilta eri offsettia. Jos kyse on jostain rallitouhusta, niin sitten siinä on järkeä. 8.8 on aika kestävä ja kevyempi kuin 9 tuumainen. Siviiliajoon miedolla V8:lla turhan paljon työtä, ennemmin vaikka Hiacen viisipulttinen perä, sama pulttijako kuin Fordissa ja suunnilleen oikean levyinen. Välitykset vaan ovat aika tiuhat. Jos V8 on mieto ja auto cruising-käytössä ilman kuminpolttotarpeita, niin se kutosenkin perä kestää.

Onhan noita konversioita jenkeissä tehty myös siten, että on laitettu foxin McPhersonit myös eteen.

Mutta pelkkien vannevaihtoehtojen takia kuulostaa aika työläältä hommalta, mutta onhan sitä hullumpaakin tehty.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 12 Syys 2005, 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Arto65FB kirjoitti: Onhan noita konversioita jenkeissä tehty myös siten, että on laitettu foxin McPhersonit myös eteen.
ja erillisripustettu akseli taakse...
ja cammeri keulille....
T65 väliin...
jne.
Kaikki on mahdolista jos mielenkiintoa, taitoa ja rahaa riittää.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Foxin etupään istuttaminen earlyyn on käsitääkseni kokeiltu myös Suomessa, viimeisin kommentti muistaakseni oli että kyllähän se sinne menee. Ko. herra voi kommentoida ihan itse...

Jos vannevaihtoehtoja halajaa niin oisko ihan hullu ajatus tehdä/teettää vetareiden ja etunapojen laippoihin alkup. pultinreikien väliin toinen pulttijako, joihin löisi pinnapultit? Sama tietysti tulisi jarrurumpuihin. Esim. foxin 4x108 tai muu mihin löytyy vanteita pilvin pimein...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Vastaa Viestiin