Efin tilalle kaasari?
Re: Efin tilalle kaasari?
Mainiot väännöt sun koneessa. Sehän on hyvä jos pelkät tiivisteet antautuu.
Kun mainitsin hyvän kaasuunvastaavuuden, tarkoitin tällä lähinnä rullakoneen herkkyyttä jota kaasari ei ollut ainakaan tässä tapauksessa huonontanut.
Kiitos ECU lisäselvennyksestä. Mä puhun kaverille tosta hommasta, jos se innostuu, udellaan sitte niitä mahdollisia apuja.
Mulla on vasta 30 vuotta tätä foordihommaa takana, mutta paljon ois voinu siinäkin ajassa säästää, jos ois kaikki menny kerralla maaliin.
Välillä varmaan turhauttaa joo, kun joutuu mitä ihmeellisimmistä asioista tuntemattomien kanssa vääntämään... Kyllä mäki mietin ,et miks aloin tässäkin osallistumaan keskusteluun, mut taas on tullu jotain opittuakin. Mainittakoon, että mun kännykällä ei voi kun soitella ja vastaanottaa sekä lähettää tekstiviestejä.
----------------------
Palatakseni edes jotenkin alkup. aiheeseen, kaivoin pari katsastus lappua esiin.
Noista HC arvoista seuraavaa:
351w, e7 kannet, Comp XE 256 nokka. Hc 273 ppm
427w AFR 185 kannet, Comp custom XE 284. Hc 352 ppm
Molemmissa Holleyt.
Eli tällä perusteella ois toivoa noiden arvojen osalta, mikäli raja on 600.
Kun mainitsin hyvän kaasuunvastaavuuden, tarkoitin tällä lähinnä rullakoneen herkkyyttä jota kaasari ei ollut ainakaan tässä tapauksessa huonontanut.
Kiitos ECU lisäselvennyksestä. Mä puhun kaverille tosta hommasta, jos se innostuu, udellaan sitte niitä mahdollisia apuja.
Mulla on vasta 30 vuotta tätä foordihommaa takana, mutta paljon ois voinu siinäkin ajassa säästää, jos ois kaikki menny kerralla maaliin.
Välillä varmaan turhauttaa joo, kun joutuu mitä ihmeellisimmistä asioista tuntemattomien kanssa vääntämään... Kyllä mäki mietin ,et miks aloin tässäkin osallistumaan keskusteluun, mut taas on tullu jotain opittuakin. Mainittakoon, että mun kännykällä ei voi kun soitella ja vastaanottaa sekä lähettää tekstiviestejä.
----------------------
Palatakseni edes jotenkin alkup. aiheeseen, kaivoin pari katsastus lappua esiin.
Noista HC arvoista seuraavaa:
351w, e7 kannet, Comp XE 256 nokka. Hc 273 ppm
427w AFR 185 kannet, Comp custom XE 284. Hc 352 ppm
Molemmissa Holleyt.
Eli tällä perusteella ois toivoa noiden arvojen osalta, mikäli raja on 600.
-
- Hiljaisempi
- Auto: Ford mustang 1988
Hieman silmään pisti tuo efin ihanuus ylempänä kohdassa "tästä syystä auto käyttäytyy joka päivä eri tavalla". Että sellainen junanvessa. Olisikohan tuo vertaus junanvessasta sittenkin sopivampi wanhalle kaasarille?. Yritän laittaa linkin juttuun mistä tämä kaasari idea lähti. https://www.google.com/url?sa=t&source= ... Um&cf=1
Piti mainita tosta XE 284 nokasta, että otin siihen tulevaa ruiskumuutosta varten joko 112 tai 114 astetta haritusta (en nyt muista ulkoa), Sen takia noi Hc-arvot on noin alhaiset.
Nyt kun vielä muistelin asiaa, niin sehän olikin niin, että tohon uuteen nokkaan tuli kaikki arvot custom-orderina. Pohjana käytettiin 284 nokkaa, joka tossa ennen oli. Perus XE 284 nokalla HC oli noin 900 jollain leimalla, minkä paperin löysin.
-
- Hiljaisempi
No pikku taukojen jälkeen projekti etenee. Tps ja veden lämpö-anturi on vielä irti, siis anturit on töpselissä. Pari kertaa annoin bensapumpun surahtaa ja käänsin avainta sytkä n. Kohdallaan ja ihme ja kumma sehän lähti paremmin käymään kuin sillä vanhalla ruisku hässäkällä minun aikana koskaan. No eihän tuo vielä paljon kerro. Pitää katsoa ennakot kierroksilla jne. Niin kerron sitten miten se kulkupuoli. Jos ja kun kelit sallii kokeilla noilla kesärenkailla..
-
- Hiljaisempi
No niin, auto leimattu päästöineen päivineen. Kulkupuoli parantunut ja nätillä ajolla kulutuskin pienentynyt. Nämä siis perstuntumalla ja täytyy ottaa huomioon ettei se vanha ruisku toiminut kunnolla.