Classic mustang kiinan IFS
Classic mustang kiinan IFS
Aikomuksena tilata tuollainen Ebay kiinan IFS kit. Millaisia kokemuksia noista on. Onko joltain saatavilla mitoitusohjeita näissä kun ei ohjeita mukaan tule. Mitenkä nuo on katsastettu suomessa?
Re: Classic mustang kiinan IFS
Olisko jotain linkkiä tms. kun tuosta kysymyksestä voi arvata, mitä silumiinikasasta on kyse?
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Classic mustang kiinan IFS
Saako kysyä miksi?
mitä tällä tavoitellaan?
mitä tällä tavoitellaan?
Re: Classic mustang kiinan IFS
Toi muistuttaa aika paljon noita Heidt's:n perinteisiä Mustang II akselistoja... Usparts myy niitä jos haluaa niille jonkun ns. tuoteturvan ja niihin on olemassa asennusohjeet: https://www.heidts.com/wp-content/uploa ... 20-E-K.pdf
Eli jos paketti on aivan p***ana niin sen voi jättää tiskille
ja pyytää uuden eikä tarvii itse ihmetellä et miten saa ehjät tavarat tilalle.
Ja ennen ku tilaat mitään niin käy noiden papereiden kanssa konttorilla kysymässä. Siis jollain sellasella konttorilla missä saa myös asiakaspalvelua eikä pelkkää halvinta hintaa ja kylmää kahvia.
Ja sit tohon miks: Jos voi virittää niin sit pitää tehdä niin
Eli jos haluaa tilaa konehuoneeseen ja alusta vaatis vähän kaikkien osien uusimista, niinku mulla oli aikoinaan, niin toi tuli jopa vähän halvemmaks.
Eli jos paketti on aivan p***ana niin sen voi jättää tiskille

Ja ennen ku tilaat mitään niin käy noiden papereiden kanssa konttorilla kysymässä. Siis jollain sellasella konttorilla missä saa myös asiakaspalvelua eikä pelkkää halvinta hintaa ja kylmää kahvia.
Ja sit tohon miks: Jos voi virittää niin sit pitää tehdä niin

Eli jos haluaa tilaa konehuoneeseen ja alusta vaatis vähän kaikkien osien uusimista, niinku mulla oli aikoinaan, niin toi tuli jopa vähän halvemmaks.
Re: Classic mustang kiinan IFS
Itse vierastan tuota mustang 2 keulaa. Syy, kwulan paino kohdistuu jousta/iskaria pitkin alatukivarteen. Tukivarren toisespääs alapallo, jota auton massa pyrkii painaa kupista irti. Nähty liikaa noit irronneita palloja esim. Mersu, toyota...
http://www.mustangandfords.com/parts/mu ... suspension
Tää olis mielenkiintonen, mcpherssonin tolppa ja uus spindle, hinta vaa aika kova
http://www.mustangandfords.com/parts/mu ... suspension
Tää olis mielenkiintonen, mcpherssonin tolppa ja uus spindle, hinta vaa aika kova
Re: Classic mustang kiinan IFS
Joo eihän toi Mustang II akseliston mikään täydellinen ratkaisu kaikkeen oo mut niinku aina, pitää valita viat mitkä hyväksyy. Ja mä epäilen et noilla mersuilla ja toyotilla mistä pallot pomppii kupeista on ajettu aika paljon enemmän ku keskiverto harrastaja ajaa 10 vuodessa.
Tohon GPS:n pakettiin ei tainnu kuulua hammastanko, alatukivarsi eikä reaktiotanko?
Sitä reaktiotankoa vierastan vähintään yhtä paljon ku noita palloniveliä... tosin viimeisin alapallo mikä hajos oli mcphessonin alla. Se oli ihan tiukka mut auto oli seissy jonkin aikaa ja ruoste pullautti sen pallon kupistansa pois. Auto oli 120 tkm ajettu fiesta.
Mut tässä vaiheessa on vielä hyvä vertailla vaihtoehtoja
Tohon GPS:n pakettiin ei tainnu kuulua hammastanko, alatukivarsi eikä reaktiotanko?
Sitä reaktiotankoa vierastan vähintään yhtä paljon ku noita palloniveliä... tosin viimeisin alapallo mikä hajos oli mcphessonin alla. Se oli ihan tiukka mut auto oli seissy jonkin aikaa ja ruoste pullautti sen pallon kupistansa pois. Auto oli 120 tkm ajettu fiesta.
Mut tässä vaiheessa on vielä hyvä vertailla vaihtoehtoja

Re: Classic mustang kiinan IFS
Moron! Mulla olis nyt yksi ongelma tullut eteen ja kyseisen etupään kanssa. Mustangi ei ole vielä ollut Suomen rekisterissä ja jenkeissä Joe on väsännyt etupään.Pitäisi löytää paperi jossa olisi tekniset tiedot/lujuuslaskenta minkä voisi katsastuksessa näyttää tarkastajalle. Pystyykö joku jelppimään asiassa?
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Classic mustang kiinan IFS
Onko jo hylätty siitä?
Jos ei, niin minä veisin vaan amerikasta tulleen auton ylpeänä katsastukseen, enkä puhuisi mitään.
Mielellään sellaiseen paikkaan, jossa on ymmärrystä harrastusvehkeille.
Jos ei, niin minä veisin vaan amerikasta tulleen auton ylpeänä katsastukseen, enkä puhuisi mitään.
Mielellään sellaiseen paikkaan, jossa on ymmärrystä harrastusvehkeille.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Classic mustang kiinan IFS


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Classic mustang kiinan IFS
Pakko kyllä sanoo että itselläni on käynyt sama asia mielessä Katsastukselle ei ole vielä kiire 

Re: Classic mustang kiinan IFS
Onko tuohon katsastukseen/muutoskatsastukseen kellään tietoa? Saako noihin katsastajalle pätevät asiakirjat jostakin, haaveissa coyote tai ls moottori ja kyllähän se tuon mustang 2 etupään vaatisi. Mielellään tekisi samalla kertaa muiden peltihommien kanssa, nuo putkitukivarret varmasti ottaa silmään katsastajalla
Saa laittaa myös yksityisviestillä tietoa jolla on. Kiitos

Saa laittaa myös yksityisviestillä tietoa jolla on. Kiitos
Re: Classic mustang kiinan IFS
Sama homma täällä paperia etupäähän etsinnässä
Re: Classic mustang kiinan IFS
Ihan en noviisina pysy perässä mistä keskustelette mutta oma -65 meni viime maanantaina rekiströintikatsastuksesta läpi jenkkipapereilla ilman mutinoita. Eikä edes ollut harrastajaystävällinen toimisto.
Päätöksessään viittasivat Traficomin ohjeen liitteeseen 1 (ilmeisesti kohta I) eli autoni hyväksyttiin saatesanoilla ”liitteen 1 mukaan hyväksytty poikkeusajoneuvo” - lukee rekisteriotteessa. En nyt satavarma ole mutta oma käsitykseni on, että autoja ei syynätä niin tarkkaan kun ennen jos kyseistä autoa on valmistettu suurina sarjoina esim. jenkkimarkkinoille niin se riittäisi hyväksyntään yksittäistapauksissa.
https://www.traficom.fi/sites/default/f ... ääräys.pdf
Noh, tämä on tosiaan tällainen noviisin näkemys ja voi olla, että tiedätte nämä asiat paljon minua paremmin.
Tomo
Päätöksessään viittasivat Traficomin ohjeen liitteeseen 1 (ilmeisesti kohta I) eli autoni hyväksyttiin saatesanoilla ”liitteen 1 mukaan hyväksytty poikkeusajoneuvo” - lukee rekisteriotteessa. En nyt satavarma ole mutta oma käsitykseni on, että autoja ei syynätä niin tarkkaan kun ennen jos kyseistä autoa on valmistettu suurina sarjoina esim. jenkkimarkkinoille niin se riittäisi hyväksyntään yksittäistapauksissa.
https://www.traficom.fi/sites/default/f ... ääräys.pdf
Noh, tämä on tosiaan tällainen noviisin näkemys ja voi olla, että tiedätte nämä asiat paljon minua paremmin.
Tomo