351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 22
- Liittynyt: 28 Heinä 2019, 23:26
- Auto: Ford mustang 1969 sportroof
351w, fmx ja 9" lukko
351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä
Eli hommasin tollasen -69 mustangin ja nyt aika paljon asioita mitä tullut vastaan ja kiitos vastauksista etukäteen.
Tuo vaihteiston vaihteideidenvaihdot ihmetyttää.. vaihtaa satunnaisesti liian helposti pienempää pykälää, ja kunnolla runtatessa ei vaihda kolmoselle ellen nosta kaasua. Voimaventtiili väärän kokonen?
Perästä tullut öljyä reippaasti pihalle (ristikon kohdalta) voiko vuotaa pinjonin ja yoken kiinnitys pultista vaikka stefa olisi ehjä, kun perän ja yoken sauma ihan kuiva..?
Miten alkaisi selvittämään mistä moottorin melko suuri huohotus johtuu?
Tuo vaihteiston vaihteideidenvaihdot ihmetyttää.. vaihtaa satunnaisesti liian helposti pienempää pykälää, ja kunnolla runtatessa ei vaihda kolmoselle ellen nosta kaasua. Voimaventtiili väärän kokonen?
Perästä tullut öljyä reippaasti pihalle (ristikon kohdalta) voiko vuotaa pinjonin ja yoken kiinnitys pultista vaikka stefa olisi ehjä, kun perän ja yoken sauma ihan kuiva..?
Miten alkaisi selvittämään mistä moottorin melko suuri huohotus johtuu?
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä
Onnittelut hankinnasta ja hauskaa harrastepöhinää talliin.Terpatin kirjoitti: ↑06 Loka 2019, 20:21 Eli hommasin tollasen -69 mustangin ja nyt aika paljon asioita mitä tullut vastaan ja kiitos vastauksista etukäteen.
Tuo vaihteiston vaihteideidenvaihdot ihmetyttää.. vaihtaa satunnaisesti liian helposti pienempää pykälää, ja kunnolla runtatessa ei vaihda kolmoselle ellen nosta kaasua. Voimaventtiili väärän kokonen?
Perästä tullut öljyä reippaasti pihalle (ristikon kohdalta) voiko vuotaa pinjonin ja yoken kiinnitys pultista vaikka stefa olisi ehjä, kun perän ja yoken sauma ihan kuiva..?
Miten alkaisi selvittämään mistä moottorin melko suuri huohotus johtuu?
Kannattaa kahlata foorumia nyt jonkin aikaa. Sitten yksi helppo tapa koostaa oman auton juttuja on avata projektiketju jäsenalueelle.
Nyt sinulla on minusta kaksi mahdollisuutta edetä - laita kaikki heti kuntoon tai pikku hiljaa yksi asia aina kerrallaan. Edellinen johtaa helposti telakkakesiin (ei pääse ajamaan kesällä).
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 22
- Liittynyt: 28 Heinä 2019, 23:26
- Auto: Ford mustang 1969 sportroof
351w, fmx ja 9" lukko
Re: 351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä
Muutin tuosta nyt sen huohotuksen alkuperäiseksi eli ilmanputsarikoteloon.. jos vaikka tekisi sen verran alipainetta, että pysyisi moottori öljyt sisällä. Pitää joskus rengastaa tuo.
Vaihteiston alipainekelloa en ole vielä ehtinyt tutkia, mutta eikö fmx laatikossa ole myös säädettävä? Jos sitä nyt eka koittasin.. jos tohon jotain ohjetta että saisi vaihtoa isommalle aikaistettua?
Vaihteiston alipainekelloa en ole vielä ehtinyt tutkia, mutta eikö fmx laatikossa ole myös säädettävä? Jos sitä nyt eka koittasin.. jos tohon jotain ohjetta että saisi vaihtoa isommalle aikaistettua?
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä
Jos on samanlainen kuin C4ssä, letku irti ja pienellä meisselillä letkun paikasta kokeilemaan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 22
- Liittynyt: 28 Heinä 2019, 23:26
- Auto: Ford mustang 1969 sportroof
351w, fmx ja 9" lukko
Re: 351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä
Tuon fmx 2-3 vaihdon kansss olen nyt paininut ja kahlannu koko netin läpi. Monella näyttää olevan sama ongelma muttei oikeen ratkaisus mistä johtuu.
Kuvernöörin siitä tarkistin. Sitä tossa testaillessa myös käsin vaihtaen kunnolla runtatessa miettii todella kauan 2-3 vaihtoa. Transgo shiftkittiäkin jo harkittin. Voiskohan se nyt vaan olla niin että joku venttiili takertelee?
eli kierrokset karkaa vaan mahdottomiin kiihdyttäessä kakkosvaihteella. Normaali ajolla vaihtaa normaalisti.
Kuvernöörin siitä tarkistin. Sitä tossa testaillessa myös käsin vaihtaen kunnolla runtatessa miettii todella kauan 2-3 vaihtoa. Transgo shiftkittiäkin jo harkittin. Voiskohan se nyt vaan olla niin että joku venttiili takertelee?