351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Terpatin
Hiljaisempi
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 23:26
Auto: Ford mustang 1969 sportroof
351w, fmx ja 9" lukko

351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Terpatin »

Eli hommasin tollasen -69 mustangin ja nyt aika paljon asioita mitä tullut vastaan ja kiitos vastauksista etukäteen.

Tuo vaihteiston vaihteideidenvaihdot ihmetyttää.. vaihtaa satunnaisesti liian helposti pienempää pykälää, ja kunnolla runtatessa ei vaihda kolmoselle ellen nosta kaasua. Voimaventtiili väärän kokonen?

Perästä tullut öljyä reippaasti pihalle (ristikon kohdalta) voiko vuotaa pinjonin ja yoken kiinnitys pultista vaikka stefa olisi ehjä, kun perän ja yoken sauma ihan kuiva..?

Miten alkaisi selvittämään mistä moottorin melko suuri huohotus johtuu?
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja starsky »

Terpatin kirjoitti: 06 Loka 2019, 20:21 Eli hommasin tollasen -69 mustangin ja nyt aika paljon asioita mitä tullut vastaan ja kiitos vastauksista etukäteen.

Tuo vaihteiston vaihteideidenvaihdot ihmetyttää.. vaihtaa satunnaisesti liian helposti pienempää pykälää, ja kunnolla runtatessa ei vaihda kolmoselle ellen nosta kaasua. Voimaventtiili väärän kokonen?

Perästä tullut öljyä reippaasti pihalle (ristikon kohdalta) voiko vuotaa pinjonin ja yoken kiinnitys pultista vaikka stefa olisi ehjä, kun perän ja yoken sauma ihan kuiva..?

Miten alkaisi selvittämään mistä moottorin melko suuri huohotus johtuu?
Onnittelut hankinnasta ja hauskaa harrastepöhinää talliin.

Kannattaa kahlata foorumia nyt jonkin aikaa. Sitten yksi helppo tapa koostaa oman auton juttuja on avata projektiketju jäsenalueelle.

Nyt sinulla on minusta kaksi mahdollisuutta edetä - laita kaikki heti kuntoon tai pikku hiljaa yksi asia aina kerrallaan. Edellinen johtaa helposti telakkakesiin (ei pääse ajamaan kesällä).
Terpatin
Hiljaisempi
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 23:26
Auto: Ford mustang 1969 sportroof
351w, fmx ja 9" lukko

Re: 351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Terpatin »

Muutin tuosta nyt sen huohotuksen alkuperäiseksi eli ilmanputsarikoteloon.. jos vaikka tekisi sen verran alipainetta, että pysyisi moottori öljyt sisällä. Pitää joskus rengastaa tuo.

Vaihteiston alipainekelloa en ole vielä ehtinyt tutkia, mutta eikö fmx laatikossa ole myös säädettävä? Jos sitä nyt eka koittasin.. jos tohon jotain ohjetta että saisi vaihtoa isommalle aikaistettua?
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Jos on samanlainen kuin C4ssä, letku irti ja pienellä meisselillä letkun paikasta kokeilemaan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Terpatin
Hiljaisempi
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Heinä 2019, 23:26
Auto: Ford mustang 1969 sportroof
351w, fmx ja 9" lukko

Re: 351w + fmx ihmettelyä ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Terpatin »

Tuon fmx 2-3 vaihdon kansss olen nyt paininut ja kahlannu koko netin läpi. Monella näyttää olevan sama ongelma muttei oikeen ratkaisus mistä johtuu.
Kuvernöörin siitä tarkistin. Sitä tossa testaillessa myös käsin vaihtaen kunnolla runtatessa miettii todella kauan 2-3 vaihtoa. Transgo shiftkittiäkin jo harkittin. Voiskohan se nyt vaan olla niin että joku venttiili takertelee? 🤔eli kierrokset karkaa vaan mahdottomiin kiihdyttäessä kakkosvaihteella. Normaali ajolla vaihtaa normaalisti.
Vastaa Viestiin