ahdin
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 05 Touko 2018, 14:27
- Paikkakunta: Kittilä
Re: ahdin
Meinasitko rekisteröidä ahtimella?
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 05 Touko 2018, 14:27
- Paikkakunta: Kittilä
Re: ahdin
Eli meinasitko tulevaisuudessa muutoskatsastaa ahtimelle vai ottaa joka kerta irti ahtimen ennen katsastusta? Joillekin katsastusmiehille voi riittää että pelkästään remmi on irti, joillekin taas ei eli pitää ruuvata pois koko ahdin jos meinaa saada leimattua. Muutoskatsastus onnistuu, mutta on monenlaisia kiemuroita. Ensinnäkin sarjan olisi suotavaa olla "50 state legal" joka tarkoittaa sitä että se on amerikassa päästömittauksissa hyväksytty. Lienee kaikista helpoin sarja saada muutoskatsastettua. Suomessakin nämä VTT mittaukset onnistuu, mutta maksaa hunajaa. Jos meinaat johonkin toiseen, valmiiksi ahdettuun mustangiin verrata niin sinulla täytyy olla laput verrokki ajoneuvon täydellisistä tiedoista ja omasi täytyy vastata tätä kaikin puolin, esim jarrut alusta ja mahdolliset vahvikkeet. Huomioi myös vuoden vaihteessa muuttuvat lakipykälät joiden mukaan ahdin on automaattisesti 30% tehonlisäys ja maksimi tehon mitä saa virittää autoon on mallisarjan tehokkaimmasta 20% lisää. En tiedä mikä käy 2005 vuonna mallisarjan tehokkaimmaksi verrokkina. GT500 vahvikkeet tuli vasta vuonna 2007 kaikkiin mustangin runkoihin joten en ole varma kelpaako sekään. Olen uusi mustangin omistaja ja aiempi tietämys on vähäistä, joten joku toinen voisi valaista myös minua hieman. Mutta tässä lähinnä oma tietämys ahtimen asennuksesta joka pitäisi olla suht ajan tasalla, sillä näistä asioita katsastusmiehen kanssa juuri keskusteltiin oman projektin osalta. Päädyin lopulta ostamaan valmiiksi ahtimelle katsastetun auton, kun olisi tullut kalliiksi kaikkinensa tämä projekti.
- aSSe
- Aktiivi
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01 Heinä 2014, 21:51
- Auto: - 08 Mustang GT Edelbrock Supercharged
- 17 Mustang GT - Paikkakunta: Tuusula
Re: ahdin
Moro!
Tässä lyhykäisesti oma projekti 2016-2018.
- Auto Mustang GT premium 2008, manual
- Ahdin Edelbrock E-Force Stage 1
Ahdinpaketin mukana tuli kattava manuaali asentamisesta kuvineen, lisäksi mukana CARB-todistus 50-state legal. (California Air Resource Board)
Autoon olin jo tehnyt valmiiksi aika lailla muutoksia:
- GT500 Brembo 14" jarrusarja
- upgraded alatukivarret (ja myös siirtosarjat mutta sillä ei tässä vaikutusta), kallistuksen vakaajat, jouset, iskunvaimentajat, tässä 2008 oli jo vakiona K-brace tuki, sekä hyvä määrä jäykempiä puslia. Sekä joitain muita mm.strut tower brace, bumb-steer kit, säädettävät koiranluut, säädettävä panhard-tanko, säädettävät camber-caster plates jne.
- Dynolappuja oli kaksi eri paikoista, joista reilu katsastusmies valitsi pienemmän teholukeman
Rek.otteessa lukee nyt näin:
Ajoneuvoon asennettu vaatimustenmukaisuuden täyttymiseksi GT500-mallia vastaavat takapitkittäistukivarret, etualapallonivelet ja tukivarren puslat, etujarrut 14" levyillä.
Vaihdettujen osien määrä (pvm.xx.xx2018) yhteensä 6%
Katsastuksen huomautukset
Ahtopaine 0,345 bar.
Polttoaineen suihkutuslaitteiston merkki: Edelbrock ja malli: 1580
Moottorin suurin teho todettu mittaamalla.
Moottorin alkuperäinen teho 224 kW.
tv Asse
Tässä lyhykäisesti oma projekti 2016-2018.
- Auto Mustang GT premium 2008, manual
- Ahdin Edelbrock E-Force Stage 1
Ahdinpaketin mukana tuli kattava manuaali asentamisesta kuvineen, lisäksi mukana CARB-todistus 50-state legal. (California Air Resource Board)
Autoon olin jo tehnyt valmiiksi aika lailla muutoksia:
- GT500 Brembo 14" jarrusarja
- upgraded alatukivarret (ja myös siirtosarjat mutta sillä ei tässä vaikutusta), kallistuksen vakaajat, jouset, iskunvaimentajat, tässä 2008 oli jo vakiona K-brace tuki, sekä hyvä määrä jäykempiä puslia. Sekä joitain muita mm.strut tower brace, bumb-steer kit, säädettävät koiranluut, säädettävä panhard-tanko, säädettävät camber-caster plates jne.
- Dynolappuja oli kaksi eri paikoista, joista reilu katsastusmies valitsi pienemmän teholukeman
Rek.otteessa lukee nyt näin:
Ajoneuvoon asennettu vaatimustenmukaisuuden täyttymiseksi GT500-mallia vastaavat takapitkittäistukivarret, etualapallonivelet ja tukivarren puslat, etujarrut 14" levyillä.
Vaihdettujen osien määrä (pvm.xx.xx2018) yhteensä 6%
Katsastuksen huomautukset
Ahtopaine 0,345 bar.
Polttoaineen suihkutuslaitteiston merkki: Edelbrock ja malli: 1580
Moottorin suurin teho todettu mittaamalla.
Moottorin alkuperäinen teho 224 kW.
tv Asse
Jari Asell Rayden Racing #14
_______________________
"08 Mustang GT Supercharged
"17 Mustang GT
_______________________
"Fuel For Life"
http://www.facebook.com/raydenracing/
_______________________
"08 Mustang GT Supercharged
"17 Mustang GT
_______________________
"Fuel For Life"
http://www.facebook.com/raydenracing/
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 05 Touko 2018, 14:27
- Paikkakunta: Kittilä
Re: ahdin
Carb legal kitti kun kyseessä niin sieltä tulee sarjan matkassa kapulaan valmiiksi ladattuna päästömittauksesta läpi menevä ohjelma. Kapula kiinni autoon ja uusi ohjelma syötetään moottoriin. Ei tarvitse kummempia säätöjä itse tehdä/teettää.
Re: ahdin
Vakio S197 kone kestää takapyörältä mitattuna n 480hp. Siinä alkaa olemaan katto. Turvallisena pidän 450hp max. Konetehoissa tuo 480hp takapyöriltä luokkaa 530 - 550hp. No, tämä ikuisuus kysymys, paljonko voimansiirron tehohäviö, mutta siksi takapyöräteho. Jos takapyöräteho luokkaa 500hp, niin silloin aletaan olemaan jo riskirajoilla. "Järkevää" ajoa ehkä vielä kestää, mutta jatkuva rääkkäämisen ylärajoilla voi jo koetella onnea. Nämä lukemat väittäisin olevan aika lähellä totuutta. Kierrättäminen yli 6500 ei missään nimessä kannata. Ehkä tuossa jopa itse laskisin hiukan rajaa. Laillisilla nokilla huipputeho kuitenkin tulee n 5800, eli turha kierrättää kovin korkealle. Itse ainakin yritän vältellä kierrättämistä yli 6000. Vakio kytkin tietysti antautuu jossain vaiheessa ahdin käytössä, eli siihen kannattaa varautua. Itsellä kone kestänyt todella hyvin. Nyt ajettu jo n 60 -70 tkm ilman mitään ongelmia tuohon liittyen.
Re: ahdin
Onko gt500 alustan erot kaikkinensa nuo jotka ylempänä luettelit? Osaatko sanoa mikä on englanniksi tuo takapitkittäistukivarsi?aSSe kirjoitti: ↑27 Loka 2019, 15:18 Moro!
Tässä lyhykäisesti oma projekti 2016-2018.
- Auto Mustang GT premium 2008, manual
- Ahdin Edelbrock E-Force Stage 1
Ahdinpaketin mukana tuli kattava manuaali asentamisesta kuvineen, lisäksi mukana CARB-todistus 50-state legal. (California Air Resource Board)
Autoon olin jo tehnyt valmiiksi aika lailla muutoksia:
- GT500 Brembo 14" jarrusarja
- upgraded alatukivarret (ja myös siirtosarjat mutta sillä ei tässä vaikutusta), kallistuksen vakaajat, jouset, iskunvaimentajat, tässä 2008 oli jo vakiona K-brace tuki, sekä hyvä määrä jäykempiä puslia. Sekä joitain muita mm.strut tower brace, bumb-steer kit, säädettävät koiranluut, säädettävä panhard-tanko, säädettävät camber-caster plates jne.
- Dynolappuja oli kaksi eri paikoista, joista reilu katsastusmies valitsi pienemmän teholukeman
Rek.otteessa lukee nyt näin:
Ajoneuvoon asennettu vaatimustenmukaisuuden täyttymiseksi GT500-mallia vastaavat takapitkittäistukivarret, etualapallonivelet ja tukivarren puslat, etujarrut 14" levyillä.
Vaihdettujen osien määrä (pvm.xx.xx2018) yhteensä 6%
Katsastuksen huomautukset
Ahtopaine 0,345 bar.
Polttoaineen suihkutuslaitteiston merkki: Edelbrock ja malli: 1580
Moottorin suurin teho todettu mittaamalla.
Moottorin alkuperäinen teho 224 kW.
tv Asse

- aSSe
- Aktiivi
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01 Heinä 2014, 21:51
- Auto: - 08 Mustang GT Edelbrock Supercharged
- 17 Mustang GT - Paikkakunta: Tuusula
Re: ahdin
Pahoittelut pitkä hiljaisuus,
ohessa linkki videoon, joka selittää max hp / torq limits 3V Mustang moottorissa.Eli vääntö, Nm rajoittaa orkkis alakertaa.
Joku kysyi taka-alatukivarsista, englanniksi rear lower control arms.
Hyvää kesää kaikille!
ohessa linkki videoon, joka selittää max hp / torq limits 3V Mustang moottorissa.Eli vääntö, Nm rajoittaa orkkis alakertaa.
Joku kysyi taka-alatukivarsista, englanniksi rear lower control arms.
Hyvää kesää kaikille!
Jari Asell Rayden Racing #14
_______________________
"08 Mustang GT Supercharged
"17 Mustang GT
_______________________
"Fuel For Life"
http://www.facebook.com/raydenracing/
_______________________
"08 Mustang GT Supercharged
"17 Mustang GT
_______________________
"Fuel For Life"
http://www.facebook.com/raydenracing/