männänrenkaiden asennus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
mea-69
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 07:52
Paikkakunta: tuusula

männänrenkaiden asennus

Viesti Kirjoittaja mea-69 »

eli mussen 289 cid koneen männänrenkaiden paikalleen laitto ,lähinnä öljyrenkaat ,kun siinä keskiosassa on renkaan päissä sellaiset varmaankin muovia olevat päät ,Kuuluuko ne ottaa pois asennuksen yhteydessä ??ja eikös kaksi ylintä renkasta ole samanlaiset ja onko niillä väliä kummin päin ne laittaa toiselle puolelle rengasta on merkitty piste eli tuleeko se ylös vai alas päin ??
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: männänrenkaiden asennus

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

öljyrenkaan spicerin muovi osat voit jättää paikoilleen, tulevat vastakkain.
oljyrenkailla ei ole väliä "kumminpäin" mutta spaicerin katkosta noin 1" öljyrenkaiden katko kohta kahtapuolta samalle puolelle mäntää.
puristus renkaissa yleensä dot-piste merkki ylöspäin ja top rengas ylimpään ja second alempaan uraan . ei mielellään sekoiteta niiden paikkoja!
ja ne 90 astetta toisiin nähden niiden katkot.
Yleensä männänrenkaiden pakkauksessa on muut ohjeet mukana!!
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: männänrenkaiden asennus

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Muista tarkastaa päittäis välys...
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Scat männänrenkaat ?

Viesti Kirjoittaja starsky »

wimbledon kirjoitti: 10 Maalis 2019, 20:07 lisäksi vielä 8kpl renkaita. Ja näiden pussissa luki R-02. Mitähän nämä on ?
Onko kyseessä stroukkisetti?

Lienevät em. siinä tapauksessa tukirenkaat noiden öljyrenkaiden alle (jos männäntappi "avaa" alapuolelta öljyrengasuran). kts. tämä viesti.
Avatar
Fake
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
Auto: 1994 Mustang gt convertible
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mazan 94 avo

Viesti Kirjoittaja Fake »

Itellä semmosia huomioita ton puristimen käyttöön, että ne klemmarit niin alas kun saa, reunat pitää olla tasan dekkiä vasten ja jollain esim. puulla painaa sitä puristinta lohkoa vasten, ettei ne renkaat hyppää sieltä välistä ja napakat kopautukset, niin menee.
SN95 - SBF 363
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Mazan 94 avo

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Se porauksen kokoinen asennus holkki ei ole kallis, ja ihan leikkiä sen jälkeen asennus. Mä olen sorvannut itselle aina uuden koon kun olen tarvinnut.
https://store.vacmotorsports.com/arp--- ... p1626.aspx
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Mazan 94 avo

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »





Nuo asennus työkalut ei maksa paljoa verrattuna siiheen mitä on tekemässä, mutta huonoilla työkaluilla voi saada paljon tuhoa aikaiseksi.
Tärkeintä on, että asennus tehdään huolella, ilman mitään kiirettä ja erittäin puhtaasti.

Tuo KD piston installatio tool on myös ihan toimiva.
Liitteet
s-l1600.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fake
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
Auto: 1994 Mustang gt convertible
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mazan 94 avo

Viesti Kirjoittaja Fake »

kaara91 kirjoitti: 06 Syys 2019, 20:51 Ensimmäinen rengas pois nojauspuolelta ja 45 astetta tapista, toinen vastakkaiselle puolelle. Öljyrenkaisiin katkokset myös 180 asteen päähän toisistaan..
Tohonkin kai eri valmistajilla eri jutut.

Esim. Mahlen suositus
Liitteet
2F3A1FC5-6DF9-43AA-9147-9C3826ED3C7B.png
SN95 - SBF 363
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Mazan 94 avo

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Aina männän renkaiden mukana tulee asennusohje niin katkosrajoista kuin asennus tavasta. Lienee helpoin seurata noita mukana tulevia ohjeita.

Netistä voi vielä tarkastaa eri männänrengas valmistajien asennus ohjeet.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
matti.salo
Aktiivi
Viestit: 122
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 14:01
Auto: Mustang -69 coupe, -94 AVO

Re: Mazan 94 avo

Viesti Kirjoittaja matti.salo »

Kiitos neuvoista. Eiköhän noille renkaille jotkut suunnat löyty.

ICON:in omassa ohjeessa ei ole noillerenkaille mitään suuntaa: Männän ohjeet

Huomenna olisi tarjoitus heitellä männät paikalleen ja varmistella välykset ennen tahnan kanssa kasailua. sitten pääsee loppumosan kimppuun.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Mazan 94 avo

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Mazan 94 avo

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

kaara91 kirjoitti: 09 Syys 2019, 17:06 Nyt herää vaan enää kysymys.. miksi näissä on eroja..
Osassa ohjeita kielletään ylimmän renkaan katkoksen laitto painepuolelle ja näissä jenkki kaseissa kuitenkin tehdään toisen ohjeen mukaan väärin.
Oon tehnyt noiden ohjeiden mukaan. Ohivuotoja on mitattu niin uutena kuin usean kisakauden jälkeen, tiiviinä ovat pysyneet, ohivuodot ovat olleet alle 4%, eikä oleellista huhotamista ole ilmennyt. Voihan noissa kokeilla jotakin muuta, mutta jälkeenpäin muuttaminen on aika hankalaa. Joka tapauksessa männänrenkaat liikkuu ajanmittaan suuntaa jos toiseenkin. Oon pannut merkille kuitenkin, ettei kovin paljoa.

Tuossa vielä yhden mäntä valmistajan ohjeet.

Install the rings on the pistons with a commercial ring installer to prevent damage to the rings. Place the end gaps at 90 to 180 degree intervals. It is best to place the top end gaps toward the torquing side of the piston.

http://www.venolia.com/technical.html#instructions
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: männänrenkaiden asennus

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Joskus tuli oikein merkattua renkaiden paikat ennen asennusta sylinteriin?
Liitteet
P1030298.JPG
P1030291.JPG
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin