Clevua on todella kaytetty korkealla mutta
muutokset ovat olleet aikamoisia, kuivasumppu yms voitelun varmistamiseksi
Poro-Stokki on sisältänyt erikoisosia kannet flouattu yms
isot karbikset , rullatikku kilkkeineen , alsastakoja yms
jopa alulohkoakin kokeilivat mutta ei kestänyt rääkkiä
tehovertailua en halua tehdä mutta tämän päivän
500 cid PRO-STOCK moottorit ottavat +10000 rundia aika vaivatta
kestävyyden ollessa vielä hyvä ja tehot pyörivat 1300-1400hp kantturoilla
pikkulohko ceevuja olen käynyt kuuntemassa kun startissa
ottavat kympin.... on se kiekasua !
DE-TOMASO PANTERA autoissa oli myös 70 luvulla 351c moottoria
ilmeiseti pikkasen kutittena Webruilla 8v...
Aussit omivat sittemin NASCAR lohkonvalumuotit = vahvempi
kuin standardi lohko , aussikansista puhumattakaan
Pikku Chevy EI tarvitse alukansia 400hp saavuttamiseen
350cid puski 1970 LT1 versiona 375 tehtaan ilmoituksena
rautakansilla , valusarjolla 1 nelikurkkuisena 6000rpm
oma juttu on Chevyn 302 Cross-ram kahdella nelikurkkuisella...
varmasti ottaa +7000rpm vakiona oli muuten ainoastaan Z-28 Camaroissa optiona.
tämän päivän Z-28 on haalea varjo niistä päivistä!
mutta silti amerikan clevet on valmistettu clevelandissa
M-Sarja michiganissa
muut ilmesesti detroitissa ?
mutta rundimoottori on alkujaan silti ollut
eiköhän joku Cleve specialisti kerro lisää aiheesta!
