Todistukset leima miehelle

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
AhoDeLaho
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 11 Elo 2014, 15:23
Auto: SN95 5.0L -95
Paikkakunta: Akaa

Todistukset leima miehelle

Viesti Kirjoittaja AhoDeLaho »

Eli oli puhetta konttorilla v6:sen vaihtamisesta v8:siin ja puheeksi nousi nuo "viralliset laput joilla todistaa alustan osien yhtäläisyys". Jossain oli kuulemma riittänyt ihan rockauton varaosa listojen tulostelu jossa näkyi molempien koneiden yhtenevät jarrut, jouset yms. Mutta onko tähän jotain fiksumpaa paperia tai pdf tiedostoa yms. Jos tänne ei saa niitä laitettua tai löytyy asiasta jotain salaisuuksia niin voi laittaa esim yv:llä. Autona tosin -84 Mercury Cougar mutta Foxin alusta joten pitäisi mennä varmaan silläkin?
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Todistukset leima miehelle

Viesti Kirjoittaja Late »

Suora vertailumallikin löytyy, eli 83-88 fox Cougar / Thunderbird V8. Erot ovat minimaalisia, saattaa jopa olla että jarrut ovat saman kokoiset. Samat pienet 14 tuuman pyörät nimittäin vakiona konekoosta riippumatta. Mulla oli 88 Cougar V6 ja ainakin siinä samat 10 tuuman jarruosat edessä koneesta riippumatta. Takarummuissa oli joku ero (vissiin kengän levydessä) mutta esim mun autossa oli jo tehtaalta ne isommat rummut.

Muita suuria eroja alustoissa ei kuutosen ja kasin välillä ole. Etujouset jämäkämmät kasilla, mutta tarvikemallit varmasti riittää. Takavakaaja oli Turboissa ja Sport / XR7 malleissa. Mutta se on helppo soveltaa mustangista. Ja jos vaatii isompia jarruja (ei pitäisi koska 85-86 GT Mussessakin oli 10 tuumaiset vaikka HO koneessa ruutia jo yli 200 hv)niin 87-93 Mustang GT:n 11 tuuman osat sopii suoraan paikalle kun vaan 15 tuuman vanne. 87-88 T-bird Turbossa käytettiin niitä.

Tosin otettava huomioon että tehokkaimmillaan V8 oli fox Cougarisssa vain 155 hv vuonna 1988, kyseessä kun ei ole 5,0 HO.

Jos aihe alkaa kiinnostamaan niin mulla on 88 Thunderbird Turbon raato varaosina jossa kaikki alusta kalikat paikallaan. Voi tulla tutkimaan ja kauppojakin hieromaan.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
AhoDeLaho
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 11 Elo 2014, 15:23
Auto: SN95 5.0L -95
Paikkakunta: Akaa

Re: Todistukset leima miehelle

Viesti Kirjoittaja AhoDeLaho »

Itse kans selasin tuota rockauton sivua ja en löytänyt mitään miten olisi alustat eronneet normaali v6 ja v8 välillä. Mutta tästä päästäänkin siihen että millä tästä enää maahantuojan saa kiinni tälläsen auton tietojen suhteen. Kun konttorille pitäisi joku virallinen lippunen saada. Ei kuulemma kelpaa pelkkä haynes manuaali kainalossa mennä. Onko tälläiseen kukaan törmännyt ja onko jotain fiksua pohjaa jota voisi virallisena lappuna käyttää?
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Todistukset leima miehelle

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Melkein taas sanois: vaihda V6 auto V8 autoon.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Re: Todistukset leima miehelle

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Joskus ammoin viralliseksi lapuksi kävi Microcatista auton VIN-koodillla tulostettu osalistaus ja vastaavan vertailuauton listaus. Muutama tuli koostettua aikoinaan.
Toinen asia on, mistä tänäpäivänä löytyy kukaan halukas moista tekemään, nimen alle laittaminen on yleensä haastavin osuus.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Todistukset leima miehelle

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Antti66HT kirjoitti: 20 Elo 2019, 21:46 Melkein taas sanois: vaihda V6 auto V8 autoon.
Tää vois olla hyvä, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Nytkin kun kyseessä on 80-luvun Mercury, voi kutoskoneisen vaihtaminen kasikoneiseen olla lähes mahdotonta.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Vastaa Viestiin