C4 vaihtelee niin ja näin
C4 vaihtelee niin ja näin
Eli probleema. Kylmänä vaihtaa nätisti ja oikeaan aikaan kuin ennenkin. Mutta sitten kuumana kolmosta ei meinaa löytyä ennenkuin kierroksilla. Jos himmaa kaasua ja antaa taas pikkasen lisää ni löytyy vaihtaa nopeammin kolmoselle. Eli ominaisuudet muuttuu töysin laatikon lämmetessä.
Öljyjä lisätty ja vähennetty. Nyt samassa missä aiemminkin. Pientä muutosta on havaittavissa puolin ja toisin. Jos öljymäärällä laittaa vaihdon kohdilleen niin ollaan jo pari tuumaa yli maksimin. Eikä vaahdotu vieläkään.
Ajattelin kokeilla alipainemodulaattorin vaihtoa ekaks. Muita ideoita?
Öljyjä lisätty ja vähennetty. Nyt samassa missä aiemminkin. Pientä muutosta on havaittavissa puolin ja toisin. Jos öljymäärällä laittaa vaihdon kohdilleen niin ollaan jo pari tuumaa yli maksimin. Eikä vaahdotu vieläkään.
Ajattelin kokeilla alipainemodulaattorin vaihtoa ekaks. Muita ideoita?
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: C4 vaihtelee niin ja näin
Mitkä öljyt ja koska vaihdettu? Onko laatikkoa huollettu/korjattu ja koska?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: C4 vaihtelee niin ja näin
Gulfin type F öljyt. Laatikolla toka kesä rempan jälkeen.
Toinen mikä ihmetytti on se että kylmänä vs kuumana öljymäärä mittatikussa. Kylmänä yltää just tikkuun. Kuumana on öljynpinta tikussa noussut yli pari tuumaa. Kävisköhän se nyt vaan niin kuumana. Syyläri on kyllä uusi jne jne..
Toinen mikä ihmetytti on se että kylmänä vs kuumana öljymäärä mittatikussa. Kylmänä yltää just tikkuun. Kuumana on öljynpinta tikussa noussut yli pari tuumaa. Kävisköhän se nyt vaan niin kuumana. Syyläri on kyllä uusi jne jne..
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: C4 vaihtelee niin ja näin
Uusi modulaattori taisi ratkaista ongelman. Kovemmalla kaasulla 2-3 vaihto käy ikäänkuin vapaalla. Säädän mdulea pikkasen tiukemmalle. Eiköhän se siitä.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: C4 vaihtelee niin ja näin
Pieni talttapäämeisseli.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: C4 vaihtelee niin ja näin
Pientä säätöä lisää. Koeajolla hyvä. Säädin modulea niin että
kolmonen ehkä hieman antaa odottaa itteään. Eikös toi säätö kannata laittaa mieluummin pikkasen tiukemmalle kuin liian löysälle noin linjapaineita ja pantoja ajatellen? Mun ajotyyli on kuitenkin enemmän cruising kuin race.
kolmonen ehkä hieman antaa odottaa itteään. Eikös toi säätö kannata laittaa mieluummin pikkasen tiukemmalle kuin liian löysälle noin linjapaineita ja pantoja ajatellen? Mun ajotyyli on kuitenkin enemmän cruising kuin race.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: C4 vaihtelee niin ja näin
Alipainemodulaattori vaikuttaa pääasiassa vaihtohetkiin, ei niinkään linjapaineeseen vaihtohetkellä. Eli sitä säätämällä voi siirtää vaihtoja osakaasulla aiemmaksi tai myöhemmäksi.
2-3 vaihdon terävyyteen voi vaikuttaa koneiston välilevyn reikien koon lisäksi etupannan säädöllä ja direct kytkimen välyksellä. Voit kokeilla säätää etupantaa 1/8-1/4 kierroksen tiukemmalle. Tällöin panta löysää hieman pidempään ja direct kytkin ehtii sillä aikaa mennä enemmän kiinni lyhentäen vaihtoon kuluvaa aikaa. Jos vielä pitää saada lyhemmäksi niin pienennettävä direct kytkimen välystä.
2-3 vaihdon terävyyteen voi vaikuttaa koneiston välilevyn reikien koon lisäksi etupannan säädöllä ja direct kytkimen välyksellä. Voit kokeilla säätää etupantaa 1/8-1/4 kierroksen tiukemmalle. Tällöin panta löysää hieman pidempään ja direct kytkin ehtii sillä aikaa mennä enemmän kiinni lyhentäen vaihtoon kuluvaa aikaa. Jos vielä pitää saada lyhemmäksi niin pienennettävä direct kytkimen välystä.
Re: C4 vaihtelee niin ja näin
Luin vanhoja ohjeita pantojen säädöistä mutta vkl ajelujen jälkeen voi todeta että lisäsäätöjä ei enää tarvita. Hyvin vaihtaa sekä kylmänä että kuumana. Oliskohan juurisyy ollut se että vanhassa modulaattorissa oli pihtien jäljet kyljessä pienen klommon kera.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid