Ei kestä kaasua
-
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
- Auto: Ford Mustang 66ht
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Ei kestä kaasua
Löytyhän se holley tiedot, kiitoset.
Eiköhän sen saa tollakin holleyllä toimii ku huoltaa.
Riittää varmasti tohon autoo ja parempikin jos veis bensaa vähempi.
Eiköhän sen saa tollakin holleyllä toimii ku huoltaa.
Riittää varmasti tohon autoo ja parempikin jos veis bensaa vähempi.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Ei kestä kaasua
Se tankin pään tukkoisuus on helppo tarkastaa siten, että puhaltaa ilmaa tankkiin päin. Ei niin kovaa, että sihti pullahtaa imuputken päästä pois. Voi olla vuosien aikana kerääntynyt mönjää sihtiin ja isommalla virtauksella ei enää riitä bensa kun polkaisee. Minustakin viittaa bensan saantiin. Mulla camino teki aikoinaan samaa, että kun polkaisi kaasun pohjaan tuli äkkikuolema, mutta heti sen jälkeen kyllä pomppasi vauhtiin. Muistaakseni vika poistui itsekseen, kun oli pitkään käyttämättä ollut kaasari, josta varmaan tukokset liukeni ajan kanssa.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
-
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
- Auto: Ford Mustang 66ht
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Ei kestä kaasua
Eli otan polttoainen letkun irti mekaanisesta bensapumpusta, ja puhalla tankkiin päin varmaan 1bar paine riittää?
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Ei kestä kaasua
Kannattaa suosiolla käydä järjestyksessä läpi koko polttoainepuolen ketju, koska muuten kokeilet vain yksitellen eri temppuja.
-Irroita kaasutin ja puhdista se. Vaihda tarvittavat kuluvat osat (yhteistyökumppaneiden kautta löytyy varmasti korjaussarja kaasuttimeesi, jos sellainen on saatavilla). Tarkista kaasuttimen toiminta kaikilta osin.
-Puhalla polttoainelinja paineilmalla tankin päästä auki. Tankkiin päinkin voi puhallella, mutta mössö tulee sitten takaisin jossain vaiheessa.
-Tankin sisälläkin on suodatin linjassa, irrota palikka tankista ja tarkista suodatin. Varaudu vaihtamaan o-rengastiiviste (jos tankki alkuperäismallinen).
-Samalla kun polttoainetankki avattu, niin huuhtele se mössöstä jos mahdollista.
-Vaihda polttoainelinjasta kaikki kumiletkut uusiin (jos on vähänkin kovettuneita).
-Onko polttoainelinjassa mitään suodatinta? Jos ei ole, niin laita sellainen mekaanisen pumpun ja kaasuttimen väliin. Mieluiten ulkokuoreltaan metallinen ja huolellisesti kiinni liitokset + laadukasta letkua.
-Iroita tarvittaessa mekaaninen pumppu lohkosta ja vaihda se uuteen (jos vähänkin epäilystä, että ei toimi kunnolla).
Tsemppiä puuhasteluun, toivottavasti ongelma löytyy.
-Irroita kaasutin ja puhdista se. Vaihda tarvittavat kuluvat osat (yhteistyökumppaneiden kautta löytyy varmasti korjaussarja kaasuttimeesi, jos sellainen on saatavilla). Tarkista kaasuttimen toiminta kaikilta osin.
-Puhalla polttoainelinja paineilmalla tankin päästä auki. Tankkiin päinkin voi puhallella, mutta mössö tulee sitten takaisin jossain vaiheessa.
-Tankin sisälläkin on suodatin linjassa, irrota palikka tankista ja tarkista suodatin. Varaudu vaihtamaan o-rengastiiviste (jos tankki alkuperäismallinen).
-Samalla kun polttoainetankki avattu, niin huuhtele se mössöstä jos mahdollista.
-Vaihda polttoainelinjasta kaikki kumiletkut uusiin (jos on vähänkin kovettuneita).
-Onko polttoainelinjassa mitään suodatinta? Jos ei ole, niin laita sellainen mekaanisen pumpun ja kaasuttimen väliin. Mieluiten ulkokuoreltaan metallinen ja huolellisesti kiinni liitokset + laadukasta letkua.
-Iroita tarvittaessa mekaaninen pumppu lohkosta ja vaihda se uuteen (jos vähänkin epäilystä, että ei toimi kunnolla).
Tsemppiä puuhasteluun, toivottavasti ongelma löytyy.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Ei kestä kaasua
Tää kuulostaa järkevältä setiltästarsky kirjoitti: ↑10 Heinä 2019, 17:22 Kannattaa suosiolla käydä järjestyksessä läpi koko polttoainepuolen ketju, koska muuten kokeilet vain yksitellen eri temppuja.
-Irroita kaasutin ja puhdista se. Vaihda tarvittavat kuluvat osat (yhteistyökumppaneiden kautta löytyy varmasti korjaussarja kaasuttimeesi, jos sellainen on saatavilla). Tarkista kaasuttimen toiminta kaikilta osin.
-Puhalla polttoainelinja paineilmalla tankin päästä auki. Tankkiin päinkin voi puhallella, mutta mössö tulee sitten takaisin jossain vaiheessa.
-Tankin sisälläkin on suodatin linjassa, irrota palikka tankista ja tarkista suodatin. Varaudu vaihtamaan o-rengastiiviste (jos tankki alkuperäismallinen).
-Samalla kun polttoainetankki avattu, niin huuhtele se mössöstä jos mahdollista.
-Vaihda polttoainelinjasta kaikki kumiletkut uusiin (jos on vähänkin kovettuneita).
-Onko polttoainelinjassa mitään suodatinta? Jos ei ole, niin laita sellainen mekaanisen pumpun ja kaasuttimen väliin. Mieluiten ulkokuoreltaan metallinen ja huolellisesti kiinni liitokset + laadukasta letkua.
-Iroita tarvittaessa mekaaninen pumppu lohkosta ja vaihda se uuteen (jos vähänkin epäilystä, että ei toimi kunnolla).
Tsemppiä puuhasteluun, toivottavasti ongelma löytyy.

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ei kestä kaasua
Tuo kaasari on aikalailla alkaen malli. En ihan kauheasti tuohon panostaisi. Hyviä aihioita saa kuitenkin jo sadasta eurosta ylöspäin, mihin voi sitten hommata noita korjaussarjoja ja tiivisteitä.
Automaatin kanssa esim.4160 sarjaa no 3310 750 vacuumi holley on todettu toimivaksi.
Itsellä ollut manuaalien kanssa tuplapumppuja, esim. 4150 sarjaa, 650 cfm.
Automaatin kanssa esim.4160 sarjaa no 3310 750 vacuumi holley on todettu toimivaksi.
Itsellä ollut manuaalien kanssa tuplapumppuja, esim. 4150 sarjaa, 650 cfm.
-
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
- Auto: Ford Mustang 66ht
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Ei kestä kaasua
Polttoainen pumppu vaihdettu ja linjat puhdistettu.
Tuntuis että toimis vähän paremmin, mut ei edelleenkään lähden täydella kaasulla.
lukkovaihteella kun ajaa, niin lähtee välistä kiihtyyn täydelläkin kaasulla, mut jotenkin sillokin pistää hanttiin vähän.
Mulla näköjään puuttuu kick down vaijeri kokonaan, siks varmaan laatikon vaihdotkin kummallisia.
Tuntuis että toimis vähän paremmin, mut ei edelleenkään lähden täydella kaasulla.
lukkovaihteella kun ajaa, niin lähtee välistä kiihtyyn täydelläkin kaasulla, mut jotenkin sillokin pistää hanttiin vähän.
Mulla näköjään puuttuu kick down vaijeri kokonaan, siks varmaan laatikon vaihdotkin kummallisia.
-
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
- Auto: Ford Mustang 66ht
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Ei kestä kaasua
Nyt on koeajoo tehty lisää, ja ennakko mitattu.
sytytysennakko oli 5-50, eli turhan paljo tuo kierroksilla oleva ennakko.
Sit tulin siihen tulokseen ton automaattilaatikon kans, ettei sieltä löydy 3 vaihetta ollenkaan.
Täytyy vkl tarkistaa se alipaine moduli laatikon perästä ja kattoo että se letku on ehjä.
ois kiva saaja kaikki vaihtee toimiin.
Edellinen omistaja oli 2v sitten vaihdattanut öljyt laatikkoon, ja oli kuulema huonontunut laatikon toiminta selevästi.
Kaasari varmaan vaihtuu lähitulevaisuudessa, niin uskon että sit rupee kestään kaasua paremmin.
sytytysennakko oli 5-50, eli turhan paljo tuo kierroksilla oleva ennakko.
Sit tulin siihen tulokseen ton automaattilaatikon kans, ettei sieltä löydy 3 vaihetta ollenkaan.
Täytyy vkl tarkistaa se alipaine moduli laatikon perästä ja kattoo että se letku on ehjä.
ois kiva saaja kaikki vaihtee toimiin.
Edellinen omistaja oli 2v sitten vaihdattanut öljyt laatikkoon, ja oli kuulema huonontunut laatikon toiminta selevästi.
Kaasari varmaan vaihtuu lähitulevaisuudessa, niin uskon että sit rupee kestään kaasua paremmin.
Re: Ei kestä kaasua
Mitäköhän öljyä sinne lootaan on laitettu. Pitäisi olla Type F:ää.Herkkulenkki kirjoitti: ↑25 Heinä 2019, 12:58 Sit tulin siihen tulokseen ton automaattilaatikon kans, ettei sieltä löydy 3 vaihetta ollenkaan.
Täytyy vkl tarkistaa se alipaine moduli laatikon perästä ja kattoo että se letku on ehjä.
ois kiva saaja kaikki vaihtee toimiin.
Edellinen omistaja oli 2v sitten vaihdattanut öljyt laatikkoon, ja oli kuulema huonontunut laatikon toiminta selevästi.
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ei kestä kaasua
Jos ollut alipaine kiinni niin on voinut tollasia lukemia näyttääkkin muuten kuulostaa hullulta että olis noin suuri keskipakois ennakko skaala
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Ei kestä kaasua
Normaalisti on toteutettu tangolla kickdown näissä.Herkkulenkki kirjoitti: ↑24 Heinä 2019, 10:58
Mulla näköjään puuttuu kick down vaijeri kokonaan, siks varmaan laatikon vaihdotkin kummallisia.
Mulla korkkas joskus alipainemodulaattorin putki, ja se teki sen että piti olla vauhtia yli 100 km/h ( 60 mph) ennen kuin imas kolmosen päälle.
Ja sit tuli meieleen sellainen jostain kuultu asia, että jos ei ole siinä laatikon kyljessä olevassa kickdownin ohjaus "väkästimessä" tankoa tai vaijeria ollenkaan kiinni, niin se saattaa seilailla omia aikojaan, jolloin tietenkin se jotain sotkee siellä.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
-
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
- Auto: Ford Mustang 66ht
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Ei kestä kaasua
Letku irti alipainekellosta ja ennakko oli jotain 25-26 kaasulla. Otan sen modulaattorin vkl laatikosta irti ja tilaan kick down vaijerin kyllä.
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ei kestä kaasua
Ennakkoo sais olla ilman alipainetta kierroksilla hiukan enempi. Jotain 30-35 luokkaa. Joissain tapauksissa jopa yli
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
-
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
- Auto: Ford Mustang 66ht
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Ei kestä kaasua
Varmaan se kello rikki jotenkin ku laittaa letkun kii, niin vetää kierroksilla 50 ennakon. No tutkitaa. Laatikko pitää saaja ekaks toimii suht normaalisti.
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ei kestä kaasua
Toimii kello ihan oikein, ei vaan saa ilman kuormitusta kaasua avattua niin paljoo että alipaineet tippuis niinkuin ajossa tapahtuu. Siksi katsotaan maksimi ennakot ilman alipainetta. Jos kello ois rikki niin ei lisäis ennakkoo ollenkaan vaan vuotais alipaineet mäelle
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6