302 virranjakaja remontti

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
pasipasi
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 07:26
Auto: Ford maverick -70

302 virranjakaja remontti

Viesti Kirjoittaja pasipasi »

Eli olisi tarkoitus vaihtaa kärjellinen vanha sytytys kärjettömäksi. Moottori on aikalailla vakio 302. Minkälainen homma on? Uusi tilattu jo uspartsilta (proform HEI jakaja) Vanha oli jo niin väljä, että koko jakaja pitää vaihtaa. Samalla vaihtuu sytytysjohdot ja myyjä suositteli suurentaa tulppien kärkivälin 1.2mm. Mitä muuta pitää ottaa huomioon.
Auto on siis ford maverick, 302/c4/lukoton perä.
Moottori toimii ihan hyvin, mutta bensankulutus tavallisella ajolla 25l/100km, joten sitä tässä lähdetään selvittämään missä vika on, sytytys nykyaikaistetaan eka. Kaasari on holley 2-kurkkuinen, johon juuri vaihdettu neulaventtiilit.
Huomenna haen motonetistä ajoituslampun, se on vissiin aika tärkeä tässä hommassa.
Kiitos jo vastauksista.
pasipasi
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 07:26
Auto: Ford maverick -70

Re: 302 virranjakaja remontti

Viesti Kirjoittaja pasipasi »

Joo siis ei bensan kulutus tulpista johdu, mutta myyjä käski suurentaa kärkiväliä, koska kärjellinen vaihtuu kärjettömään. Onkos tuo siihen tyyliin, että vanha jakaja nostaa pois ja uusi samassa asennossa sisään? Mites ne ennakot säädetään? Ajoituslamppuakaan en ole ikinä käyttänyt.
Ja vanha puola pois, mutta mites muuten kytkennät. Tänään saan uuden jakaja, luulis että sielä tulee jotkut ohjeet tuohon kytkentään.
Vastaa Viestiin