Mustang -68 ei käynnisty
Mustang -68 ei käynnisty
Voisiteko autta miestä mäessä
Sain auton käyntiin pienen temppuilun jälkeen ja kun laiton pakin päälle, niin sutas kerran ja sammui. Tämän jälkeen ei suostunut käynnistymään. Tarkistin yleismittarilla, että puolan plus navalle tuli päälle 12V. Laitoin sytytysennakkolampun puolan ja virranjakajan kaapelin väliin. Startatessa lampusta ei tullut valoa. Päättelin puolan olevan kaput. US-Partsilta uusi puola ja sama kokeilu, mutta ei käynnisty. Mittasin puolan miinus navalta akun miinuksen kenkään ja se näytti 900 ohmia. Päättelin maan olevan hukassa ja laitoin johdon akun kengältä puolan miinus navalle, mutta ei tulosta. Onko antaa vinkkejä mitä kannattaisi tarkistaa? Pitäisi saada auto torstaina siirrettyä maalarille.
Sain auton käyntiin pienen temppuilun jälkeen ja kun laiton pakin päälle, niin sutas kerran ja sammui. Tämän jälkeen ei suostunut käynnistymään. Tarkistin yleismittarilla, että puolan plus navalle tuli päälle 12V. Laitoin sytytysennakkolampun puolan ja virranjakajan kaapelin väliin. Startatessa lampusta ei tullut valoa. Päättelin puolan olevan kaput. US-Partsilta uusi puola ja sama kokeilu, mutta ei käynnisty. Mittasin puolan miinus navalta akun miinuksen kenkään ja se näytti 900 ohmia. Päättelin maan olevan hukassa ja laitoin johdon akun kengältä puolan miinus navalle, mutta ei tulosta. Onko antaa vinkkejä mitä kannattaisi tarkistaa? Pitäisi saada auto torstaina siirrettyä maalarille.
Mustang Convertible -68
Re: Mustang -68 ei käynnisty
Mutta se pyörittää starttia, vai. Otetaan ensin tuo solenoidiprobleema pois, jos pyörittää.
Re: Mustang -68 ei käynnisty
Pyörittää iloisesti. Aluksi epäilin kastelua. Auto seisoi kolme päivää ja kokeilin uudestaan mutta eipä tapahtunut mitään. Kaadoin vähän pensaa suoraan kaaserista ja ei tulosta. Otin kaasarille tulevan pensaletkun irti, niin siellä oli pieni paine. Ihmetyttää tuo ajoituslampputesti, kun ei tullut valoa. Puolan kaapeli mitattu.
Mustang Convertible -68
Re: Mustang -68 ei käynnisty
En huomannut vastata Kaaran kysymykseen. Käynnistyksenesto toimii vaihteella ei pyöritä, mutta P:llä ja N:llä pyörittää.
Mustang Convertible -68
Re: Mustang -68 ei käynnisty
Muistelisin et kärjet katkoo sitä maata.
Niin ja konkka muodostaa sen vastuksen.
Eli katse virranjakajan sisään ja tarkennus katkojan kärkiin.
Vai onko kärjetön jakaja?
Niin ja konkka muodostaa sen vastuksen.
Eli katse virranjakajan sisään ja tarkennus katkojan kärkiin.
Vai onko kärjetön jakaja?
Re: Mustang -68 ei käynnisty
Eipä tullut mainittua tuossa alussa jakaja on Pertromix kärjetön jakaja. Kiitos kuitenkin vastauksista. Tässä oppii kokoajan lisää.
Mustang Convertible -68
Re: Mustang -68 ei käynnisty
Mulla oli viimevuonna sellainen Pertronix talven aikana vaan luovuttanut ja ei tullut kipinää. Mittasin ja totesin epäkunnon ja tilasin uuden ja lähti toimimaan. Tuo Pertronix ei sitä jatkuvaa 12volttia muistaakseni kestä kuin sen käynnistyksen tehostuksen ajan (siinä startin ulkoisessa releessä se suora 12v lähtö puolan suuntaan), eli tarvitsee olla joko ballastin takana tai sitten se mittariston takana oleva johtosarjan vastus.
Tuon Pertronixin toiminnan saa testattua yleismittarilla ja yksi ohje netistä ao linkin takana kuvan kanssa:
http://www.ttalk.info/Tech/PerPosGndTest.htm
1. Connect the Ignitor plate to the battery positive terminal
2. Connect the black Ignitor wire to the battery negative terminal.
3. Attach the black lead from the voltmeter to the Ignitor black/white wire.
4. Attach the red lead from the voltmeter to the Ignitor black wire.
5. Rotate the magnet sleeve in front of the module; the meter should fluctuate between battery voltage and 0 volts.
6. A constant measurement indicates that the power transistor or Hall cell may have failed.
ja tässä toinen linkki:
https://dunebuggywarehouse.com/pertronx ... structions
-Jukka-
Tuon Pertronixin toiminnan saa testattua yleismittarilla ja yksi ohje netistä ao linkin takana kuvan kanssa:
http://www.ttalk.info/Tech/PerPosGndTest.htm
1. Connect the Ignitor plate to the battery positive terminal
2. Connect the black Ignitor wire to the battery negative terminal.
3. Attach the black lead from the voltmeter to the Ignitor black/white wire.
4. Attach the red lead from the voltmeter to the Ignitor black wire.
5. Rotate the magnet sleeve in front of the module; the meter should fluctuate between battery voltage and 0 volts.
6. A constant measurement indicates that the power transistor or Hall cell may have failed.
ja tässä toinen linkki:
https://dunebuggywarehouse.com/pertronx ... structions
-Jukka-
Re: Mustang -68 ei käynnisty
Oisko kärkijakaja sittenkin varma toimisempi?
- Liitteet
-
- 05330lg-01.jpg (17.81 KiB) Katsottu 2933 kertaa
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Mustang -68 ei käynnisty
Perkka ykköstä ei ainakaan saa pitää virtaa päälle montaa sekuntia ilman että moottori käy. II ja III en tiedä. Mulla oli joskus Pertronixin edeltäjä Per-Lux, joka ei ollut ainakaan uudempi kuin 1989 eikä sen kanssa ollut muuta ongelmaa mutta keskipakolimput oli sidottu rautalangalla. Nyt on ollut parikymmentä vuotta Davis'n DUI eikä mitään ongelmaa sen kanssa vaikka pari kertaa on jäänyt virrat päälle yöksi.
Re: Mustang -68 ei käynnisty
Niin se oli Pertronax antautunut, tai oikeastaan loppusilaus tuli, kun testasin tuon ohjeen mukaan. Varmaan meni piuhat väärinpäin, tuossa omassa on eri värit. Laitoin vanhan kärjellisen tilalle ja sain koneen käyntiin ja värkin värjärille. Nyt olisi hyvä kärjellinen jakaja hakusessa.
Mustang Convertible -68