Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
vando
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Elo 2016, 20:07
Auto: Ford mustang 5.o gt 2021
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)

Viesti Kirjoittaja vando »

Mul on mussessa alla edessä 9×20ja takana 10*20 tuumaset.hienosti toimivat jokapäiväsessä ajossa kuten autokin.
Liitteet
IMG_20180824_104759.jpg
Bug85
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
Paikkakunta: Oulu

Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)

Viesti Kirjoittaja Bug85 »

vando kirjoitti: 12 Touko 2019, 22:21 Mul on mussessa alla edessä 9×20ja takana 10*20 tuumaset.hienosti toimivat jokapäiväsessä ajossa kuten autokin.
Kiitoksia. Pari tarkentavaa kysymystä: onko sinulla mikä ET ja rengastus (edessä ja takana)? Entä onko alusta madallettu ja mahdollisesti millä jousilla?
vando
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Elo 2016, 20:07
Auto: Ford mustang 5.o gt 2021
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)

Viesti Kirjoittaja vando »

vanteet ovat merkiltään niche essen jos muistan oikein,eteestä ei oo tietoa.alustana on ford racing jouset ja iskarit.laskevat jonkun verran autoa.
Avatar
arrakis
Mega-addikti
Viestit: 853
Liittynyt: 05 Touko 2006, 22:25
Paikkakunta: Tre

Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)

Viesti Kirjoittaja arrakis »

Bug85 kirjoitti: 12 Touko 2019, 18:24 [space][/space]
arrakis kirjoitti: 01 Touko 2019, 14:37 Omassa S197 2007 Saleenissa alkuperäiset 20" vanteet, edessä renkaina 275/35/20, takana 295/40/20. Ei minkäänlaista vetelyä, ei ylimääräisiä pompotuksia yms. Eikä ota kiinni mihinkään. Toki, alusta on hierottu Saleenin toimesta kohdilleen viimeisen päälle kunnon jousilla, iskareilla + muilla alustapalikoilla.

305 rengas pitäis mennä taakse vielä ottamatta kiinni mihinkään. Renkaina edessä omassa Fulda, takana Continental. Ja vanteiden leveydet edessä 9", takana 10".

Ja tämä oli Saleenin suositus rengastukseen tiukempaankin kanttaukseen eli radalle. Mutta mainiosti noilla ajelee ihan jokapäiväisessäkin ajoissa. :peukku:
Hieman nälkä alkaa kasvaa syödessä ja katso on kääntynyt kohti 20" vanteita. Olen katsellut Barzetta Americoita eteen 8.5x20 ET35 255/35r20 ja taakse 10x20 ET45 285/35R20. Ei luulisi olevan takarenkaiden ja kaarien kanssa ongelmia, jos sinullakin on takana huomattavasti korkeammalla profiililla ja ET:ssä vain 5mm ero.
Oman juttuni voisin tehdä noista Barzettan vanteista. :x Totean vaan lyhyesti, että ihan kuraa. Jokainen laittaa autonsa alle, mitä haluaa, mutta miksi "pilata" auto halppisvanteilla, kun laatuvaihtoehtojakin on tarjolla? Ei tästä sen enempää, menee tunteisiin nuo Barzettat. :lol:

Niin, ei minulla ole noihin sinun laittaamaasi takarenkaisiin eroa huomattavasti, vain yhden pykälän verran, 35-sarja vs. 40-sarja. Mutta ota suosiolla 295-leveä, paremman näköinen, ja mahtuu kaariin. Nuo omat takarenkaat tulevat juuri nätisti kaarelle, eikä kiinni ota. Hieman riippuu valmistajasta, oikeat leveydet voivat hieman poiketa luvatusta.
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
r.z.
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Marras 2011, 08:09
Auto: Ford Granada V8
ja muita.

Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)

Viesti Kirjoittaja r.z. »

Minulla on ollut parikin settiä noita barzetan amerikkoja eikä niissä ole kyllä ollut mitään huomauttamista, suorat, hyvä viimeistely ja helposti menneet puntteihin. Nyt on käyttiksessä alla American Racingin Torque thurst II:t 20x8 ja 20x10 ja isoin ero barzettoihin on viimeistelyssä joka barzetoissa parempi ja american racingissä huonompi mutta toisaalta american racingit ovat huomattavasti kevyemmät ja painavat läskirenkaineen vähemmän kuin esimerkiksi 18" barzetan americat jotka minulla on edelleen talvirenkaissa. Tietämättä painoeroa olisin alunperinkin ostanut barzetat myös kesäksi mutta 20" ei saanut kuin isolla offsetilla joka ei taas käy minun autooni. Toisaalta jos olisin heti tiennyt kuinka kevyet nuo 20" torque thrustit ovat niin olisin joka tapauksessa ostanut ne. Kevyt vanne on aina todella POP ja ajettavuudessa en huomannut mitään negatiivista muutosta 8/9"x18" barzetat vs 8/10"x20" american racingit, molemmissa on toki pyöreäolkainen ja urille neutraali rengastus.

..Ja ihan yhtä Kiinalaisia nuo molemmat ovat.
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
Bug85
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
Paikkakunta: Oulu

Re: Kokemukset 19" vs 20" rengastuksesta S197 (2005-2010)

Viesti Kirjoittaja Bug85 »

Tuli hommattua autoon Oxxo Vapor High Gloss vanteet koossa 8,5x20 ET 35. Ihan laadukkaan oloiset ja näyttäis olevan Saksassa valmistetutkin, mikäli sillä nyt mitään merkitystä on. Miellyttää omaa silmää.

Mitäs paineita olette muuten käyttäneet? Rengastuksena 255/35 edessä ja takana. 3 baaria näyttäis olevan aika yleinen paine.
20190527_085749.jpg
Vastaa Viestiin